best schimmelig volgens KWPN hengsten database
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chantalboes schreef:Al eens naar Ukato gekeken?
)
Ik weet niet hoe de nakomelingen van karakter zijn, maar de hengst lijkt zelf wel een fijn karakter te hebben. mistral2002 schreef:Wij hebben 3 nakomelingen op het bedrijf gefokt super lieve vriendelijke dieren. Veel vermogen. Zelf ook een fijne hengst bubalu. Zelfs een combinatie van bubalu x numero uno geweldig dier doet super.
Verdi is ook super combi lekkere gangen formaat en zeer mooie lieve dieren.
Weetje fokken blijft gokken kan je nog perfecte combi vinden kan altijd terug val krijgen na een van beide ouders
)
Mimmetje schreef:
http://www.vdlstud.com/paard/3/1/158/sp ... arrera.htm

anneliesdj schreef:Ik denk meteen aan Calvados.
Kun je een filmpje maken van haar springmanieren?
Mimmetje schreef:chantalboes schreef:Al eens naar Ukato gekeken?
Nee? Maar nu wel!![]()
Zijn verrichtingsrapport bij KWPN is echt keurig! Oke, het is geen dressuurder. Maar dat is het doel ook niet.
Hij is zo te lezen ERG braaf en springt heel leuk.
Ik liet een filmpje zien aan mijn mannetje en hij was meteen enthousiast. (das ook wel handig, aangezien het veulen voor hem is)
Ik zet deze ZEKER even op mn lijstje! DANK!
Mimmetje schreef:Anneliesdj:
Nee, ik let zéker niet op een mooi koppie. Maar ik fok wel met m'n verstand.
Ik kijk naar wat de eisen zijn aan het veulen en zoek daar een meest geschikte kandidaat bij.
Numero Uno geeft moeilijke karakters door en dat risico ga ik zeker niet opzoeken.
Om te denken dat mijn merrie al het moeilijke van de hengst wel weg zal poetsen vind ik wel heeeel erg naïef en ontzettend onverstandig.
Het veulen zal veel springen en de verrichtingcijfers van Ukato zijn prima.
Afdruk 9,5
vermogen 9
afzet 9
geschiktheid als springpaard 9,5 (!!!!)
En wat betreft zijn galop..... een 8,5!! Sorry hoor, maar hoe hoog wil je em hebben?
"De galop is ruim voldoende ruim, heeft daarbij souplesse en veel balans. De hengst kan in galop goed schakelen."
Het belangrijke van fokken is je niet blind staren op een hengst, maar kijken naar wat je zoekt in je veulen. Wat je merrie te bieden heeft, en dan welke hengst past. (en zelfs dan blijft het gokken, maar je hoeft de risico's ook niet onnodig groot te maken)