Maar moet je paard op kliniek gestald staan...daar zullen ze niet gratis staan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Nee maar die informatie die ze geeft vind ik wel fijn
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Nee maar die informatie die ze geeft vind ik wel fijn
Kan, alleen halve info. Met een verspakket heb je wel voorijkosten namelijk. Een goede DA breng je de merrie de ene dag heen voor DV en volgende dag haal je haar weer op. Uiteindelijk is met een kundige DA de prijs van DV in het totaalbeeld lager.
Spaansepony schreef:Hier in 2020 ook een gezond veulen ter wereld van je diepvries, had daarna nog 2 rietjes over en in 2021 weer geprobeerd, helaas pakte het toen niet.
Daarna wel weer op je veiling geboden en er ligt nu nog bij jou sperma wat ik dan nog moet halen voor dit jaar. Maar dat zal wel in Maart worden en dan eind maart hopelijk hengstig en dan kan ze naar de hengstenhouder.
Ik zet het paard niet bij een dierenarts maar echt bij hengstenhouder die zijn eigen merries ook doet en dit scheelt heel veel in de kosten. En hij scant ook nachts gewoon zonder extra voor te rekenen.
Peppertree schreef:Ik heb mijn merrie aan huis laten scannen (in de trailer) twee maal daags en zelf geïnsemineerd op een door de DA aangegeven tijdstip. Vervolgens nog een keer laten scannen of het ei weg was. Dus bij mij viel het enorm mee. Merrie was in een keer drachtig.
DuoPenotti schreef:Heb je bij elke kliniek dat het paard dan gestald moet worden? Of zijn er ook dierenartsen die daarmee aan huis komen?
Ik wil misschien een keer een veulen bij mijn merrie maar reizen/stallen is geen optie.
Lynn_Nikita schreef:DuoPenotti schreef:Heb je bij elke kliniek dat het paard dan gestald moet worden? Of zijn er ook dierenartsen die daarmee aan huis komen?
Ik wil misschien een keer een veulen bij mijn merrie maar reizen/stallen is geen optie.
Met vers komen ze vaker wel aan huis met diepvries wordt meerdere keren per dag gescant ( bij ons 3 keer) om om dicht mogelijk op de eisprpng te zitten
Vers overleefd veel langer en daarom is het moment iets ruimer om het erin te doen
Lynn_Nikita schreef:DuoPenotti schreef:Heb je bij elke kliniek dat het paard dan gestald moet worden? Of zijn er ook dierenartsen die daarmee aan huis komen?
Met vers komen ze vaker wel aan huis met diepvries wordt meerdere keren per dag gescant ( bij ons 3 keer) om om dicht mogelijk op de eisprpng te zitten
Vers overleefd veel langer en daarom is het moment iets ruimer om het erin te doen
Peppertree schreef:janderegelaa schreef:Diepvries moeten ze ook precies op temperatuur ontdooien en dat gaat lastig op een stal.
Hoezo gaat dat lastig op stal? Warm water, thermometer, klaar?
Antonius schreef:Via welke site kan je die veiling volgen?
Thorn2006 schreef:Wat goed Jeroen dat je het ook op Bokt uitlegt.
Nog steeds jammer dat het bij onze merrie niet is gelukt maar je service en uitleg was erg fijn ondanks dat de dierenarts assistente de rietjes liet vallen in het stikstof en dat even duurde voordat we ze er weer uit konden krijgen en de praktijk het netjes met ons en jou heeft op gelost.
Inmiddels hebben we een prachtige merrie gekregen van Air Jordan Alpha Z.