Hengst voor Dreamcatcher x Flemmingh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:50

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:35

lisch schreef:
Ik zou overgens geen toto Trafalgar of total doen ook kwa maat en formaat

toot geeft ze heel regelmatig klein als dat door drukt

Dan heb jij Trafalgar niet gezien vorige week. Keurige maat. De veulens die er nu zijn hebben allemaal maat. Liep een hele aparte mee op de hengstenshow. Maar ik ben bevooroordeeld :D

lisch

Re: Hengst voor Dreamcatcher x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:13

Die heb ik gezien en ook een foto van en van het veulen ook die heeft de fokker en glock op fb... maat was prima maar niet lang gelijnd he

maar ik ken er ook genoeg kleinere nafok van.. ook uit hele grote royale merries van toot zelf en je hoort dat ook nog wel eens her en der

blijft ook een smaken kwestie gelukkig anders wil iedereen hetzelfde

welke ook erg leuk was!!! Flavio!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:29

lisch schreef:
Die heb ik gezien en ook een foto van en van het veulen ook die heeft de fokker en glock op fb... maat was prima maar niet lang gelijnd he

maar ik ken er ook genoeg kleinere nafok van.. ook uit hele grote royale merries van toot zelf en je hoort dat ook nog wel eens her en der

blijft ook een smaken kwestie gelukkig anders wil iedereen hetzelfde

welke ook erg leuk was!!! Flavio!

Uit Trafalgar zijn er 3 en die lijken alle 3 goed. Ik denk dat het hele hoogbenige het idee geeft dat ze wat korter zijn.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:41

Bedankt voor de reacties. Extra hoogbenig hoeft niet dat is ze in verhouding al voldoende. Maar zal zeker eens kijken of ik Trafalgar nog tegen kan komen op een hengstenshow.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:47

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:13

Bijzonder, ik heb ook een Dreamcatcher x Flemmingh merrie. Zij is helaas pony gebleven (1.56) en ook ik wil haar laten dekken, maar ben vooral op zoek naar vergrotende hengst..

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:19

Wij hebben Trafalgar gebruikt op een heel grootramige merrie met een zeer sterk achterbeen gebruik, van Trafalgar verwachtten we dat hij de ruimte, galop, instelling en het voorkomen zou verbeteren en dat heeft heel erg goed uitgepakt.

janderegelaa schreef:
[ Video ]

[ Video ]

Is dat jouw commentaar wat ik op de achtergrond voorbij hoor komen? :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:34

UnlimitedS schreef:
Wij hebben Trafalgar gebruikt op een heel grootramige merrie met een zeer sterk achterbeen gebruik, van Trafalgar verwachtten we dat hij de ruimte, galop, instelling en het voorkomen zou verbeteren en dat heeft heel erg goed uitgepakt.

janderegelaa schreef:
[ Video ]

[ Video ]

Is dat jouw commentaar wat ik op de achtergrond voorbij hoor komen? :D

Hahaha nee, maar ik ben het er wel helemaal mee eens! Mijne komt 8 juli pas...

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 15:28

Oeps paar dagen weg geweest en hier niet opgelet.

Desi, de volle zus van die van mij is 163 dus het kan verkeren. Waar denk je zelf aan?

Hoe zit het met de geruchten van luchtzuigen bij trafalgar?

Sta net Iron man te bekijken. Was eerst wat huiverig voor Tuschinski bloed, heb daar wat minder bewerkbare van meegemaakt maar ben er wel van gecharmeerd moet ik zeggen. Hij loopt goed is braaf en heeft maat. Hij was me al aangeraden. Heeft iemand een idee van het dekgeld?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 04-04-16 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: puntjes uit naam verwijderd

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:05

susannevdv schreef:
Oeps paar dagen weg geweest en hier niet opgelet.

Desi, de volle zus van die van mij is 163 dus het kan verkeren. Waar denk je zelf aan?

Hoe zit het met de geruchten van luchtzuigen bij t.rafalgar?

Sta net Iron man te bekijken. Was eerst wat huiverig voor Tuschinski bloed, heb daar wat minder bewerkbare van meegemaakt maar ben er wel van gecharmeerd moet ik zeggen. Hij loopt goed is braaf en heeft maat. Hij was me al aangeraden. Heeft iemand een idee van het dekgeld?

Het luchtzuigen van Trafalgar is geen gerucht.

Ironman dekt niet.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 16:06

OK goed om te weten en dan moeten we nog even wachten ;)

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:47

Trafalgar scoort het slechtst van alle totilas nakomelingen met oc: 95. Toto het best met 103. Total us en governor 101.

