[HK] Hengst voor elite LT Merrie Gribaldi x Elcaro x Vasco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helabitha

Re: [HK] Hengst voor elite LT Merrie Gribaldi x Elcaro x Vasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:13

En metall?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:08

ankie2013 schreef:
Wellicht zou sandro hit of welt hit 2 ook wat kunnen zijn? Volgens mij heeft welt hit 2 ook ontzettend veel nakomelingen op Prix niveau.

Sandro Hit zou ik absoluut niet gebruiken op een Gribaldi. Die staan beiden niet bekend om hun sterke achterbeen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:13

Sandro hit zou ik ook zeker niet doen, inderdaad vanwege het achterbeen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:01

Frenka schreef:
Rousseau nakomelingen kun je naar mijn mening qua karakter ook van het lijstje strepen.
Qua voorbeen is Negro een gok, maar de Negro's die hoog in de sport lopen bewijzen dat een korter voorbeen nog niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Wat is het probleem qua karakter?
Ze zijn misschien wat scherp, maar TS rijdt lichte tour, die zal een scherp paard juist waarderen.
Zoon Ampere zou ook nog een optie kunnen zijn.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:12

Zooist schreef:
De merrie is in de omgang ontzettend vriendelijk maar met het rijden niet een van de makkelijkste. Ze is erg eigenzinnig en dat heeft echt voor behoorlijk heftige problemen gezorgd. de merrie is absoluut niet door iedereen te rijden. Ze wordt dan echt gevaarlijk.

Dat in combi met Rousseau is het probleem

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:20

Ik zou gewoon met die merrie eens langs een grote hengstenhouder gaan zoals Uytert. Met een merrie met deze sport prestaties valt heel veel te regelen ook met ET.

Edit: juist bij Uytert omdat het een Gribaldi is.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:40

- blue horse don schufro --> die gaat het karakter wel verbeteren
of anders blue horse don romantic --> ik weet wel niet of die maat geeft
- blue horse zack --> misschien niet bewezen genoeg maar ik vind hem wel beloftevol

als je een risico durft nemen zou ik wel voor jazz durven gaan, dit is zeker een bewezen hengst
- en - geeft soms ook +

edit: of je met een blue horse hengst een vol kwpn papier gaat krijgen dat weet ik niet...

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:51

Lord leatherdale misschien?
Heb zelf ook een LL. Erg braaf en werkwillig karakter.
En geeft mooi voorbeen door.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:55

TS zoekt een bewezen hengst, anders heb ik ook nog wel een aantal andere opties in mijn hoofd.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

Don Schufro vind ik een hele behoorlijke optie.
Werd ik vandaag ook door iemand anders op gewezen.
Rousseau valt voor mij af want ken er teveel die ook te lastig in de kop zijn.
Metall is ook niet verkeerd maar trekt mij toch weer minder, waarom? Dat is mijn gevoel. Dus een lastige.

Echt heel erg bedankt voor jullie meedenken. Blijf dat ook alsjeblieft doen want ik zit echt niet in de fokkerij.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:20

janderegelaa schreef:
Ik zou gewoon met die merrie eens langs een grote hengstenhouder gaan zoals Uytert. Met een merrie met deze sport prestaties valt heel veel te regelen ook met ET.

Edit: juist bij Uytert omdat het een Gribaldi is.

Ik heb Joop een tijdje terug een mail gestuurd, maar die zal nu wel erg druk zijn.
Mocht het nog lang duren, dan bel ik hem op.

Bedankt voor de tip!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:50

DS is ook niet goedkoop è...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:42

Zooist schreef:
Don Schufro vind ik een hele behoorlijke optie.
Werd ik vandaag ook door iemand anders op gewezen.
Rousseau valt voor mij af want ken er teveel die ook te lastig in de kop zijn.
Metall is ook niet verkeerd maar trekt mij toch weer minder, waarom? Dat is mijn gevoel. Dus een lastige.

