Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:22

nu loop ik op de hengst Flemming is ook een springpaard dat duidelijk al goede dressuurpaarden gegeven heeft, ik rij zelf van iemand een Flemming en dat is een zeer leuk paard om mee te werken.
Heeft er iemand hier ervaring met Flemming nakomelingen, nadeel is wel dat het diepvries is, maar normaal is de HB een makkelijk drachtig te krijgen merrie :o

Zarena

Re: Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:44

Je hebt echt een sterke wil richting een dressuurhengst he? Het blijft je eigen keus natuurlijk he, wij geven gewoon onze mening, maar als jij de gok aandurft, niemand houd je tegen...

Flemmingh is daarbij een optie, maar Oscar is vers en vind ik persoonlijk een beter overweging..

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:03

het hart zegt een dressuurhengst, verstand een springer }> Waar kan ik de hengst Oscar vinden, en naargelang ik Flemming zijn afstammeling bekijk is dit ook een springhengst :o

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:15

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:50

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:51

Lijkt me ook een goede combi :D

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:30

Zonde van Stedinger ?? Neen hoor, nakomelingen hebben een super karakter, kunnen zeer goed bewegen, zijn makkelijk te bewerken én je fokt er niet zo snel een paardje van 160 uit, de kleinste die ik zag was 169 en dat uit vnl kleinere merries die zelf maar net 160 waren,eerder richting + 170

En ivm springen, de hengst zelf kan ook een aardig balkje springen (springt nog steeds regelmatig in training, als afwisseling én omdat hij het heel graag doet, 140-160, in Duitsland trainen ze veel afwisseling en Gerd (Sosath) rijdt hem zelf in het springen, maar hij wordt uitgebracht nu in de dressuur op t moment)

Wie je ook kan overwegen is Camaro, fokt groot, geeft goede bewegers (loopt zelf in de eventing, is een Trakehner gefokt bij Gestuet Christiansen, de)weet niet of je een bonte wil of een Trakehner ??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:35

hoe je het ook draait : het blijft een utopie om uit een kleine Heartbreaker merrie die ook nog eens bewijst aan de nakomelingen die er nu al zijn klein door te fokken ..te denken met een dressuurhengst een groot paard eruit te fokken ..en dan heb ik liever een kleiner springpaard te fokken dan een klein dressuurpaard ;)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:40

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:45

besita schreef:
hoe je het ook draait : het blijft een utopie om uit een kleine Heartbreaker merrie die ook nog eens bewijst aan de nakomelingen die er nu al zijn klein door te fokken ..te denken met een dressuurhengst een groot paard eruit te fokken ..en dan heb ik liever een kleiner springpaard te fokken dan een klein dressuurpaard ;)

Kijk, dat je Stedinger misschien niet kent kan ik inkomen, maar je weet totaal niets van die hengst, ze wil groter fokken, met een Heartbreaker moet je sowieso al heel goed oppassen want maat geeft ie niet door, of heel zelden was dat het geval, ik ken er in ieder geval geen ene +165, maar Stedinger is in dit geval een zeer goede keus, het is aan ts, en, ts heeft meermaals gezegd dat het niet voor de verkoop is ???? wat is ze dan met een kleine, commercieel gefokte, nakomeling die goed springt ......

En nogmaals, Stedinger is zeker niet enkel dressuur.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:48

Eens met Ulysse1.. Ze fokt puur voor haarzelf, dan moet je kijken hoe je een zo goed mogelijk paard kunt fokken VOOR HAAR ZELF... Niet eentje voor de commericiele verkoop..
Ik snap Besita heel goed, ik wist het ook wel als de merrie van mij zou zijn, maar dat is niet zo, en de fokker wil graag een paard eruit krijgen waar zij goed op kan DRESSUUR rijden... Dan moet je toch naar de middenweg zoeken lijkt mij..

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:52

Zarena schreef:
Eens met Ulysse1.. Ze fokt puur voor haarzelf, dan moet je kijken hoe je een zo goed mogelijk paard kunt fokken VOOR HAAR ZELF... Niet eentje voor de commericiele verkoop..
Ik snap Besita heel goed, ik wist het ook wel als de merrie van mij zou zijn, maar dat is niet zo, en de fokker wil graag een paard eruit krijgen waar zij goed op kan DRESSUUR rijden... Dan moet je toch naar de middenweg zoeken lijkt mij..

Kijk, dàt bedoel ik nou !
Een goede commerciële goed gefokte Heartbreaker ligt zeker goed in de markt maar, dat is niet wat ts zoekt te fokken als ik het goed begrijp.

