Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:De veulens vallen weg achter de schoft en hebben een weke lendenpartij.
LJB schreef:bambam99 schreef:Soms wel ja...Maar als ik kijk naar de eerdere Flemmingh veulens van Tes, zie ik niet zoveel slechts qua bovenlijn. Op de foto's van Hyperion valt me de rug van Tes ook erg mee!
Dan heb je een andere mening dan ik.
viewtopic.php?f=114&t=826525&st=0&sk=t&sd=a&hilit=kroonjuweel
bambam99 schreef:Eeuh, dat topic gaat over Kroonjuweel... heb je mij niet over gehoord, meen iken al zit daar Roemer achter, van Belisar worrik niet blij...
@Myrdal: het is goed dat je deze foto's gebruikt; blijft voor mij vast staan dat deze merrie in topconditie een redelijke rug heeft, waarbij je bij de uiteindelijke hengstenkeuze wel rekening mee moet houden, maar in dit topic wordt er wel heel veel nadruk gelegd op dit mindere punt van je merrie; het is niet 'zomaar' een merrietje...
Bij mijn eigen zoektocht stuitte ik ook weer op Dreamcatcher; maar ik ken er te weinig nakomelingen van om er iets zinnigs over te zeggen... Blijf het een machtig paard vinden. Wie o wie...???
bambam99 schreef:... Rugverbeteraars zitten ook in de Roemer-hoek, maar kan effe niet een hengst bedenken... help
amaze schreef:Mantovani vind ik ook wel aansprekend ,alhoewel er niet echt veel info beschikbaar is
http://www.watermolen.net/watermolen200 ... ovani.html
bambam99 schreef:Kon zo maar passen...
Is er iets bekend over het karakter van Mantovani? TS geeft vaak aan dat dit belangrijk is bij deze merrie. Meen me te herinneren dat Julana v. Fresco (oma en ook moeder van Obrecht) nou niet bepaald een lekkertje was... Volle broer van moeder Brieka ken ik ook, dat was een etterbak als hengst, eenmaal ruin viel het wel mee, maar toch...
Myrdal schreef:Wat leuk dat je Tes kent, waar ken je haar van? Ook van Hyperion?
Hed de hengsten nagekeken, maar Dayano, daar zit weer Ramiro in, dus dat doe ik maar niet. Dreamcatcher kon nog wel eens interessant zijn!
LJB schreef:amaze schreef:Mantovani vind ik ook wel aansprekend ,alhoewel er niet echt veel info beschikbaar is
http://www.watermolen.net/watermolen200 ... ovani.html
Handig als je hengstenboekjes bewaard:
2002
Mantovani is een zoon van de internationaal springende Franse henst Quattro (Qredo de Paulstra - Galoubet A - Almé) Moeder Brieka leverde in combinatie met Voltaire ook de goedgekeurde hengsten Iron en Guido. Uit deze bekende Gelderse familie komen ook de KWPN goedgekeurde hengsten Boston, Dublin en Obrecht. Mantovani valt op door zijn schitterende exterieur en fantastische bewegingen. De kinderen uit de eerste beperkte jaargang (10 dekkingen) doen het extreem goed: Relelaleen stamboekopname 90 punten exterieur, 85 punten springen, 78 punten vrij bewegen. Na haar EPTM-test maakt ze aanspraak op het keurschap. Reality stamboekopname 80 punten exterieur, 84 punten vrij bewegen, 5de in de VSN-finale, EPTM-test 80 punten. De zoon van Mantovani Richman is goedgekeurd in Denemarken. Daarnaast zijn reeds 5 veelbelovende dressuurtalenten geëxporteerd. Mantovani is een zeer sterke vererver in zowel exterieur, dressuur en springaanleg. De all-rounder bij uitstek.
2004
Mc'Cartney goedgekeurd in Denemarken
2007
Mantovani's leven kent vele tegenslagen. Geboren uit de eerste jaargang van Quattro was hij een veelbelovende, hoogbenige, elegante jonge hengst. Moeder Brieka bracht in combinatie met Voltaire ook de goedgekeurde hengsten Iron en Guido en vader Quattro in onder meer bekend van Oliver Q, Quando Quando en Much Ado.
Aangewezen voor Ermelo kreeg Mantovani daar niet de credits die hij verdiende. In Denemarken was de keuringscommissie wel lovend over hem, liep hij een goede test en kreeg een goede start.
Uit zijn eerste jaargangen werden direct twee hengsten gekeurd.
Mantovani bracht ook vele goede merries. Een spoedcursus springen bracht hem veel ellende en blessureleed. Zo kwam hij terug naar Nederland, waar hij enkele jaren ter dekking stond, maar weinig belangstelling kreeg van de fokkers. Nu zijn nakomelingen doorbreken in de sport trekt de vraag weer aan!
Er is nog voldoende diepvriessperma van Mantovani beschikbaar voor de liefhebber.ik heb geen aandelen in de hengst, maar het lijkt mij goed te passen vandaar deze informatie.
Quazzle schreef:Volgens mij kapotte kroonranden/hoeven, maar weet het niet zekerWat voor blessures?