[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Re: [H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:44

Met Chello III fok je denk ik best een leuk veulen dat een heel end in de richting gaat die jij zoekt. Maar..... fokken blijft gokken. Hoe goed vader of moeder ook zijn, moeder natuur doet toch wat ze zelf wil.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:05

Ik vind Canturano nog eens geen gekke optie die is genoemd: http://www.staleurocommerce.nl/pages/fo ... 23B68830D1

Mooie hengst en nakomelingen zien er goed uit. Kennisje van mij heeft er ook een veulen van, mooi gebouwd ding is dat met een fijn karakter.

Leuke merrie heb je trouwens :) .

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:22

De optie van iorrr voor Karandasj vind ik wel een goede, je ziet hem terug als vader van goede dressuur, spring en eventing paarden, helaas ook alleen via dv beschikbaar. Een grof hoofd en vossen wil hij wel eens geven, maar lang niet altijd, hij geeft ook veel mooie zwarte paarden. Maar springkwaliteit vererft hij imo absoluut en een braaf karater hebben ze ook.

Als Contender zoon is misschien Montender geschikt, hiervan heb ik al fijne nakomelingen gezien. Er stond laatst nog een heel stuk over hem in de IDS. Maar ook hij lijkt fijne spring en dressuur paarden te fokken, heb er 1 gezien in de ZZ licht. Maatvererving hoef je denk ik ook niet bang voor te zijn bij hem.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:47

Ik weet niet of dit het eerste veulen van de merrie zou worden? Realiseer je wel dat het met diepvries sperma een zeer intensieve (en dus kostbare) begeleiding nodig heeft en niet altijd even makkelijk pakt. Het hangt een beetje af van de (hopelijk mooie) cyclus die de merrie heeft en of ze wat vlot drachtig wil worden. Voor een eigen avontuurtje wat niet te veel "in de papieren" moet lopen zou ik diepvries geen optie vinden.....

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:30

Kijk ook eens naar Sarantos en Harley....

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 12:46

Ja het zou de eerste keer zijn voor mijn merrie.
Bedrag maakt me niet zo veel uit.
Bedankt voor de reacties zal eens gaan kijken naar deze hengsten
Wuswa waarom zou jij voor Sarantos of Harley kiezen?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:39

Met name omdat met Sarantos en Harley sprake is van lijnteelt op Farn. Met Sarantos ook nog eens op Landgraf 1. Kijk vooral naar Harley; zijn stap wordt als zuiver en voldoende van ruimte aangemerkt en uit de afstammelingenrapportage blijft dat ook zijn veulens beschikken over een goede stap. Mss dat maat een probleem zou kunnen worden bij Harley.... Dat geldt weer minder bij Sarantos.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:08

En is Harley weer geen Heartbreaker......
Verdi geeft trouwens ook maat en (zeer) goede beweging door! Afgelopen zomer bij Nijhof hebben we enkele jonkies van deze hengst gezien en die waren fijn! We hebben er zelf een jaarling van en die valt zeker niet tegen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:45

Ik vind Sarantos en Canturano mooie hengsten ze spreken me erg aan. Harley daarin tegen totaal niet..
Over Verdi kan ik weinig vinden of ligt dat aan mij??

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:32

Venthe, heb je het nieuws al gezien op de Kasparowsite?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 18:02

Ja ik heb het gezien/gelezen Leuk nieuws natuurlijk

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:00

Is Kasparow ook KWPN approved? Kon er niets over vinden op zijn site en/of paardenfokken?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:35

Nee helaas niet daarom staat hij ook niet meer bovenaan mijn lijstje. Hij is goedgekeurd bij hannoveraan, nrps en volgens mij nog 1?

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:35

Hij is ook goedgekeurd bij de Trakhener. Mijn nakomeling staat ingeschreven bij het KWPN

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:13

Iorrr schreef:
Ik denk bij jou paard en jou wensen/eisen aan een hengst als Karandasj. Karandasj heeft zichzelf al veelal bewezen. Hengst geeft maat mee, uitstraling en karakter. Bovendien heeft hij zeer goede gangen, waardoor je paard hierin versterkt/verbeterd word en het veulen dus ook geschikt zou zijn als dressuurpaard.

Daar dacht ik ook aan!!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:19

En ik vind het ook een heel goede keuze!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:20

Karandasj?
Ik zal eens wat gaan zoeken op internet!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:25

Is alleen beschikbaar via diepvriessperma. Weet niet of dit een probleem is?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:28

Eerder geplaast in dit topic staat dat het wel moeizaam is voor een merrie die voor het eerst drachtig moet worden, weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik vind Karandasj een mooie hengst maar past deze hengst ook qua extrerieur bij mijn merrie?
Mijn merrie is wat op de voorhand gebouwd en haar kruis mag wat meer zakken tijdens het bewegen. Kan deze hengst daarvoor zorgen?

Wat bedoeld men met een ingesnoerd voor been??

