AVS hengst met extreem sabino of NRPS bont met verdunning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:51

Er is ook nog een Welsh NWR met een beetje sabino, Winston. Alleen is hij gewoon bruin en geen (partbred) Arab. Hij zou wel genoeg bloed kunnen hebben voor NRPS.

Afbeelding

Al vind ik dan Leunsveld Winston leuker, en die is dan palomino.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:12

ponyparadijs schreef:
Noemen we dat al extreem sabino BabiiVeera?

Nou sorry hoor, wist niet dat je boos werd :+

Hij is inderdaad niet extreem, maar draagt iig sabino. Tuurlijk zijn er altijd met meer bles, maar ik vond hem zeker het noemen waard, vooral omdat hij naast sabino ook nog eens een goed lijf en goede beweging heeft ;) Én ik heb hier in dit nog geen volbloedhengsten in NL voorbij zien komen met meer wit, en aangezien TS daar om vraagt..

Set_Ekol; ik ga uiteraard pas met hem dekken als hij goedgekeurd is, en hij is een beetje een laatbloeier, dus laat ik hem eerst rustig uitgroeien voordat ik hem laat keuren ;)

ponyparadijs

Re: AVS hengst met extreem sabino of NRPS bont met verdunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:17

Ik ben helemaal niet boos hoor! Ik vroeg het mij gewoon af.
We kunnen het woord extreem op veel manieren op vatten.
En jou opvatting kan anders zijn dan mijn opvatting.
Niets boos aan dus BabiiVeeraa

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:25

Nizar VS heeft al meer wit

Afbeelding

volgens mij zijn er wel meer maar hij is wel leuk hoor Vera!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:29

Ja hij is zeker erg knap! :j
Mocht ik een merrie met verdunning hebben gehad was het voor mij een mooie match geweest! :j

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:33

Nizar vs is zeker leuke hengst .
Hij staat bij mij in de buurt had zelf ook al is gedacht om hem te gebruiken .

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:34

Ik begrijp Vera haar post juist wel, ik zou eerder kiezen voor een hengst die beter bij jouw wensen past qua exterieur en beweging en dan pas naar de hoeveelheid wit kijken. Begrijp dat je echt een hengst zoekt die dit heeft, maar een beetje meer of minder wit zou voor mij niet de doorslag geven (mijn mening) :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:36

Iloontjeehh schreef:
Ik begrijp Vera haar post juist wel, ik zou eerder kiezen voor een hengst die beter bij jouw wensen past qua exterieur en beweging en dan pas naar de hoeveelheid wit kijken. Begrijp dat je echt een hengst zoekt die dit heeft, maar een beetje meer of minder wit zou voor mij niet de doorslag geven (mijn mening) :)

Ik snap haar post ook goed hoor :j anders zou Kharamel ook niet op mijn lijstje staan ;)
Maar ik zoek juist die ene hengst die het hele pakketje heeft :j misschien is die nog niet geboren niet in Nederland, maar niet geschoten is altijd mis :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:40

TS is juist op zoek naar hengsten die ze tot nu toe zelf niet heeft kunnen ontdekken in NL en vraagt daarom hulp. Ik denk dus dat ze niet doelt op hengsten met een bles en 4 witte voetjes, omdat die wel te vinden zijn. Er zijn in Nederland weinig hengsten met deze speciale 'toevoeging'. Denk dat je dat wel snapte maar denk dat de term extreem sabino verschillend wordt geinterpreteerd. Een bles en witte voeten zou voor mij minimum sabino zijn, en extreem alles van grote aftekeningen, witte buiken, hoge witte benen met niet scherpe randen, en eventueel ook vlekken, en dan nog de echte goeie :P met zoveel wit dat ze roan-achtig lijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

of niet TS? Dat neemt niet weg dat elk voorstel helpt natuurlijk :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:46

Robynn schreef:
Iloontjeehh schreef:

Ik snap haar post ook goed hoor :j anders zou Kharamel ook niet op mijn lijstje staan ;)
Maar ik zoek juist die ene hengst die het hele pakketje heeft :j misschien is die nog niet geboren niet in Nederland, maar niet geschoten is altijd mis :j

Snap em :)
Ben wel benieuwd wat (naast kleur) dat totale pakketje voor jou is? Welke punten wil je verbeteren?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:59

De schoft van mij merrie is erg lang en haar rug lijkt daardoor wat kort, zoek dus echt een hengst met body en een stevige rug en nek. De gangen van Khaleesi zijn nagenoeg perfect. Echter mag haar galop iets verbeterd worden. Het beenwerk van de hengst MOET echt perfect zijn, mooie rechte en droge benen. Mijn merrie schijnt vroeger een springpony geweest te zijn. Bij mij heeft ze zich daarin helemaal niet bewezen :n Misschien zelfs wel een beetje teleurgesteld :o Dus een hengst die in de springsport loopt zou leuk zijn, maar is geen must. Ook is Khaleesi niet zo groot. (Vorige maand gemeten op 1.45) Dus iets meer maat is zeker welkom. Khaleesi is heel erg zachtaardig tegen mensen, de hengst moet ook een zachtaardig karakter hebben en liever een coole kikker dan een heel heet paard.

Genoeg wensen dus :') niet elke wens hoeft in vervulling te gaan, maar er zitten een paar belangrijke punten bij die wel echt een must zijn :j

Wauw set!! Die laatste is ook erg knap! :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:06

Ah, nou kijk dat zijn al mooie punten waar je op kunt letten :) Ik bedoel: al was ie pimpelpaars, je wilt toch iets fokken wat in eerste instantie bij jouw wensen past. Maar begrijp jou ook wel hoor, als je dan toch een leuk kleurtje wilt is het natuurlijk leuk als de door jou gekozen hengst het allemaal heeft. Ik vind Nizar trouwens wel mooi! Ben benieuwd naar je keuze!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:11

Ik kan mij best voorstellen dat ze zich nu aan het orienteren is op hengsten met de 'juiste' kleur zodat ze ook de andere punten zou kunnen verbeteren.
Wensen mag je hebben.
Of ze uiteindelijk met een kleurtje dekt is natuurlijk nog afwachten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:16

Bovengenoemde wensen zijn trouwens bij Pjotr ook gelukt :j en daar moet de maat dan alleen niet te groot zijn omdat mijn zoontje de pony zal rijden in de toekomst :j en die Pjotr kan mij een partij lopen! :oo Alleen voor mijn eigen wensen dan een cm of 50 te klein :D