Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pletje123 schreef:@Femmefatale: wat is kort? En wanneer is het een probleem?

Pletje123 schreef:Marijkeeee schreef:Rhodium zou ik ook zeker weten niet doen, vooral vanwege Ferro en het korte voorbeen. En vergroten.. valt ook erg tegen hoor. Ken wel een paar kleine van hem die net de 1.65 halen
Voor de rest zijn het wel erg aanspekende paarden
Op deze post reageerde ik. Daar heb je nml niet de stkmt van de merrie erbij staan. Als die van krap aan 1,65 uit een merrie van 1,60 komt, dan vind ik dat behoorlijk vergrotend.

vandaar dat ik het andere paard plaatste 

Marijkeeee schreef:Oscar is ook niet verkeerd.. maar misschein geeft ie wel een iets ouderwets type, hij word ook veel bij volbloedmerrie's gebruikt..
zoals zijn zoon Uphill
Marijkeeee schreef:Wat vind je van de hengst Nassau ?? of zijn zoon Thunderbolt ?
edit: hmm zijn zoon is zins maart verhuist naar China..
Indoctro staat erom bekend dat hij niet altijd even makkelijke karakters doorgeeft... en juist dat goede karakter wil ik behouden.
)
Dan kan ik net zo goed voor Cantos gaan, die is € 1000 voor vers.
Dit voorjaar sowieso maar even naar de show van VDL en nog wat andere hengstenhouders. Zoiets zegt vaak toch iets meer dan een plaatje.
hij is in ieder geval en een goeie fokker... misschien heeft hij wel ideetjes voor je
Carolus II x Corland.. alleen weet niet of dat iets voor jou'n merrie is..

http://www.kwpn.nl/html/uitslagen/2005/verrichtingsonderzoek/Vermont.pdf schreef:Onderzoekrapport
Vermont is een eerlijke, betrouwbare, wat flegmatieke hengst.
De hengst heeft voldoende bereidheid tot werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver en voldoende van ruimte.
De draf is voldoende van ruimte. Zowel in stap als in draf zou het achterbeen actiever moeten ondertreden.De galop heeft ruim voldoende afdruk en is ruim voldoende van ruimte. In alle gangen zou Vermont meer souplesse moeten hebben.Als dressuurpaard heeft Vermont weinig aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Vermont springt met een goede afdruk, maar zou daarin vlugger kunnen zijn. De hengst basculeert ruim voldoende en opent de achterhand goed. Hij lijkt voorzichtig en toont veel tot zeer veel vermogen te hebben.
Als springpaard heeft Vermont veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Aanparings/fokadvies
Vermont lijkt geschikt voor merries die hoog in het bloed staan en/of sensibel zijn. Merries moeten wel voldoende formaat hebben.