Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LadyMadonna schreef:Je geeft aan dat je Arabier niet ziet zitten vanwege de nerveusiteit.... Toch zie ik dat ik de meeste haflo's niet terug. Vaak zijn dat juist hele stabiele pony's, die ook nog leuk in de basissport mee kunnen.
Die van mezelf (inmiddels verkocht) is nu 6 jaar en wordt gebruikt voor pedagogische therapie voor kleine kinderen...

Sastaic schreef:LadyMadonna schreef:Je geeft aan dat je Arabier niet ziet zitten vanwege de nerveusiteit.... Toch zie ik dat ik de meeste haflo's niet terug. Vaak zijn dat juist hele stabiele pony's, die ook nog leuk in de basissport mee kunnen.
Die van mezelf (inmiddels verkocht) is nu 6 jaar en wordt gebruikt voor pedagogische therapie voor kleine kinderen...
Heb zelf ook een haflo gehad en al zijn ze inderdaad niet echt nerveus, veel zijn er wel erg lastig. Je krijgt een combinatie van temperament en eigenwijs. Ik vond mijn pony absoluut fantastisch naar zeker niet makkelijk. Zelfs op wikipedia staat dat dit niet altijd een handige combinatie is ivm het karakter (ja ik weet dat wikipedia niet wetenschappelijk is onderbouwd).
Peppel01 schreef:Heb je ook al aan een haf x tinker gedacht?

EliseXJoelle schreef:'Ze gaf aan dit niet te willen ivm gevoelig voor rasp en mijt. Al heb ik er goede ervaringen mee met die kruising
Ik heb een geweldige haflinger x tinker. Precies genoeg sokken, geen rasp geen mijt. Heerlijk karakter en 1.50
[ [url=m/dNmzXM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook heb ik een kruising haflinger (50%) x Fries (25%) x arabier (25%)
[ [url=m/NQr6u7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haar vader is haflinger x arabier (bruin) en moeder is haflinger x fries (zwart)
[ [url=m/d9RhBz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haflo's zijn geweldige paarden, een kennis van mij fokt ze =D het zijn geweldig werkwillige paarden met het karakter en temperament op de juiste plek
PeerAppel schreef:SARINO schreef:Ik ben dit jaar op bokt een veulen tegen gekomen van Picasso van Knedo x haflinger,die was zo leuk.
En een veulen wezen kijken dat was een haflinger x nrps sportpony,was zeer goed gelukt.
Ik heb zelf ook een haf en zal hem in de toekomst graag laten dekken door een sportpony(bv nrps)

die bedoelde ik!Ik ben heel benieuwd hoe ze wordt!! 
NatasjavE schreef:Wat vind bokt?
Het in fokkerij geïnteresseerde deel vind het niks en een groot deel van de niet in fokkerij geïnteresseerde vind dat het allemaal maar moet kunnen en raad de ene exoot na de andere aan.
Je hebt ooit gekozen voor een Haflinger merrie.... Waarom dan in hemelsnaam iets anders fokken dan een Haflinger?
(Je bent absoluut niet de eerste waarbij ik dat denk hoor.)
Fokken doe je omdat je denkt dat je merrie een aanwinst is voor de fokkerij. Niet om een kopie van je eigen paard te creëren of een variant daarvan.
Sastaic schreef:LadyMadonna schreef:Je geeft aan dat je Arabier niet ziet zitten vanwege de nerveusiteit.... Toch zie ik dat ik de meeste haflo's niet terug. Vaak zijn dat juist hele stabiele pony's, die ook nog leuk in de basissport mee kunnen.
Heb zelf ook een haflo gehad en al zijn ze inderdaad niet echt nerveus, veel zijn er wel erg lastig. Je krijgt een combinatie van temperament en eigenwijs. Ik vond mijn pony absoluut fantastisch naar zeker niet makkelijk. Zelfs op wikipedia staat dat dit niet altijd een handige combinatie is ivm het karakter (ja ik weet dat wikipedia niet wetenschappelijk is onderbouwd).
miss_lizje schreef:Buiten het feit dat ik denk dat je hiermee niet zou moeten willen fokken gezien de zomer exceem en leeftijd was het eerste wat in mij op kwam misschien een NRPS. Daarmee zou je het 1 en ander iets luxer mee kunnen maken en ze hoeven lang niet allemaal zo nerveus te zijn als bijv. een pure Arabier.
Myrth97 schreef:Ik ken een gafe halfinger x Fries, deze moeder was een ervaren moeder, maar kreeg altijd alleen halfinger baby's. Toen kwam deze eruit en heeft ze haar per direct verstoten. Of dit kwam doordat ze 'anders' is weet ik niet... Is overigens wel een super leuk beest, zonder.... SOKKEN! Echt heerlijk. Maar ze is idd niet heel groot, denk dat ze de 1m50 net haalt