Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eilander schreef:Ik heb toch ook Chin chin heel erg hoog staan en Cornet Obelensky ook.
Deze laatste staat hoger in het bloed dan Chin chin ,dat zie ik zelf wel graag zonder op massa in te leveren.
Maar massa heeft de merrie ook ruimschoots.
Ik wil de hengstenkeuring nog even afwachten.
En er is niks zo veranderlijk als een mens dus een dag voor inseminatie kan ik nog rustig opeens van gedachten veranderen.
LJB schreef:Zijn jullie niet huiverig voor het karakter? Clinton x Heartbreaker...
Quazzle schreef:Ik dacht aan Goodtimes. Hij heeft een gelijkaardige bouw met je merrie en het is een super allround hengst. Trouwens met hem doe je ook lijnteelt op Nimmerdor, wat zeker niet slecht kan zijn!
eilander schreef:ladydarkness schreef:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=24459
Wij hadden vorig jaar een supermooie Verdi uit een Goodwill x Apple king. Je hebt dan alleen inteelt op Landgraf, maar dat zou ik niet erg vinden. Andere hele aparte hengsten zijn Chacco blue, Clearway en Canturo.
Hey ,bedankt voor de link!
Canturo doet het heel goed ,Clearway en Chacco blue moet ik eerst opzoeken.
ladydarkness schreef:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=24459
Wij hadden vorig jaar een supermooie Verdi uit een Goodwill x Apple king. Je hebt dan alleen inteelt op Landgraf, maar dat zou ik niet erg vinden. Andere hele aparte hengsten zijn Chacco blue, Clearway en Canturo.
eilander schreef:Chepetto kan ik zo geen nakomelingen van vinden maar Cento-bloed vind ik niet verkeerd.
Toch val ik even meer voor Quidam de Revel zijn zonen.
Het jammere van de duitse paarden is dat er van allemaal zo weinig vd nakomelingen bekend is(in elk geval zo op papier)
Ik mis dan een beetje de rapporten zoals het KWPN die op stelt.Al is het KWPN ook niet heilig.
Ik heb een hele mooie Quaprice gezien ,daar was ik helemaal weg van ,vind ik ook wel wat.
En de Chin Chin s ,daar zat geen misser tussen.Om te kwijlen....![]()
en past ook goed op deze merrie ,vind ik zelf.Moet alleen nog even een sponsor zoeken ,ha ,ha!!
Roelove schreef:Chin Chin is (was) inderdaad een prachtige hengst. Dekgeld is wel heel duur en soms hebben ze een iets (te)krom achterbeen en mochten ze soms wat langelijnder. Mocht je merrie dat kunnen compenseren dan zou het natuurlijk een mooie combinatie zijn en ook een veulen zijn die je zeker kwijt kan! Ik ben erg benieuwd welke hengst je op je merrie gaat doen....
eilander schreef:Roelove ,leuk dat je met Indoctro komt.
Daar is ze nl nu drachtig van!
Als het een hengstveulen wordt gaat ze misschien wel weer onder Indoctro.
Ik zou daar graag een merrie van willen uit Lavendel.
Indoctro geeft ook niet hele lange paarden maar deze merrie kan dat zeker wel hebben.
Ook maat is niet een probleem gezien haar vorige veulens.
Ik heb toch ook Chin chin heel erg hoog staan en Cornet Obelensky ook.
Deze laatste staat hoger in het bloed dan Chin chin ,dat zie ik zelf wel graag zonder op massa in te leveren.
Maar massa heeft de merrie ook ruimschoots.
Ik wil de hengstenkeuring nog even afwachten.
En er is niks zo veranderlijk als een mens dus een dag voor inseminatie kan ik nog rustig opeens van gedachten veranderen.
Met de Tygo gaat het goed.
Hij staat momenteel op Texel in de opfok.
Je ziet het verschil met andere veulens nog wel maar ik hoop dat dat met een jaar toch wel bijgetrokken is.
Ik ben er in elk geval wel heel erg weg van .Het is een luxe dier ,hoog op de benen met veel uitstraling.
De rest is afwachten.
ook een hengst die ik nog wel een keer ooit wil gebruiken.(alleen niet op Lavendel maar wel op het halfzusje vd Tygo een jonge Niveau van twee jaar)
katrienh schreef:Ik vind het ook een superfijne hengst, fokt bloedjemooi. Denk wel dat ie wereldpaarden gaat geven, alleen uitklappen doet ie niet altijd. Maar hij heeft zoveel vermogen dat het geen probleem voor hem is. Wou alleen weten of ie dat (vermogen + achterhandgebruik) doorfokt