[H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:55

ik kom even bijspringen, lees wel stiekem mee ;)
@ daniellegijs, rubiquil gaat geen maat geven! vooral op een 1.62 merrie niet..

oo seven heb ik fijne beesten van gezien hoor! ook qua karakter, ik ben nog niet overtuigd aangezien hij niet echt op 1 lijn fokt zoals bijv. vivaldi wel heel erg doet.
ik ga eens denken

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:14

Hoi Allemaal, bedankt alvast voor alle reacties. Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken haha.

Wel neig ik inderdaad steeds naar paarden waarin ook duits bloed, zeker voor het karakter. De achterhand wordt zeer sterk doorgegeven in haar hele familie, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Ik laat het jullie zeker weten als ik een keuze heb kunnen maken. De tip om met de hengstenhouders te gaan praten wil ik zeker opvolgen. Ik kan al bijna niet meer wachten om dat te gaan doen en naar de hengstenshows te gaan.

Moet nog wel even wachten. Wel wil ik haar vroeg in het seizoen gaan dekken, rond februari/ maart.
Het zal haar eerste veulen worden, maar ik denk niet haar laatste :)

Wellicht leest hier ook wel een hengstenhouder mee die haar ook interessant vind voor zijn hengst :)
Ik heb haar gisteren weer zien bewegen en ze pakt echt mega veel grond, ze wordt steeds mooier :)

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:22

Bo_San schreef:
Wat vinden jullie van Voice?
Iemand al ervaring mee?

bij ons op stal heeft iemand een Voice veulen; ontzettend mooi ding, vriendelijk en kan goed bewegen :) en de merrie was van..uhmmm...?? ben ik ff kwijt...sorry...

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:37

MrBojangles schreef:
Bo_San schreef:
Wat vinden jullie van Voice?
Iemand al ervaring mee?

bij ons op stal heeft iemand een Voice veulen; ontzettend mooi ding, vriendelijk en kan goed bewegen :) en de merrie was van..uhmmm...?? ben ik ff kwijt...sorry...

Voice is inderdaad ook nog steeds een erg leuke hengst. Nog wel een jonge, maar komt ook (deels) uit dezelfde lijn als OO seven :)
Ik zal eens wat meer op afstammingen van hem zoeken.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:40

Zoek op YouTube maar onder de namen
Conbria (mijn merrie)
Cisther de jeu
Che de jeu

Ik denk dat Emmy (de jeu) nog wel meer filmpjes van Voice nakomelingen heeft staan.

Thora

Re: [H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:43

Op de veulenveiling Borculo liep ook een Voice mee. Deze bracht 10000 ofzo op. Daar staat ook een filmpje bij. Stal vanderzijdenmaljaars heeft meerdere voice nakomelingen, deze mensen zijn er ook helemaal gek van.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:04

Voice is zeker interessant. Ik ga in het voorjaar maar eens bij enkele hengstenhouders langs om eens te overleggen.
Ik zal binnenkort ook eens wat goede foto's plaatsen, zodat ze wellicht beter te zien en beoordelen is.
Ze kan erg bergopwaarts lopen, maar zelf vind ik dat haar voorbeen langer mag zijn. Ze kan er goed mee bewegen, maar zou het voorbeen zou wat mij betreft toch wat langer mogen zijn.

Ik zit ook naar Florencio te kijken of dat wat is, de hengst spreekt me wel aan, maar ik lees nogal eens wisselende berichten over de maat van de nakomelingen ... En de hengst future van de ijzeren man...

Nog adviezen bij welke hengstenhouders ik het beste voor info langs kan gaan? Of wellicht goede dressuurfokkers, waar je voor advies langs kan ?

Ik heb net ook even de fokwaarde van Bo uitgerekend (in IDS stond hoe dat moest, zonder dat ze nog naar de keuring is geweest).

157% met betrouwbaarheid 36,25%

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:21

Voice is inderdaad ook een interessante.

Bij ons in de buurt houden ze eind januari/begin februari aanparingsadvies avonden van het KWPN. Dat is wellicht ook interessant om naar toe te gaan. Future heeft een aantal goede nakomelingen lopen maar ik weet eigenlijk niet waarom ze er bij het KWPN niet zo'n fan van zijn.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:41

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:17

Even offtopic, maar de laatste foto uit je tweede topic: :wow: Prachtig! Heel mooi veulentje.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:58

Dank je!
Het leek me leuk voor de TS om een Voice x Jazz te zien ter overweging. Dit is namelijk een combinatie die nog niet zoveel voorkomt.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:07

@susannevdv Die aanparingsavond van het KWPN vind ik zeker interessant. Kan je me (met een PB) sturen in welke plaats dat is, of hoe ik daar informatie van kan vinden?

