InekeH87 schreef:ze is buiten wel werkwillig. Als we gaan springen in de bak dan wil ze ook goed lopen ze heeft alleen een hekel aan dressuurwerk. Ik ken genoeg paarden die zo zijn. Mijn merrie is fantastisch met endurance ze kan urenlang doorstomen zonder op te geven maar het dresuurwerk daar houd ze niet van en dan is ze lui en moeilijk voorwaarts. Op het moment dat ik een hindernisje in de bak zet is ze voorwaarts genoeg maar ik wil ook kunnen rijden zonder hindernis en daar heb ik veel werk mee. Ik heb buiten en met springen geen problemen met het voorwaartse ze doet dan alles op stem en eigenlijk niets op been. Daar probeer ik met het gewone dressuurwerk aan te werken wat er nog eens bij kom is dat ik door een motorisch probleem mijn benen niet altijd helemaal kan bewegen zoals het hoort en daar moet ik heel hard aan werken. Ik vind het dus niet zo gek dat mijn met het dressuurwerk zo ontzettend lui is.
Als ik dit zo lees weet ik bijna wel zeker dat je merrie dressuur niks aan vindt.
Als zij buiten om op de weg wel goed voorwaarts is en met springen ook dan lijkt mij dit niet iets wat je foktechnisch kunt verbeteren.
Het ontbreekt je merrie dan simpelweg aan enthousiasme (maar misschien zou het ook zo kunnen zijn dat je merrie een blokkade heeft in het lichaam.)
Heb je al een keuze kunnen maken voor een hengst?