Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 18:59

GJ9 schreef:
Dan zullen ze wel huiverig zijn geweest voor je merrie en de afstammelingenkeuring... zo'n eerste jaar dekken ze het liefst alleen bewezen fokmerries of keuringstoppers, afstammelingenkeuring kan een hengst maken ofbreken natuurlijk. Er zouden maar precies de verkeerde veulens geprikt worden..

Succes met je keuze!

Ook dat lijkt me niet het geval. Mijn Goldschmidt x Galant merrie wilden ze juist wel. Niet bewezen, nooit in de sport. Moederlijn houdt op na moedersmoeder

Maar bedankt!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:02

Sannum schreef:
GJ9 schreef:
Dan zullen ze wel huiverig zijn geweest voor je merrie en de afstammelingenkeuring... zo'n eerste jaar dekken ze het liefst alleen bewezen fokmerries of keuringstoppers, afstammelingenkeuring kan een hengst maken ofbreken natuurlijk. Er zouden maar precies de verkeerde veulens geprikt worden..

Succes met je keuze!

Ook dat lijkt me niet het geval. Mijn Goldschmidt x Galant merrie wilden ze juist wel. Niet bewezen, nooit in de sport. Moederlijn houdt op na moedersmoeder

Maar bedankt!

Oh.. dan weet ik het ook niet.
Nu ze meer over zijn vererving weten dan toen kunnen ze hun advies mogelijk heroverwegen. Of je neemt gewoon de gok.

Leuk Galant bloed :)

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 19:05

Niet die Galant ;) Vader is Gagson Wimborn

simpie94

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:30

Furst romancier? Hengst vind ik persoonlijk zeer fijn bewegen. Nakomelingen die ik gezien heb zijn een slag luxer, bewegen fijn door het lijf. Bovenlijn wisselend maar zoals al eerder aangegeven kan deze merrie dat wel hebben.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 21:08

En Secret, de jonge Sezuan? Niet specifiek voor deze, maar wat vinden jullie daar van?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:11

Sannum schreef:
En Secret, de jonge Sezuan? Niet specifiek voor deze, maar wat vinden jullie daar van?

G.r.u.w.e.l.i.j.k. goed.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 04:38

janderegelaa schreef:
G.r.u.w.e.l.i.j.k. goed.

Absurd he?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:48

Is het geen optie om deze merrie opnieuw voor de keuring aan te bieden?
Die punten moeten toch op te waarderen zijn?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:57

Cayenne schreef:

Dat is mijn idee. Maar wel klaar (laten) maken.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 10:18

Cayenne schreef:

Merrie van 15 jaar, nu in matige conditie en geen bespiering. Jaartje voor uit trekken?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:21

Sannum schreef:
Cayenne schreef:

Merrie van 15 jaar, nu in matige conditie en geen bespiering. Jaartje voor uit trekken?

Nee hoor, goed voeren en elke halfuurtje longeren aan de bijzet. Dan kan ze eind juni prima naar de keuring.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 10:44

janderegelaa schreef:
Nee hoor, goed voeren en elke halfuurtje longeren aan de bijzet. Dan kan ze eind juni prima naar de keuring.

22 juni Brummen.. mooi doel om naar toe te trainen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:44

Sannum schreef:
janderegelaa schreef:

22 juni Brummen.. mooi doel om naar toe te trainen

Dat met echt lukken in 3 maanden. En misschien wordt ze geen ster, maar ze krijgt nooit meer die baggercijfers die ze toen had. En laten klaarmaken is het beste maar ik begrijp ook wel als die kosten te hoog zijn. Longeren wel echt aan de bijzet anders heb je er nog niets aan. En hard voeren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:55

Nee precies, dat kan alleen maar beter worden en zeker met zo'n moederlijn is het zonde om het bij deze punten te laten.
Nu even goed trainen en dan is het prima te doen. Er gaan wel oudere merries naar de keuring die het helemaal niet onverdienstelijk doen. Hup, gerechtigheid halen voor je merrie :D

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 16:00

Net even een foto gemaakt van haar huidige conditie.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:27

Als ik haar rug nu zo zie zou ik weg blijven van Vivaldi bloed en gaan voor een hengst met een goede bovenlijn.

Qua trainen..aan de bijzet of dubbele longe en wel echt laten werken om die rug nog wat in vorm te krijgen in die drie maanden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:44

Met goede training kan je die nog wel knap krijgen voor de keuring!

