Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Het zal alleen geen topper worden.
pandabeertje schreef:Je zou 2 kanten op kunnen fokken met deze merrie.
Rijpaard.
Ik heb al meerdere rijpaard veulen gekend uit een Cambridge Cole merrie.
Zijn super luxe en kunnen super draven.
Tuigpaard.
Deze merrie heeft een hele goede merriestam (Larda) waar je zeker goede tuigers uit zou kunnen fokken omdat ze 1/2 Hackney is.
Op een NRPS keuring een paar jaar geleden is er een kruising rijpaard x tuiger kampioen of reserve kampioens bestgaand geweest trouwens.
Volgens mij was dat een Rubiquil.
Ik heb nog wel wat foto's die ik kan inscannen van diverse half tuigertjes uit meerdere moeders.
pandabeertje schreef:Je zou 2 kanten op kunnen fokken met deze merrie.
Rijpaard.
Tuigpaard.
Citaat:Een tuiger kun je beter met een tuiger dekken,en als je een rijpaard wilt kun je die beter kopen.
pandabeertje schreef:Voor de Gelderse fokrichting voer deze merrie iets teveel hackney lijkt mij.
ruim 56 %.
Yrrah schreef:Ze is van moeders kant Gelders en gaat terug op Sarita. Sarita komt uit de fokkerij van Bassa uit Beesd en was een volle zuster van de hengst Theoloog.
pandabeertje schreef:Yrrah schreef:Ze is van moeders kant Gelders en gaat terug op Sarita. Sarita komt uit de fokkerij van Bassa uit Beesd en was een volle zuster van de hengst Theoloog.
De vader (Fortissimo) van de moeder loopt terug op Sarita
De merrie van TS zelf loopt terug op Larda.
De welbekende merrie van van Maanen.
Moeder van oa. Alpinist
En moeders kant voert ook Hachney: Lady Larda W voert 12,5% hackney (Fortissimo x Uriant x Cambridge Cole)
Echt een mooie merriestam voor een tuigpaard
Citaat:
Idd, je hebt gelijk. Fortissimo gaat terug op Sarita
shan schreef:moet het perse een dressuurhengst zijn?
kan de merrie een beetje springen?
anders is misschien Lord Z een optie.
Ik heb overigens mijn eigen (wel luxere) tuiger laten dekken door San Remo
(nog voor de stamboekkeuringen begonnen hoor, voordat ik weer een sneer krijg van bepaalde personen, die ipv met advies te komen, alleen maar afkraken wat andere zeggen.)
Deze fok ik wel voor mezelf, volgend voorjaar kun je op bokt zien wat daarvan terecht is gekomen.
) 
LindY_ schreef:het is een zwarte hengst en is aangeboden voor dekking.
hij heet Rubus B
http://www.staltebokkel.nl/default.asp? ... 2003004005