[H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: [H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:01

Je vond Rhodium toch ook wel wat? Of had je daar al mee gedekt/willen dekken? Ben zaterdag naar de finale van de VSN geweest en daar liepen een paar HELE fijne Rhodiums rond. Heb hem ook in gedachten voor mijn merrie (eventueel, ooit... Haha!).

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:38

Citaat:
Dank je Pletje !
Zelf ben ik ook weg van Ferro en heb al meerdere keren Rhodium overwogen ,maar om het een of andere reden valt hij steeds af...
Haha!
Waarom eigenlijk ? Ik denk omdat er 2 mensen zijn ,met redelijk veel fokkers verstand ,die het mij afgeraden hebben . Scheve mond

Hij staat nog wel op mijn ''lijstje'' hoor Knipoog (alleen niet bovenaan ... )

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:40

Ja, heb niet alles gelezen hoor... Bloos Tong uitsteken Maar waarom hebben ze hem afgeraden? In combinatie met je merrie of puur om de hengst zelf?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:54

1 persoon zei letterlijk dat hij stugge bokken gaf !
De ander ;tja, raad eens ....2 x Furioso xx Tong uitsteken

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:00

Ik vond tijdens de hengstencompetitie Washington erg aansprekend... Ben geen kenner hoor, op fokkerijgebied.. Bloos maar het paard stond mij ongelofelijk aan! Is een Rhodium x Jetset D x Purioso...

Van Rhodium heb ik in de Pavo-cup ook al meerdere leuke paarden gezien, ik ben er wel fan van. (En daarom ook blij om te horen van Gitta dat ze in de VSN ook meevielen!)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:03

4 van de 3 over te rijden paarden waren Rhodiums en de zwarte was absoluut het beste paard van de dag (al won een Jazz)! TC Zidane geloof ik was dat, echt superfijn dier. Washington is ook een goed paard, ondergewaardeerd in de hengstencompetitie... En tja, stugge bokken kun je van elk dier wel krijgen hoor... Nagelbijten / Gniffelen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:04

Maarreh ......... ? Knipoog

amaze schreef:
Ik heb nog eens een poosje nagedacht en gegoogled Haha! en geprobeerd een hengst te vinden met bloedaansluiting oa via Hulana (Record -Joost) ,ook is er aansluiting via Le Mexico.

Wat vinden jullie van Don Jovi ? Helaas heeft hij nog geen nakomelingen ,maar hij komt wel uit een super sterke merrielijn.

Hij is onlangs bij het verrichtingsonderzoek van het NRPS geslaagd met deze cijfers:
Stap ZG
Draf ZG
Galop G
Rijproef G
Parcourssprong V
Karakter/werklust G
Stalgedrag G
Algemene indruk G

Afbeelding

op deze foto is hij nog maar 2.5 jaar .

http://www.allbreedpedigree.com/don+jovi
http://www.vanolst-stables.nl/pages/ped ... njovi.html

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:06

Die ken ik niet... Tong uitsteken

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:10

Gitta1977 schreef:
Die ken ik niet... Tong uitsteken

Ik ook niet Vork

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:13

Dit was een edit op mijn vorige post, maar je was me weer voor dus om verwarring te voorkomen:

Heb de hengst nog nooit live gezien en ook geen nakomelingen dus dan vind ik het altijd lastig inschatten of zoiets past. Zo van de foto lijkt het wel een mooie hengst, maar als ie als een dweil loopt heb je er nog net niks aan zullen we maar zeggen... Knipoog Ga hem eens bekijken zou ik zeggen! Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:18

..ben ik ook zeker van plan !
Heb je de linkjes wel bekeken ? Clown

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:25

Zeker... Tong uitsteken

Rhodium kun je overigens de 20e bewonderen in Harmelen onder Diederik van Silfhout... Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:56

Johnson zou ik voor deze merrie ook gevoelsmatig geschikt vinden. Geeft mooie lange halzen, maat en beweging.
Ik vind het een merrie waar je wel veel kanten mee op zou kunnen voor mijn gevoel. Rhodium of een andere Ferro-zoon zou ik ook durven kiezen voor zo'n merrie, omdat ze vrij uniform lijkt te fokken. Zou Scandic ook wat kunnen zijn? Hoe stappen haar vorige veulens en hoe stapt ze zelf, want dat is niet scandic's 'ding'... Ik heb echt spectaculaire nakomelingen van hem gezien. Lachen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:05

Johnson heb ik ook alleens overwogen maar het achterbeen gebruik van hem (en zijn nakomelingen)bevalt me niet zo Bloos bovendien wil ik ,als het even mogelijk is ,Flemmingh en Jazz bloed vermijden ,puur om het feit dat dit er al zoveel is .

