Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kara schreef:Ik heb haar nog niet laten dekken. Een maand geleden koliek gehad,de veearts die toen kwam zei van fokken niet doen ze is nog zo jong en jeugdig.
Wat is nou wijsheid?
Iedereen adviseert me incognito...
En het vooraf betalen van het volledige dekgeld, wat met Duitse hengsten is staat me niet aan.
Al hebben ze wel gave hengsten, maar hoe zit het daar met de ocd en andere gezondheidszaken?
kara schreef:Ik heb haar nog niet laten dekken. Een maand geleden koliek gehad,de veearts die toen kwam zei van fokken niet doen ze is nog zo jong en jeugdig.
Wat is nou wijsheid?
Iedereen adviseert me incognito...
En het vooraf betalen van het volledige dekgeld, wat met Duitse hengsten is staat me niet aan.
Al hebben ze wel gave hengsten, maar hoe zit het daar met de ocd en andere gezondheidszaken?
Wat is nou wijsheid?
kara schreef:Ik ga haar toch laten dekken. Twee andere veeartsen zeggen dat dekken slim is omdat ik haar toch nog een jaar laat lopen.
Naar de keuring doe ik haar later dat ze bij 4-7 jarige mee kan lopen.
Ik twijfel tussen habana en incognito. Waarbij incognito favoriet is omdat ik lijn meer dan goed ken.
janderegelaa schreef:kara schreef:Dat wil ik zeker niet!
Ga toch echt voor chique met top karakter
@janderegelaa
Wat vind jij van incognito?
Ik ben echt geen fan van Davino.
Als je sjiek wilt is Indian Rock of Trafalgar ook een optie.
janderegelaa schreef:kara schreef:Ik ga haar toch laten dekken. Twee andere veeartsen zeggen dat dekken slim is omdat ik haar toch nog een jaar laat lopen.
Ik twijfel tussen habana en incognito. Waarbij incognito favoriet is omdat ik lijn meer dan goed ken.
Habanna=grote, lelijke kop.
s0173957 schreef:janderegelaa schreef:Habanna=grote, lelijke kop.
Maar die loopt binnen een jaar of 5 wel 75% in de GP, schrijf ik je nu op een briefje...
Wat maakt het nu uit dat de kop wat lomp is...
kara schreef:Ik ga haar toch laten dekken. Twee andere veeartsen zeggen dat dekken slim is omdat ik haar toch nog een jaar laat lopen.
Oliiviia schreef:kara schreef:Ik ga haar toch laten dekken. Twee andere veeartsen zeggen dat dekken slim is omdat ik haar toch nog een jaar laat lopen.
Tja, het is slim voor jouw portemonnee, maar niet zozeer voor jouw merrie. Een dracht vergt heel wat energie van een merrie, als je dit bij eentje doet die eigenlijk nog een pak moet groeien, zal het moederdier nooit uitgroeien zoals het anders had gedaan. Dus als je echt zekerheid wilt, zou ik haar nog een jaartje laten staan. Ik kan het natuurlijk niet vanop afstand bepalen, hoe 'uitgegroeid' ze er al uitziet.