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:34

Wat dacht je van don Matcho.
Dit is ook nog een jonge hengst, maar ik vind wel dat hij iets heeft. Daarbij valt het dekgeld ook nog wel mee.
Mijn paard (merrie, nu 5) is ook een van Don matcho. Een superkoel karakter (echt echt bomproof), stapt minstens 2 hoeven over, gemakkelijk in de dressuur en voorzichtig op de sprong.
www.donmatcho.nl (jammer dat er niet mee foto's van hem op de site staan)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:21

Ingesnoerd voorbeen:
http://www.hoofcare.nl/voet_en_beenstan ... mages.html

Dat van dat dv-sperma heb ik niet gezien.... (en nu ligt kwpnstallion.com er bij mij uit). Ik zou daar nooit voor kiezen voor een merrie die voor het eerst drachtig moet worden! Eerst maar eens zien dat ze normaal drachtig wordt.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:20

Zover ik zie is Don Matcho alleen goedgekeurd bij het NRPS.

wuswa bedankt voor het opzoeken!
dat stond namelijk in het afstammelingenraport van Kranadasj dat er een aantal een ingesnoerd voorbeen hadden en dat klonk nogal apart :P

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:49

Veel nakomelingen van Pacific (v. Corland) doen het ook leuk in de dressuursport.
De hengst Pacific werd verrichtingskampioen en behaalde voor het springen 9, 8, 8, 81/2, 9 en voor de basisgangen 71/2, 8, 81/2, 71/2, dit maakte hem tot een echte verrichtingstopper. Pacific presteert zeer succesvol op internationaal niveau en behoort hiermee tot een van de meest succesvolle en winnende jonge spring-hengsten van Europa. Pacific`s nakomelingen vallen op door drie goede basisgangen, hardheid en kunnen extra springen.
http://www.spring-hengsten.nl/resources ... sten/2.jpg

Onderzoekrapport
Pacific is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken. De stap ruim, actief en zuiver. De draf heeft ruim voldoende ruimte. De hengst draaft met veel afdruk en souplesse. In galop heeft Pacific veel ruimte. Hij beschikt over veel afdruk en een goede balans. Pacific kan goed schakelen. Als dressuurpaard heeft Pacific ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard heeft Pacific veel afdruk; hij springt goed van de grond. Hij heeft een goede voorbeentechniek, basculeert zeer goed en maakt de sprong achter ruim voldoende af. Pacific lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Pacific veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

Dekking door K.I. en diepvriessperma

Dekgeld: €800,- excl. BTW en afdracht

Karandasj zou ik persoonlijk niet gebruiken als je ook een beetje leuk hoofdje op het veulen wil hebben. De hengst zelf heeft een mooi verrichtingsrapport maar zijn hoofd is iets wat ie zijn veulens met regelmaat meegeeft. Tenzij je die gok wilt wagen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 18:07

Toetsenbord: bedankt voor je uitgebreide reactie! wat een mooie hengst en zijn verrichtingsraport klinkt inderdaad goed. Heb jij nakomelingen van deze hengst gezien?

Toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:26

Jazeker! Hele mooie in de sport. Ik ben zelf dressuurgek maar de hengst Pacific heeft mij wel de mond doen snoeren dat zijn nakomelingen allrounders zijn en ook in de dressuur. Het gekke is dat ik eigenlijk alleen maar "bruine" Pacifics ken (4 stuks). Nog geen donkerbruine, vos of schimmel van dichtbij ervaren. Maar die zullen er ook vast wel zijn, toch?
Maar vooral zijn cijfers voor de basisgangen zijn hoger dan bij sommige dressuurhengsten die ook ter dekking staan.
Karandasj heeft ook zo'n soort rapport, best leuke cijfers voor de basisgangen, goed springen alleen zijn hoooooofffd..... oeps....
Jetset D was/ is ook een hengst wat een leuk allround rapport heeft. Maar zijn nakomelingen schijnen niet altijd even makkelijk te zijn. Maar ik ken ook echt hele goede en eerlijke Jetsetjes.
Montecristo kon ook springen en had ook een leuk allround rapport. Ook die geeft/gaf af en toe nakomelingen die niet makkelijk zijn
Dan heb je nog Riverman, ook een allround hengst en volgens mij in de Lichte Tour uitgebracht?
Wie was zijn "concurrentie" ook alweer....?? Er was NOG een hengst die een allround rapport had.

Verder nakomelingen van Metall die het ook goed doen op de keuring. Kunnen ook wel springen.
Kigali? Ook een springpaard en door Coby en nu Marlies wordt uitgebracht...?

Ik kan niet op die ene naam komen......
Durf je Houston aan? Onlangs predikaat Keur gekregen....

Ik schiet maar wat lukraak maar dan heb ik even niet meer naar je merrie gekeken. Hoogstwaarschijnlijk ben jij nu druk aan het googlen maar ik hoor graag je mening wat jou aanspreekt voor wat betreft allround hengsten...