Trouwens, Stedinger liggen eveneens zeer goed in de markt én, zijn heel gewild commercieel, zowel in Duitsland als hier, én, indien ze ivm ongew/onv omstandigheden toch zou moeten verkopen, gaan ze veel geld vr de verkoop;

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:53

ulysse1 schreef:
besita schreef:

Kijk, dat je Stedinger misschien niet kent kan ik inkomen, maar je weet totaal niets van die hengst, ze wil groter fokken, met een Heartbreaker moet je sowieso al heel goed oppassen want maat geeft ie niet door, of heel zelden was dat het geval, ik ken er in ieder geval geen ene +165, maar Stedinger is in dit geval een zeer goede keus, het is aan ts, en, ts heeft meermaals gezegd dat het niet voor de verkoop is ???? wat is ze dan met een kleine, commercieel gefokte, nakomeling die goed springt ......

En nogmaals, Stedinger is zeker niet enkel dressuur.

ik ken Stedinger wel ;)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:54

Ok, heb je hem dan nooit zien springen ??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:55

bah ...Sandro hit bloed op een Heartbreaker wat je daarmee wil bereiken snap ik echt niet ..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:57

nden er zijn er echt kleine tussen !!!
Als je merrielijn klein is vergroot ie echt NIET !!
op een kleinere merrie die een grotere moederlijn heeft mischien wel ..maar hier geld KEN je merrie lijn en topicstarter weet heel goed dat haar merrie niet groot fokt dan vind ik Sandro hit bloed echt nogo

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:00

in de meeste gevallen kan dat nog enigszins kloppen maar hier heb ik het zelf jaren mogen meemaken en vele Stedingers later kan ik met recht en reden zeggen: Stedinger fokt super, steeds groot, kwaliteit in bewegen en springen én met steeds een super karakter, én het waren allemaal kleinere merries 160-165 waar we de Stedingers uit fokten.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:38

Ik ken Stedinger helemaal niet, maar sandro Hit hierop ben ik geen voorstander van

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:47

http://www.sosath.com/cms2010/front_con ... &idart=950

--> Stedinger is niet enkel Sandro Hit, trouwens Sandro Hit komt van Sandro Song (allround +springen/eventing) en Landadel en Futuro is ook niet enkel dressuur als je er iets van kent, kijk maar is bij nakomelingen 2009, filmpjes, kunnen ze niet springen denk je ????
Maar nogmaals, het is TS haar keuze ;)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:51

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:56

Landor S x Heartbreaker ..ik denk niet dat TS haar leven al beu is :+
heb je zelf eigenlijk ervaring met de beesten die je aanbrengt of doe je enkel Sosath promoten ;)
Landor geeft klein , heet en moeilijk ....Hb doet dat in veel gevallen ook ( al hebben ze veel meer kwaliteit en durft ze ook nog eens tegenovergesteld geven nl groot, rustig en veel kwaliteit bvb Action breaker )

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:56

en als laatste, is ietsje goedkoper van dek maar zeker niet mindere kwaliteit :

Satisfaction II : een Stakkato-zoon die super kan bewegen en springen en vrij makkelijk en ongecompliceerd karakter heeft (wat bij een HB natuurlijk niet geheel onbelangrijk is en de Stakkato's kunnen stuk voor stuk allemaal meer dan goed bewegen :

http://www.sosath.com/cms2010/front_con ... idart=1827

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:00

Neen, wij werkten wel bijna alleen met Gerd (Sosath) maar de Landor S is een goed vb, geeft inderdaad een niet makkelijke combinatie maar jij wilde toch vanalles commercieel voorstellen, wel dan wordt een Landor S x Heartbreaker een super springpaardje én heel commercieel (goed in de vk markt)
Trouwens, lang niet alle Landor S zijn klein, maar hij fokt wel niet constant groot, da's waar, en ze zijn inderdaad lang niet allemaal te rijden dr een amateur/hobbyruiter maar ze zijn er wel en ts kent haar merrie het beste, toch?? al denk ik niet dat dit haar keuze zal zijn.
Ik ken haar merrie niet maar vr mij zou de beste keuze hier Stedinger of Satisfaction II (de Stakkatozoon) zijn, komt helemaal niks verkeerds uit lijkt me.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:01

besita schreef:
Landor S x Heartbreaker ..ik denk niet dat TS haar leven al beu is :+
heb je zelf eigenlijk ervaring met de beesten die je aanbrengt of doe je enkel Sosath promoten ;)
Landor geeft klein , heet en moeilijk ....Hb doet dat in veel gevallen ook ( al hebben ze veel meer kwaliteit en durft ze ook nog eens tegenovergesteld geven nl groot, rustig en veel kwaliteit bvb Action breaker )

Heartbreakers zijn, op een enkele uitzondering na, moeilijk van karakter/temperament, net als bvb de Pilot's in De.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:02

echt hoor ulysse |( |( heb jij zelf ervaring met wat je nu gaat aanraden ..
nou bestaat er geen grotere Stakkato fan als ik ..ik heb er zelf , ik ken er zoveel
maar dat is net allemaal wat TS niet hebben wil ..
hij fokt klein
heel veel bloed en overijverig
niet makkelijk te rijden zeker niet als jong paard
galop is echt een mega aandachtspunt bij Stakkato