Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Kyton zou ik laten staan om z'n vreselijk neerwaartse romprichting, dat kan deze merrie echt niet gebruiken.
KahluaB schreef:Elisa2 schreef:Kyton zou ik laten staan om z'n vreselijk neerwaartse romprichting, dat kan deze merrie echt niet gebruiken.
In zijn verrichtingen rapport staat dat hij een iets neerwaartse romp richting heeft .., het valt wel mee dus.Dat hebben overigens veel hengsten.
Het heeft hem iig niet ervan weerhouden om aangewezen te worden voor het WK in Verden dit jaar.
denisesilver schreef:amen schreef:
En dat zit in 3e 4e generatie. En de invloed is zeer klein kwa karakter .De invloed van de top moederlijn en de tophengsten die voor jazz en ferro zitten. Compenseren jazz ferro naar mijn mening volledig.
Doelde op dat je zei dat Blue Hors Zack vrij is van Nederlands dressuurbloed. Dat is niet zo. Of dat nu in de 1e of de 7e generatie zit, het zit er in. Overigens wel een fijn paard!
Kyton vind ik persoonlijk beter dan Ferguson, is wel een kleintje, maar Ferguson zelf verkleint ook. Ik denk met Ferro bloed erachter dat dat wel voordelig is voor de bovenlijn. Ik weet niet of die bovenlijn van Ferguson zo sterk is.
Elisa2 schreef:Ik zoek een hengst met voldoende lengte in de rug maar niet te week,voldoende maat en souplesse en een goede stap en natuurlijk kracht
Er zijn zoveel goede hengsten dat ik jullie mening en of ervaring graag hoor!
For Romance geeft absoluut geen kracht en zal ook de bovenlijn niet verbeteren. Souplesse en stap zijn wel pluspunten.
denisesilver schreef:For_Que schreef:Het is wel echt super moeilijk hoor
En For Romance?
Herkenbaar hoor! Anders even terug pakken op wat je zoekt. Zet even je punten op een lijstje van belangrijkst tot minder belangrijk. Vanuit daar weer gericht zoeken
amen schreef:Ik heb paar porties dv sperma bij landgestut celle gekocht.
Bewezen kampioenshengsten. Inmiddels overleden maar beschikbaar.
Ook heb je dan vrij bloed. Bewezen duits hannoveraans bloed. En wel de hengsten die in balans zijn. Kracht van achteren en niet op voorhand zijn gebouwd.
Mijn florestan I merrie elite pref v 20 jaar is drachtig van
Wolkentanz bij 1e x ki dv sperma. Daarvoor alleen maar vers ki.
Voor mij apart dat voor de prijs 300 a500 euro per dvs portie er niet veel meer fokkers gebruik mkn van dit oude bewezen bloed!!
De oudere bewezen duitse/hannoveraanse hengsten zijn vaak niet zo langgelijnd zoals je tegenwoordig ziet. Nu Vaak veel te lange middenhand en achterhand te kort!!
Gewoon kwa verhouding. Voorhand middenhand achterhand. 1/3e 1/3e 1/3e. . Dus gelijke lengte. Dat geeft kracht en balans.
Ik fok voor mezelf. En als ik kan kiezen voor veulen met als vader bewezen duitse kampioenhengst of een ggk kwpn hengst met slechte hengsten en in 3e a 8e gen bewezen duitse kampioenshengst?
Dan kies ik voor dvsperma kampioenshengst duitsland!! Vers vrij bloed!!
Heb nog 1 portie dvs wolkentanz maar aank voorjasr besrel ik weer bij landgestut celle.
For_Que schreef:amen schreef:Ik heb paar porties dv sperma bij landgestut celle gekocht.
Bewezen kampioenshengsten. Inmiddels overleden maar beschikbaar.
Ook heb je dan vrij bloed. Bewezen duits hannoveraans bloed. En wel de hengsten die in balans zijn. Kracht van achteren en niet op voorhand zijn gebouwd.
Mijn florestan I merrie elite pref v 20 jaar is drachtig van
Wolkentanz bij 1e x ki dv sperma. Daarvoor alleen maar vers ki.
Voor mij apart dat voor de prijs 300 a500 euro per dvs portie er niet veel meer fokkers gebruik mkn van dit oude bewezen bloed!!
De oudere bewezen duitse/hannoveraanse hengsten zijn vaak niet zo langgelijnd zoals je tegenwoordig ziet. Nu Vaak veel te lange middenhand en achterhand te kort!!
Gewoon kwa verhouding. Voorhand middenhand achterhand. 1/3e 1/3e 1/3e. . Dus gelijke lengte. Dat geeft kracht en balans.
Ik fok voor mezelf. En als ik kan kiezen voor veulen met als vader bewezen duitse kampioenhengst of een ggk kwpn hengst met slechte hengsten en in 3e a 8e gen bewezen duitse kampioenshengst?
Dan kies ik voor dvsperma kampioenshengst duitsland!! Vers vrij bloed!!
Heb nog 1 portie dvs wolkentanz maar aank voorjasr besrel ik weer bij landgestut celle.
Ja dat snap ik! Gaat u terug dekken met Wolkentanz of een andere hengst?
denisesilver schreef:Even aan de kenners onder ons, want ik zit net filmpjes te kijken, maar vinden jullie die achterhand echt zoveel kracht missen? Mij lijkt die vooral te missen in het stukje draagkracht en misschien snelheid, wat dan vanuit het moeilijk bekken kantelen lijkt te komen.