Gekeken naar de afstammelingen filmpjes vond ik de toto's verfijnen en wat minder rustig tov de governors.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:50

Ik ben van toto bloed afgestapt. Wordt Guardian henkie of ferdeaux nu nog kiezen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:05

ART_UMA schreef:
Trafalgar scoort het slechtst van alle totilas nakomelingen met oc: 95. Toto het best met 103. Total us en governor 101.

Gekeken naar de afstammelingen filmpjes vond ik de toto's verfijnen en wat minder rustig tov de governors.

Dat komt door de Duitse moederlijn. Daar is geen score van bekend. Dat is ook de hiaat in dit fokwaardengedoe. Niet alleen in OC maar ook in sportwaarden.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:08

ART_UMA schreef:

Met een betrouwbaarheid van 39%!

susannevdv schreef:
Ik ben van toto bloed afgestapt. Wordt Guardian henkie of ferdeaux nu nog kiezen

Waarom Henkie ertussen? Die andere snap ik dan nog.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:16

DePaardenman schreef:
ART_UMA schreef:

Met een betrouwbaarheid van 39%!

Wat dus betekent dat je die score eigenlijk niet kunt vertrouwen en hij ook nog omhoog kan. En ook zal gaan als ze de eerste veulens röntgenen paardenman.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:18

Nee, die score zegt idd geen r**t

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:21

DePaardenman schreef:
Nee, die score zegt idd geen r**t

Inderdaad.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:32

Henkie de publieksfavoriet.

Ik ben zelf meer fan van Ferdeaux.

Fokwaarde is iets om naar te kijken, maar zeker niet het enige ben ik van mening. Zeker als er dan inderdaad niet alle gegevens bekend zijn, niet erg betrouwbaar nee.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:29

janderegelaa schreef:
ART_UMA schreef:

Dat komt door de Duitse moederlijn. Daar is geen score van bekend. Dat is ook de hiaat in dit fokwaardengedoe. Niet alleen in OC maar ook in sportwaarden.

Van de sportwaarden snap ik en wist ik, maar voor OC, dat snap ik niet, toto'jr heeft ook een Duitse moederlijn en toch een hogere index?
De OC score is nu toch op DNA gebaseerd? Zonder info wordt bij een aantal berekeningen het gemiddelde (100) aangehouden, voor de sportwaarden heeft dat effect, omdat die (te) hoog oplopen, soms richting de 200, dan zie je een fors verschil. Maar bij oc waar het maximum maar 109 is, heeft een gemiddelde waarde van 100 weinig effect (als dat wordt gebruikt).
Ja betrouwbaarheid is laag, maar tot nog toe heb ik weinig verloop gezien in de OC index. Voor de DNA berekeningen, werd de.OC waarde pas bekend gemaakt na en aantal nakomelingen op de RO foto. Ik verwacht eigenlijk geen grote aanpassing van de index.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:41

Maar van Toto zijn al wel cijfers bekend omdat daar nakomelingen zijn geröntgend in het veulenprogramma. Van Trafalgar worden de veulens dit jaar op de röntgenfoto gezet en dan komt er een berekening uit. Die hopelijk beter uitvalt dan deze score natuurlijk. Het KWPN geeft ook aan dat de score kan veranderen naarmate er meer nakomenlingen op de foto cq DNA getest zijn.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:39

janderegelaa schreef:
Maar van Toto zijn al wel cijfers bekend omdat daar nakomelingen zijn geröntgend in het veulenprogramma. Van Trafalgar worden de veulens dit jaar op de röntgenfoto gezet en dan komt er een berekening uit. Die hopelijk beter uitvalt dan deze score natuurlijk. Het KWPN geeft ook aan dat de score kan veranderen naarmate er meer nakomenlingen op de foto cq DNA getest zijn.

Er worden voor het ocd-fokwaardeonderzoek géén jaarlingen meer geröntgend. Fokwaarde is van de komende jaargangen is dus uitsluitend de genoom fokwaarde. Vanaf de G-jaargang, globaal.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:53

Even zij-discussie.
Correct me if I am wrong.

Maar we hebben het met die OC index over een erfelijke factor van geloof 26 % ?? tov 74 % door andere omstandigheden (voeding, opfok, etc.)

Dus maar een minimaal deel, waaraan nu veel aandacht wordt gehecht.

Dan als men een hengst neemt met bijv 109 index en een hengst met 94 index.
Op 100 veulens, hoeveel meer oc zou je dan hebben tussen die 2?
Dat kan ik nergens vinden.

Feit blijft dat veel boekjesfokkers hier zeer veel waarde aan gaan hechten en de echte belangrijke zaken niet benutten. nml Kwaliteit van het paard.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:11

die laatste zin is nog grotere onzin dat het hele onderzoek teletekst....