Rentmeester is ook de vader van Allegro.
is dat niet te nauw verwant? (lijkt mij wel)We durven het niet meer aan om met een te verwante hengst te gaan dekken omdat we in het verleden dit ook hebben gedaan met onze Renovo merrie die hebben we laten dekken door Gibralta (waarvan de opa Renovo was) het veulen bleek een bloed ziekte hebben en we hebben toe laten onderzoeken wat dit nu precies in hield en het bleek dat het kwam door dat merrie en hengst te nauw verwant waren.
Natuurlijk is het ook vaak goed gegaan met veel inteelt producten maar wij durven het niet meer aan.
Toevallig vind ik heel mooi en kleur heeft hij dus ook mee zitten, hij staat ook ter dekking bij het I.H.W.

Om even uit te leggen dat van drachtige merries niet bij ruinen kunnen staan, ik wil geen discussie hier over op waaien hoor
.Het is iets wat ik heb begrepen van de veearts, hij zei dat het beter is van niet omdat drachtige merries gevoelig zijn voor stress en drukte.
En er was nog iets maar dat weet ik zo niet meer ik zal het nog eens navragen en dan laat ik het weten.
Wat ik wel weet is dat veel hengstenhouders alle drachtige merries appart houden van de ruinen.
De ruinen waar mijn merrie toen bij stond hadden nog al last van niet verdwenen hengsten gevoelens.
Mijn vader heeft de foto van koss gezien, hij vind hem te fijn, maar de merrie die er voor stond vond hij wel leuk, best peerd zei die.
Je kunt idd zien dat hij wat schraal is maar dat is niet zo heel vreemd als je het zo druk hebt met dekken en hij is ook al wat ouder toch? 14 jaar toch?