Merrie dekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:49

Geen veulen fokken, maar een veulen kopen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:51

AmyPony schreef:
Ik weet wat het kost voor een veulen.

En als het veulen nou bijvoorbeeld een ziekte of afwijkende beenstand heeft? Heb je dan duizenden euro's voor medicijnen en operaties?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:54

AmyPony schreef:
We hebbeb gebeld en gezegd wat we aan hebben getroffen en wat we kunnen zien. En niet dat een andere da mijten zegt.

We moeten zeker 2,000 euro apart houden voor veulen. Stalling is overbodig want we hebben over een kleine tijd een eigen stal.

Vergeet niet dat je dan zelf stro, hooi en voer moet inkopen en je mest moet laten afvoeren.
En dat een veulen niet maar 2000 euro kost.

Ik vind het ook knap dat je precies weet hoe duur en veulen is, en denkt dat het een goed idee is om met je paaard te fokken, terwijl je nu al twee keer een paard hebt gekocht met verborgen gebreken. Waarom denk je dat je dan dat je wel het inzicht hebt om een hengst uit te zoeken?
Laatst bijgewerkt door ierusju op 07-12-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:55

Laat de da dan even een checkup maken van de hele pony. ;)

Hij kan me dan vast wel vertellen of ik een veulentje met dit paardje kan fokken. :)

Veulentje kopen doe ik niet. Het was namelijk puur voor de leuk maar ik ga geen veulentje kopen. Heb liever dat die dan bij iemand komt die nog geen paardje heeft. :)
De smid komt volgende week misschien weet hij raad met de benen. Als hij t niet weet zal ik (opnieuw) de da bellen of die een checkup wil komen maken bij mn pony. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:55

We kopen voer etc samen met stalgenoten mest gaat op t land want ze staan op zaagsel. Zo gaat het al jaren en werkt prima.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:57

Je bent wel een beetje eigenwijs he... Waarom dan een topic om advies openen? Je neemt toch niks van iemand aan als het geen oeh of ah is

Anoniem

Re: Merrie dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:03

Die hengst ziet er wel erg groot uit :?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:36

KirstenChes schreef:
wij hebben ook een mooie barock pinto hengst in de aanbieding met super karakter :) goedgekeurd. voor meer info pb

homozygoot voor bont dus sowieso een bont veulen

[ [url=m/8iQEBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b2nZ59.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan komt er een cpl of pssm veulen uit vanwege een probleemmerrie en voor je het weet is de naam van je hengst besmeurd, ik zou voorzichtig zijn met het aanraden van je hengst in dit soort dubieuze topics...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:39

Vind de hengst iig te groot sorry.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:50

:roll: Ik heb de afgelopen dagen twee topics gevolgd... over de dikke benen van jouw merrie en het veulen met de bokhoef. Deze laatste was niet meer te helpen omdat medische zorg te laat kwam, door de fokkers verwaarloosde maar in het beginsel mogelijk verhelpbare afwijking.

Met dezelfde verbazing maar ook afkeer lees ik nu dit topic van jou.

Je geeft jouw merrie niet de zorg die ze nodig heeft omwille van de kosten, mij maak je niks anders wijs. Dit terwijl je eigenlijk dus een tweede paard blijkbaar niet kon betalen. Nu kom je ook nog op het onzalige idee om een veulen van deze merrie te fokken.....?!

Wat als dit veulen wat blijkt te mankeren? Je kan er een beste hengst op zetten maar met zon moederdier loop je een verhoogt risico op een hele waslijst met kostbare mankementen....

Wat doe je dan? Zoals met het andere veulen is gebeurd? Maar beiden dumpen bij een handelaar?

Er komt van alles in mij op wat ik hiervan vind. Dat zal ik voor me houden maar bovenstaande wil ik toch aan je kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:56

Ik heb geen veulen in mijn bezit gehad, nooit?
Ik weet niet waar je die fantasie vandaan plukt, maar dat is iemand anders geweest.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:59

Dat schrijft ze toch ook niet?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:01

Goed leeeezen.... Dat lijk je alleen selectief te kunnen blijkt wel uit je verhalen.

Het veulen dat je wil gaan fokken 8)7

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:01

Dat schrijft ze ook niet.
Ik begrijp heel goed wat ze bedoeld.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:08

troi schreef:
KirstenChes schreef:
wij hebben ook een mooie barock pinto hengst in de aanbieding met super karakter :) goedgekeurd. voor meer info pb

homozygoot voor bont dus sowieso een bont veulen

[ [url=m/8iQEBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b2nZ59.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan komt er een cpl of pssm veulen uit vanwege een probleemmerrie en voor je het weet is de naam van je hengst besmeurd, ik zou voorzichtig zijn met het aanraden van je hengst in dit soort dubieuze topics...

me even beter ingelezen in dit topic en je hebt gelijk

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:18

Ga lekker op zoek naar een paardje dat aan je wensen voldoet ;)

Het risico van het fokken is erg groot, duur en in dit geval kan het ook nog erg verkeerd uitpakken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:22

Moderatoropmerking:
Daar dit topic uit de hand aan het lopen is hebben wij bij nader inzien besloten om dit topic op slot te laten.