Kwpn merrie laten dekken met een welsh/ Duitse rijpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:36

pizza64 schreef:
Ja hoor je kunt hem of haar dan in het F register in laten schrijven.

F-register is alleen voor 100% NF-bloed. ;) Met tenminste 25% NF-bloed kan een dier in het wedstrijdregister geregistreerd worden.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:44

Wel eens aan een Welsh Cob gedacht, hele allround paardjes met een fijn karakter, worden in Engeland vaak gekruisd met volbloeds om een cool in het hoofd hunter type te fokken.
Welsh cobs zijn van het meedenk soort die je bijna alles kunt leren, maar........ze kunnen wel eens eenkennig en erg op het baasje zijn, moet je mee kunnen omgaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:03

Sammie schreef:
Kwpn heeft ook hengsten die bewezen klein fokken. Ik weet niet wat voor jaat je precies zou willen, maar bijv. Houston en negro fokken vaak klein. Kroonjuweel ook, maar ik weet niet of die nog dekt. Afijn er zullen vast meer hengsten zijn die de gemiddelde maat gemiddeld niet halen.

Ik ken maar 1 Negro en die was 1.76.. Dit zou ik niet aanraden als klein fokken..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:20

iamsam schreef:
Wel eens aan een Welsh Cob gedacht, hele allround paardjes met een fijn karakter, worden in Engeland vaak gekruisd met volbloeds om een cool in het hoofd hunter type te fokken.
Welsh cobs zijn van het meedenk soort die je bijna alles kunt leren, maar........ze kunnen wel eens eenkennig en erg op het baasje zijn, moet je mee kunnen omgaan.

Welsh Cob is nou juist wat TS niet zoekt kwa bouw in een pony hengst, ze wil er 1tje die veel fijner en sierlijker is. Ik zeg niet dat cobs niet mooi zijn maar het is niet het type pony na het lezen van
ts haar plannen daar een veulen mee te fokken uit haar kwpn merrie

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:39

Nicole schreef:
iamsam schreef:

Welsh Cob is nou juist wat TS niet zoekt kwa bouw in een pony hengst, ze wil er 1tje die veel fijner en sierlijker is. Ik zeg niet dat cobs niet mooi zijn maar het is niet het type pony na het lezen van
ts haar plannen daar een veulen mee te fokken uit haar kwpn merrie

Eens en ik ben ook bekend met het ras welsh cob en het zijn leuke beesten maar die moeten blijven zoals ze zijn. En is niet wat ik zoek.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:29

Neonlight schreef:
pizza64 schreef:
Ja hoor je kunt hem of haar dan in het F register in laten schrijven.

F-register is alleen voor 100% NF-bloed. ;) Met tenminste 25% NF-bloed kan een dier in het wedstrijdregister geregistreerd worden.

O sorry, ben toen wij een veulen van een welsh x forester hadden, op zoek geweest naar welk stamboek, en ben toen van alles tegen gekomen sportregister, wedstrijdregister, F register, registerboek dacht dat het NF F register was. Maar wedstrijdregister dus. Als alle stamboeken toch eens dezelfde termen zouden hanteren........

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:46

C2012 schreef:
[KS-ITP] Phoebe (Power & Paint x Jazz), merrieveulen geboren!

Eventjes een topic gezocht, misschien kan je wel eens contact opnemen met de bokker?

Die bokker ben ik! De Power and Paint is inmiddels ruim 2,5 jaar en nog steeds in mijn bezit. Ik vind het een hele mooie merrie en ben heel blij met haar. Ze is nu ongeveer 1,52 en ik hoop dat ze nog even doorgroeit naar een grote E of een klein paard. Maar dat is afwachten.

Mijn Jazz merrie is nu ruim 7 maanden drachtig van Don Cremello du Bois en ik denk dat deze combi nog beter is dan met P&P. Maar dat zullen we over een paar maanden zien.
Ik zal even een recente foto opzoeken van mijn 2,5 jarige.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:54

Afbeelding

Nog ongetoilleteerd (en een eng flitsoog, pfff)

mayday

Re: Kwpn merrie laten dekken met een welsh/ Duitse rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 15:12

Leuk, en waarom gebruik jij ponyhengsten op kwpn merrie? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:47

mayday schreef:
Leuk, en waarom gebruik jij ponyhengsten op kwpn merrie? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Ik wilde niet teveel geld uitgeven voor een dekking. Dan kun je zeggen dat er ook veel goedkopere KWPN hengsten rondlopen, maar daar zijn er al zoveel van (zeker i.c.m. Jazz). En ik wilde iets kleiners fokken (mijn merrie is bijna 1.70 en en ik ben maar 1.54) en iets aparts.

Het is en blijft een gok, hoe de verhoudingen zijn e.d., maar ik vind dat ze toch wel goed heeft uitgepakt. Vandaar dat ik nu ook weer voor een ponyhengst heb gekozen.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:27

Daar kun je rustig Don Cremello du Bois op zetten die geeft altijd een super mooi veulen met een gouden karakter! Een zeer correcte hengst met een fantastische afstamming vol met uitmuntende moeders! *D *D *D

Anike

Re: Kwpn merrie laten dekken met een welsh/ Duitse rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:43