carika schreef:Volgens mij is er niet zoiets als “het” pssm2 gen.
Laat staan dat je er betrouwbaar op kunt testen.
Utrecht waarschuwde precies voor dit soort uitspraken, dat paarden afgeschreven of afgewaardeerd worden op basis van deze test.
https://www.uu.nl/nieuws/pssm-bij-het-p ... op-een-rij
Bedankt voor het delen, interessant en relativerend artikel. 
Elisa2 schreef:Fonteine zou denk ik het front en de galop wel kunnen verbeteren. Je kan ook nog kijken naar een hengst als Glamourdale voor het verbeteren van het front en de galop. Jameson zou nog steeds mijn eerste keuze zijn maar ik snap het als je het dekgeld te duur vindt.
Ik weet niet of je perse bij het kwpn wilt blijven, anders zou je eens bij de duitse hengsten kunnen kijken voor meer front. Eentje die mij positief opgevallen is, is bijv.: McLaren (v. Morricone). Mooi model, veel front, veel souplesse en drie fijne gangen.
Glamourdale vind ik een hele gave hengst, ik lees alleen vaak dat hij hele scherpe merries nodig heeft en ik betwijfel of mijn merrie dan scherp genoeg is. Anders zou hij zeker op mijn lijstje komen te staan. 
Van Jameson staat op dit moment het dekgeld me niet meer tegen hoor, maar ik weet het niet, ik ben er niet (meer) helemaal van overtuigd dat hij de juiste match is voor mijn merrie.
Ik hoef niet perse bij het KWPN te blijven, maar de hengst die je noemt spreekt me niet zo aan. Wel super bedankt voor je input weer. 
Babootje schreef:Wij hebben dit jaar een hengstveulen gefokt van Ferguson uit onze Vivaldi x Ferro merrie. Mooi chique veulentje geworden. Dit jaar niet laten dekken. Misschien volgend jaar. Las Vegas staat dan op het verlanglijstje.
Leuk! Las Vegas staat ook op mijn lijstje, die vond ik vanaf de eerste bezichtiging al heel gaaf.
janderegelaa schreef:Ik heb ze een mail gestuurd om het te vragen met linkje naar het topic erbij. Dan weten we het direct. Vragen is de kortste weg. En de makkelijkste ook trouwens.
Ik heb deze vraag gister ook al bij de hengstenhouder neergelegd.
ze reageerden eerder altijd vrij vlot dus ik verwacht begin volgende week wel een antwoord.