Nies_ schreef:Dat komt omdat mensen ineens alle eisen aan de kant gooien zodra er een hengst in de gewilde kleur wordt genoemd. Dat heeft nu eenmaal ook niks met fokken te maken. Prima dat je heel graag een bepaald kleurtje wil en dat je dan op een aantal punten een beetje moet toegeven kan, maar dat is nog wat anders dan zomaar alle eisen buitenboord gooien. Het heet hier nog altijd "Fokkerij en Afstamming" en geen "Vermeerderen met een kleurtje".
Bovendien is het gewoon vreemd om advies te vragen en dan vervolgens toch nergens naar te luisteren.
Ja, en? Dat is toch de keuze van TS? Zelfs als ze het veulen wil verkopen is dat haar keuze. Jij hebt dan de keuze dat veulen (niet) te willen kopen.
En dan: wat zijn die eisen? En wie eist er dan wat? Ja, een paard moet gezond en recht van lijf en leden zijn. Dat zullen we met elkaar eens zijn. Als de merrie van TS dat heeft, en ze kiest voor een ggk hengst bij een zichzelf respecterend stamboek, is er goede kans dat er ook gewoon een gezond veulen wordt geboren. Of ze nou kiest voor een vos, zwarte of een leuk kleurtje.
En voor zover ik hier lees is er nog geen besluit genomen, dus er kan nog helemaal niet geconcludeerd worden dat er niet wordt geluisterd. En dan nog is het een niet bindend advies en is het de keuze van TS om (n)iets te doen met het advies.
En wat betreft je opmerking "Het heet hier nog altijd "Fokkerij en Afstamming" en geen "Vermeerderen met een kleurtje"." Dat vind ik van een zodanig niveau dat ik daar niet eens op inga
.