Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Skippy01 schreef:En dekken met een paint / quarter? Haffies noemen ze wel eens 'alpenquarters' en de kruisingen haf x quarter/paint die ik gezien heb, zijn hele goed gelukte paarden.
Er zit een enorme diversiteit in types: van de kleine cutting types (die meestal behoorlijk heet zijn), via reiners naar de grote jongens: pleasure en hunter types. Qua formaat: alles van 1,40 tot 1,70 is beschikbaar. Prijzen zijn ook enorm divers overigens: prestatielijnen zijn duurder dan jonge hengsten uit minder bekende lijnen uiteraard.
die extreem grote dat is echt hier en daar is een uitzondering, 164 is de grootste die ik ken.. 

Tinniie schreef:Over dat formaat, ik denk dak 140-160 iets realistischer isdie extreem grote dat is echt hier en daar is een uitzondering, 164 is de grootste die ik ken..
Remark schreef:Ik heb ook een haf en fantaseer ook regelmatig over een veulentje.
Zelf vindt ok de combi haflinger x welsh erg leuk (al pakt die soms ook minder mooi uit). Verder ben ik erg benieuwd naar haflinger x PRE. Haflinger x quarter denk ik ook wel eens aan, echter vind ik het een nadeel dat ze doorgaans overbouwd zijn. Ook de weke rug van welsh cob vind ik een minpunt trouwens.
Haflinger x arabisch ben ik zelf niet weg van, dat wordt vaak gewoon een luxe haflinger. Maar goed, dat is wel wat jij graag zou willen als ik dat zo lees.
Amalarab schreef:Je zou de eigenaren van Deseado eens kunnen vragen naar evt kruisingen met haflinger?
http://www.barockhorsestable.nl/Automatisch/mobile/
Remark schreef:Ik heb ook een haf en fantaseer ook regelmatig over een veulentje.
Zelf vindt ok de combi haflinger x welsh erg leuk (al pakt die soms ook minder mooi uit). Verder ben ik erg benieuwd naar haflinger x PRE. Haflinger x quarter denk ik ook wel eens aan, echter vind ik het een nadeel dat ze doorgaans overbouwd zijn. Ook de weke rug van welsh cob vind ik een minpunt trouwens.
Haflinger x arabisch ben ik zelf niet weg van, dat wordt vaak gewoon een luxe haflinger. Maar goed, dat is wel wat jij graag zou willen als ik dat zo lees.
Babootje schreef:Heb ooit een keer een kruising gehad Gelders x haflinger. De fokker van gelderse paarden had een dekking over van Walser en op de pony van zijn vrouw, een haflinger merrie gebruikt. Daar is een prachtige pikzwarte veulen uitgekomen met extra beweging die uiteindelijk ergens in de E maat uitgroeide. Echt een kleine Totilas.
Zulke kruisingen kunnen soms voor leuke verrassingen zorgen.
Dat klinkt echt wel als 'eentje van de melkman' ! Het kan inderdaad raar lopen met kruisingen. 

Nynkster schreef:Als je wil fokken met een compleet ander ras kan dat of erg leuk worden. Of een mega mislukking. Waarom heb je gekozen om een haflinger merrie te kopen als je bij voorbaat al niet zoveel met haflingers hebt?
Wat simplysusan zegt wilde ik ook zeggen. Vind dat ze erg leuke ponys eruit gefokt heeft. De laatste van de rij is bij bokker Flux. Daar zou je nog even kunnen kijken. Wel een andere hengst dan sponte dacht ik.

Nynkster schreef:Maar Calimero. Waarom heb je dan een haflinger gekocht en geen kwpner?? Je kan niet 1+1=2 doen met fokken. Je kan een haflinger met Arabieren hoofd fokken wat net zon tank is. Plus dat fokken gewoon niet goedkoper is dan kopen. Als je zekerheid wil van dat je een geschikt paardje krijgt kun je beter een kopen denk ik
)Calimero_ schreef:@Birte: Ik moet zeggen dat Groningers mij totaal niet aanspreken, maar ik ga toch eens googlen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

marjolein88 schreef:haflingers x du Bois hengsten hebben al hele mooie nakomelingen opgeleverd !! [ [url=m/qyXP8q.png]Afbeelding[/url] ]