Ze stapt erg goed en haar 3 nakomelingen ook . Haha!
Scandic vind ik dus zooo aan uitstraling missen (al geeft hij veel goede rij eigenschappen) Verdrietig ;en als er iets is wat ik toch wel heel graag in een paard zie is het wel uitstraling Tong uitsteken ( Ik weet het ,het is niet belangrijk ,maar toch....)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:25

Ik vind uitstraling wel belangrijk, maar vind persoonlijk niet dat scandic geen of te weinig uitstraling heeft... Maar smaken verschillen natuurlijk. Lachen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:31

Scandic ben ik ook wel gecharmeerd van. Ondergewaardeerde hengst naar mijn mening. Zijn nakomelingen doen het goed, ook op de keuringen. Zelf heeft hij dit weekend 2x een 2e plaats weten te halen in de PSG en InterI onder Patrick Kittel met scores rond de 70% (net er boven en net er onder). Hoop hem in Den Bosch weer te mogen zien bij de VHO Trofee! Cool

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:53

Ja je hoort er zo weinig van, maar zijn nakomelingen zijn zeer goede paarden!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:06

Ik hoor er helemaal niet weinig van, heb geen zin om alles hier op te dreunen, maar zijn nakomelingen doen het erg goed op keuringen. Hij wordt alleen niet veel gebruikt in mijn omgeving en dat is ook wel weer een plus wat mij betreft... Haha! Haha!

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:09

ik dacht zelfs dat hij van de aardbok verdwenen was...

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:41

Quazzle schreef:
ik dacht zelfs dat hij van de aardbok verdwenen was...

Scandic scoort in Münster 14-01-2008

Successen onder Patrik Kittel

De Zweedse ruiter Patrik Kittel heeft KWPN-hengst Scandic (Solos Carex x Amiral) naar twee tweede plaatsen gereden in Halle Münsterland in Münster. Zowel in de Prix St Georges (71,75%) als de Intermédiaire I (69,080%) eindigde de hengst onder zijn nieuwe ruiter als tweede achter Ingrid Klimke en Damon Hill NRW.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toiegestaan)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 11:16

Leuk voor Scandic en zijn ruiter.... Knipoog ,maar wat vinden jullie nou van de combi Don jovi x Opium Bloos

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:22

amaze schreef:
Leuk voor Scandic en zijn ruiter.... Knipoog ,maar wat vinden jullie nou van de combi Don jovi x Opium Bloos

Een beter plan Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:35

Ik lees dit topic al een tijdje mee en ik heb dan ook alle reacties gelezen... Nu is er één ding wat ik mij afvraag... Waarom geen springhengst die erg goede gangen heeft/vererft!??? Kijk maar is in de topsport... Bijna alle paarden zijn springgefokt...

Bij jou merrie ga ik eerder denken aan bv numero uno... Die hengst geeft schitterende werkwillige veulens die zowel kunnen lopen als kunnen springen. Ook past ie qau bloedvoering er mooi bij.

Misschien een idee!?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:04

LJB schreef:
amaze schreef:

Een beter plan Haha!

Dat verwacht ik zelf eigenlijk ook .... maar waarom verwacht jij het dan ? Tong uitsteken

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:12

Iorrr schreef:
Ik lees dit topic al een tijdje mee en ik heb dan ook alle reacties gelezen... Nu is er één ding wat ik mij afvraag... Waarom geen springhengst die erg goede gangen heeft/vererft!??? Kijk maar is in de topsport... Bijna alle paarden zijn springgefokt...

Bij jou merrie ga ik eerder denken aan bv numero uno... Die hengst geeft schitterende werkwillige veulens die zowel kunnen lopen als kunnen springen. Ook past ie qau bloedvoering er mooi bij.

Misschien een idee!?

Leuk dat je nu ook reageert Knipoog ;Nou Nummero Uno vind ik zelf zeker ook niet verkeerd hoor ;ik heb er zelf ook aan gedacht (ook niet meer dan dat Tong uitsteken )Ik verwacht trouwens dat het dekgeld wel aardig hoog is .

Opium heeft een Dr index van 136, en een spr index van 98.
Opium had met stb opname 74 pt voor springen en haar Record moeder sprong (volgens J.Venderbosch)destijds wel voor 80 pt !Ze mocht toen alleen voor de ster net niet meer spr (1 jaar te oud )

Maar goed je moet ook wel eens je eigen weg volgen met sommige dingen he ?
Mijn dochter is bijna 15 en springt en dressuurt met haar E pony en ze vindt vooralsnog beide erg leuk dus..... voor de toekomst misschien? Pling