@mauvestraat Zeker een heel leuk veulen jouw voice x Jazz. Zeer interessant inderdaad, ik ga me eens wat meer verdiepen in Voice :)

lotjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:10

Ik heb gehoord dat jazz iets moeilijker te rijden was, daarom zou ik gaan voor een paard met een fijn karakter en een zachte makkelijke mond. Eerlijk gezegd weet ik meer van een springpaard, maar moest laatst een dressuurproefje schrijven en toen hoorde ik dat;)

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:26

lotjuuhh schreef:
Ik heb gehoord dat jazz iets moeilijker te rijden was, daarom zou ik gaan voor een paard met een fijn karakter en een zachte makkelijke mond. Eerlijk gezegd weet ik meer van een springpaard, maar moest laatst een dressuurproefje schrijven en toen hoorde ik dat;)

Klopt dat is ook wat ik heb aangegeven dat ik het karakter van de hengst erg belangrijk vind.

Momenteel overweeg ik erg serieus Voice

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:49

Ik vind de voice nakomelingen die ik heb gezien echt 10x niks.

Wij hebben sinds een week een nieuw merrieveulen. Ik was zelf aan het rondkijken voor mijn uphill x jazz x houston merrie ivm moeilijke bloedlijn omdat bijna alles er al in zit. (duurt nog paar jaar maar goed haha) Ik wil haar wel vrij houden van Jazz/flemmingh/ferro bloed etc. Dus als tegen die tijd de nakomelingen goed zijn zou ik zelf Charmingmood overwegen ivm vrij van bovenstaande bloed en Contango geeft ook karakter mee :)

Succes!

Edit: bericht aangepast

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:36

Zonnetje81 schreef:
Ik vind de voice nakomelingen die ik heb gezien echt 10x niks.

Wij hebben sinds een week een nieuw merrieveulen. Ik was zelf aan het rondkijken voor mijn uphill x jazz x houston merrie ivm moeilijke bloedlijn omdat bijna alles er al in zit. (duurt nog paar jaar maar goed haha) Ik wil haar wel vrij houden van Jazz/flemmingh/ferro bloed etc. Dus als tegen die tijd de nakomelingen goed zijn zou ik zelf Charmingmood overwegen ivm vrij van bovenstaande bloed en Contango geeft ook karakter mee :)

Ik zou zelf echt een kijkje nemen op de site van de pretedenthoeve! Of geef ze een belletje om te vragen welk advies ze zouden geven en waarom.

In elk geval niet voor rubiquil gaan is mijn idee. En er was iemand die zei dat 007 heel goed past bij Jazz (zoals Van Helvoirt deed) maar ik wil hierbij opmerken dat niet iedereen merries heeft zoals Van Helvoirt. Die man weet precies wat past bij welke merrie en is een echte paardenman. Ik vind het iets te makkelijk gedacht dat het goed zou passen omdat er meer dezelfde combinaties lopen. Hier moet je wel voor waken denk ik en echt goed kijken naar de + punten en - min punten van je paard en ook die die van haar ouders kennen. Ach ja, het blijft spannend en ook wel een gokje maar ik zou zeker ook het KWPN raadplegen, anders is het zonde van je stam.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:45

Ik zou ook niet voor rubiquil gaan, geen mooie types + die het goed doen worden door Hexagon zelf opgeleid/uitgebracht.

Zelf zou ik sowieso niet voor 00 Seven gaan al is het maar om de vererving van luchtzuigen want ik ken maar 1 00 Seven die het niet doet van de vier en je hoort het vaker. Verder me de combie van Jazz op karakter misschien iets teveel van het goede...?

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 22:38

Ik zie weinig terug over de hengst Rousseau die me toch ook erg aanspreekt. Iemand ervaring mee, zou het iets zijn voor mijn merrie?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:53

Wij hebben een 4-jarige Voice-ruin. Hij heeft een superkarakter, is heel groot, kan heel goed bewegen, werkwillig, looplustig en leert snel, want hij is erg slim. Hij is wel heel sensibel, maar dat kan ook aan de moederlijn liggen, want die is van JetSet D en daar zit veel volbloed in.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:14

Weet iemand of Emmy (de jeu) ook op bokt zit?
Ik denk er serieus over om met Voice te dekken en zij heeft er al meermalen mee gedekt.
Ik las op het KWPN ook dat zij medewerking heeft verleent aan de avond over Prestatie gerichte fokkerij , helaas las ik het bericht te laat anders was ik er ook heen gegaan.

Mijn vraag of zij ook op bokt zit om wellicht met haar eens te verleggen over mijn merrie, of het een goede keuze kan zijn.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:03

Naar mijn weten zit Emmy niet op bokt. Op haar website www.dejeudressage.com kun je meer over haar en haar paarden lezen. Het zou mij overigens niets verbazen als ze nu in Kentucky zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:09

zambuka,
of welt hit (al weet ik niet of die alweer dekt)
dutch dormelo is ook een hele mooie, maar ook van de havikerwaard en daaqr geld dus hetzelfde voor als voor wel hit, ik weet niet of die alweer dekt :P

verder is schumacher een leuke,
en anders mischien stedinger?
die fokt hele mooie paarden met een goed karakter

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:34

Wij hebben zaterdag onze 3 jarige Voice hengst uit de opfok gehaald.
Is geen kleintje.
Afbeelding

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:52

Welt Hit II geeft idd maat, maar is vorig jaar gestorevn. Of er nog DV is weet ik niet...

En Stedinger fokt ook groot, veel maat, massa en front...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:08

er is nog diepvries sperma ;)