Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GJ9 schreef:Ik denk dat er geen Gelderse hengst is die meer wit vererft dan jouw merrie, dus daar zou ik een hengst niet op uitzoeken. De kans dat jouw merrie haar wit meegeeft is groot, en hoe het wit dan verdeeld is is afwachten, hopelijk voor jou niet op de flank dan, maar dat kan gebeuren.
Wanneer wil je dekken?
Misschien dat je op de hengstenshow van 14 april nog wijzer wordt?
cobiie schreef:Ik zou ook weg blijven van Edmundo, die heeft vooral zijn kleurtje als belangrijkste pluspunt.
Ik denk dat Imposant of Danser interessant zijn voor deze merrie.
dushishoeve schreef:GJ9 schreef:Ik denk dat er geen Gelderse hengst is die meer wit vererft dan jouw merrie, dus daar zou ik een hengst niet op uitzoeken. De kans dat jouw merrie haar wit meegeeft is groot, en hoe het wit dan verdeeld is is afwachten, hopelijk voor jou niet op de flank dan, maar dat kan gebeuren.
Wanneer wil je dekken?
Misschien dat je op de hengstenshow van 14 april nog wijzer wordt?
Wil in mei beginnen. Waar is er hengstenshow?
dushishoeve schreef:janderegelaa schreef:Ik zou toch Henkie of Alexandro nemen. Ook voor een eventuele verkoop/opfok het meest aantrekkelijk.
Dankje mark, alexandro stond ook nog op mijn lijstje. Ik vind henkie te duur.
keat schreef:Hoe bedoel je dat?
Ik begrijp dat hij iets korter in zn hals is, maar zeker niet korter dan een henkie. Afgelopen jaar heeft hij toch hele goede veulens laten zien uit verschillende merries. Maar natuurlijk, hij moet wel op de merrie passen.
Ik heb er een gehad en die staat nog in mn profiel.
Gj had ook een prachtig hengstveulen van deze hengst.
janderegelaa schreef:keat schreef:Hoe bedoel je dat?
Ik begrijp dat hij iets korter in zn hals is, maar zeker niet korter dan een henkie. Afgelopen jaar heeft hij toch hele goede veulens laten zien uit verschillende merries. Maar natuurlijk, hij moet wel op de merrie passen.
Ik heb er een gehad en die staat nog in mn profiel.
Gj had ook een prachtig hengstveulen van deze hengst.
Er loopt ook een hele mooie moeder naast dat scheelt;-)
De index van Casaron is niet positief. Met name op beweging scoort hij gewoon echt slecht.
Henkie heeft ook niet een heel lange hals maar vererft het gelukkig wel. Casaron zijn probleem zit eerder in de korte nek. Maar idd met de juiste merrie kan het wel.
dushishoeve schreef:Ik wil een goed veulen fokken. En een 100% topmatch bestaat niet. Je zult inderdaad altijd iets moeten inleveren of gelijk houden.
Wat ik denk dat de hengst ten opzichte van mijn merrie moet verbeteren, is de hals, rug/lendenen, en ruimte in beweging en dan met name het voorbeen, de achterhand van mijn merrie is wel ruim voldoende. Ik wil geen springpaard. Ik wil een dressuurpaard en eventueel een menpaard. Maar het belangrijkste is een goed correct veulen. Ik neig op moment het meeste naar Alexandro. Die spreekt mij veel meer aan dan Henkie. Imposant heb ik bekeken, heel mooi dier, maar die vind ik van wat ik qua filmpjes heb gezien tekort komen in beweging. Hij is ook wat klein.
Edit; ik ga nu Wilson even bekijken.
GJ9 schreef:Ja dat is uiteindelijk het belangrijkst, dat je er zelf een goed gevoel bij hebt, en dan kijk je wel door de minpuntjes heen.
Ikzou ook de hengstenshow adviseren, daar zie je ze allemaal bij elkaar en dan kom je er wel achter of je helemaal achter je keuze staat.