Vind het eigenlijk best een mooie merrie om te zien zo! Geen 50 punten in ieder geval!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:44

Vertekent die standfoto ook niet? Ik heb het idee dat hij vrij schuin is genomen.
Hoewel de bovenlijn idd erg week is.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 19:19

Elisa2 schreef:
Als ik haar rug nu zo zie zou ik weg blijven van Vivaldi bloed en gaan voor een hengst met een goede bovenlijn.

Qua trainen..aan de bijzet of dubbele longe en wel echt laten werken om die rug nog wat in vorm te krijgen in die drie maanden.

Klinkt niet echt hoopgevend :(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:16

Elisa2 schreef:

Dit is een prima rug. De merrie is schraal en onbespierd. Als je daarmee begint weet je in een maand al niet hoe ze verandert.

Is er een reden waarom je haar zo schraal houdt?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:29

Heb ik in pb ook al aan iemand uitgelegd. Veulen is laat afgespeend, was van Juli. Paar weken daarna kreeg merrie uier ontsteking. Op advies van de dierenarts voer teruggetrokken. Zijn nu weer rustig aan het opbouwen met voer.

Mijn mening over haar rug is dat ze een hoge schoft heeft, misschien iets week in de lendenen en een zeer arm bespierde achterhand.
Als haar rug slecht was/is, waarom op de openingspost foto geen "commentaar" daarover?
Omdat ze daar voller is?

Dan is het toch puur een spieren/vlees kwestie ?

Ik wil niemand tegen de haren ik strijken, mocht iemand het wel zo opvatten.. niet zo bedoeld ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:34

Ik vind haar rug niet slecht, inderdaad een hoge schoft en misschien wat week, maar niet extreem of zo.

Zeker met wat meer vet en spieren erop komt dat wel goed hoor!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:22

Sannum schreef:
Heb ik in pb ook al aan iemand uitgelegd. Veulen is laat afgespeend, was van Juli. Paar weken daarna kreeg merrie uier ontsteking. Op advies van de dierenarts voer teruggetrokken. Zijn nu weer rustig aan het opbouwen met voer.

Mijn mening over haar rug is dat ze een hoge schoft heeft, misschien iets week in de lendenen en een zeer arm bespierde achterhand.
Als haar rug slecht was/is, waarom op de openingspost foto geen "commentaar" daarover?
Omdat ze daar voller is?

Ik wil niemand tegen de haren ik strijken, mocht iemand het wel zo opvatten.. niet zo bedoeld ;)

Zoals ik al zei, niets mis met die rug.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 07:44

Sannum schreef:

Omdat ze daar voller is?

Zo slecht vind ik haar rug niet hoor! op de openingspost is ze voller en lijkt haar rug minder week. Maar nu met de weke rug en de combi met de nauwelijks bespierde achterhand zie je meer hoe de rug werkelijk is qua bouw. En dan zie je ook dat je met goed voeren en trainen ieder paard wat beter in model kunt krijgen wat nodig is voor een keuring. Maar met fokken vind ik het een aandachtspuntje, vandaar dat ik op zoek zou gaan naar een hengst met een goede bovenlijn en een niet te steil achterbeen. Verder vind ik haar goed in elkaar zitten en een aansprekende merrie om te zien.

De drie maanden voor de keuring vind ik wat krap, zeker met deze voorgeschiedenis. Je hebt maar een kans dus ik zou zorgen dat ze top in haar vel zit en daarna pas naar de keuring.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:51

Elisa2 schreef:
Sannum schreef:

Omdat ze daar voller is?

Zo slecht vind ik haar rug niet hoor! op de openingspost is ze voller en lijkt haar rug minder week. Maar nu met de weke rug en de combi met de nauwelijks bespierde achterhand zie je meer hoe de rug werkelijk is qua bouw. En dan zie je ook dat je met goed voeren en trainen ieder paard wat beter in model kunt krijgen wat nodig is voor een keuring. Maar met fokken vind ik het een aandachtspuntje, vandaar dat ik op zoek zou gaan naar een hengst met een goede bovenlijn en een niet te steil achterbeen. Verder vind ik haar goed in elkaar zitten en een aansprekende merrie om te zien.

De drie maanden voor de keuring vind ik wat krap, zeker met deze voorgeschiedenis. Je hebt maar een kans dus ik zou zorgen dat ze top in haar vel zit en daarna pas naar de keuring.

Je hebt 3 kansen.