[***] schreef:Ik ga geen groninger op zo'n goede rijpaardmerrie zetten, als is Erik T wel 1 van de betere. Maar dan heb ik bovendien helemaal nergens papier van.
Saron heeft wel degelijk gelders type, hij is klassiek gebouwd. Ik wil zijn video zien en er worden enkele veulens van hem verwacht bij het NeWP, die wil ik ook nog bekijken. Ik hoop stiekum dat ze hem nog eens bij het KWPN aanbieden.
Had ik wel verwacht maar okay Erik T is idd wel 1 van de betere maar ook 1 van de lichtere.
Snap niet wat je bedoeld met dat je dan helemaal geen papieren hebt want WV Saron en Erik T zitten in het zelfde stamboek.
WV Saron heeft idd wel wat oud bloed maar of dit klassiek is en zijn type klassiek hmmmm meningen verschillen.
Maar dat terzijde ik vind de hengst wel bij je merrie passen zeker aangezien je ook springgenen wil.
[***] schreef:Ik quote daar [paard], die sugerreerde dat je beter een braaf paard kan hebben dan een bewegingswonder, maar ik vind dat ieder paard, hoe ze ook gefokt zijn, goed moet kunnen bewegen en braaf moet zijn, niet of of. Dat kan deze merrie ook en daar wil ik zeker niet mee achteruit boeren.
ik sugureerde niets dacht ik zo.
In mijn ogen heb je de gewone bewegende paarden ( 3e en 4e premies etc), de goed bewegende paarden (1e en 2e premies) en de bewegingswonders (de kampioenen)
Je kan best een goed bewegend paard hebben met een goed karakter maar beweginswonders met een goed karakter zijn toch wel wat zeldzamer.
Je hoort maar al te vaak dat een paard super geweldig kan bewegen maar een KL**e karakter heeft.
Aan wat voor hengsten zat je zelf te denken w.b.t. de rijpaard springgerichte hengsten?
Bij de Gelderse kan ik alleen Parcifal en Vitens bedenken, bij het NeWp WV Saron maar bij de richting rijpaarden word het toch aardig pittig.
Wil je een hengst waar nog wel wat oud bloed in zit?