Echt heel erg bedankt voor jullie meedenken. Blijf dat ook alsjeblieft doen want ik zit echt niet in de fokkerij.

Metall kan ze ook ril geven dus zou ik daarom afraden..DS lijkt me een goede keuze.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:36

en Metall geeft regelmatig een kleine.

Dat Johnson genoemd wordt snap ik niet want die heeft qua achterbeen precies hetzelfde minpunt als de merrie zelf.

Vind Don Schufro de meest voor de hand liggende keuze die jouw verbeterpunten gaat benaderen. Geeft niet de meest aansprekende veulens maar aangezien het voor eigen gebruik is zal dat geen opstakel zijn.

Van de Ferro zonen denk ik dat zowel Negro als Metall naast een wisselde maat, zeker geen front gaan verbeteren. Dan liever Rousseau (of Rhodium)

Damon Hill's nafok hoor ik (helaas)weinig positiefs van.

Is Zhivago geen optie of vind je die ook nog te jong? En Bordeaux? die is nog jonger maar komt wel uit een door en door bewezen lijn....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:41

Ik zou Bordeaux niet doen vanwege het intelen op Gribaldi al heb ik daar wel hele fijne nakomelingen van gezien. Ik zat als niet bewezen hengst daardoor ook nog te denken aan United, maar die fokt (wat ik tot nu toe heb gezien) niet echt uniform. Dus dat vind ik een moeilijke.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:48

stom, niet aan gedacht idd...

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:37

Metall heb ik zelf geen fijn verhalen van gehoord qua karakter, ook mn eigen ervaring is niet te best. Ik zou absoluut Ampere niet over het hoofd zien bij deze merrie. Hij geeft zo'n mega fijne paarden in de kop en in de beweging. Hij stond afgelopen zomer nog met een heel groot artikel in de In De Strengen. Wat een mega vaderdier is dat zeg.
Rhodium is geen gekke optie, al zou Ampere bij mij de voorkeur krijgen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:25

Lang voorbeen is leuk voor keuringspaarden, echter in de sport achterhaald. Kijk maar een naar top dressuurpaarden, de meeste hebben juist geen lang voorbeen. Karakter is zo persoonlijk en niet meetbaar, dat ik dit punt geen prioriteit zou geven. Opvoeding doet ook een hoop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:53

Ik zou ook Ampere zeker niet uitsluiten. Lijkt mij een prima keuze voor deze merrie. Al hele goede paarden van gezien en past qua bloed mooi bij de merrie.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:03

@ Lant, er wordt niet voor niets een proef opgestart bij het KWPN naar het karakter. Dit is over 10 jaar net zo meetbaar als de aanleg voor OC/OCD en vererving van het exterieur. Nu moeten we het nog doen van horen, zeggen en zelf gezien hebben. En buiten het feit dat Metall qua karakter niet zou passen zou hij deze merrie ook que vererving niet passen. Opvoeding doet inderdaad een hoop, i know. Dat is hetzelfde met een kind.. Maar waarom kind 1 wordt opgenomen wordt in een inrichting en kind 2 niet speelt toch echt een deel karakter mee. En die hebben notabene beide dezelfde ouders ;)
Ampére zou veel kunnen verankeren én veel kunnen toevoegen in de merrie!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:12

Wat doet Ampère nu zelf in de sport? Loopt niet in NL toch? Ben hem nog niet tegen gekomen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:15

Nee, loopt in Zweden. Ik heb het 2 seizoenen geprobeerd, maar kreeg mijn merrie niet drachtig. Hij schijnt nu wel vers beschikbaar te zijn, maar het dekgeld werd me te hoog. Hierbij het recentste filmpje voor zover ik weet. http://www.youtube.com/watch?v=95V8S9AMlEA

Edit: video toegevoegd.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:25

Jazz zou ik dan zelf weer niet pakken, omdat die ook wil strooien met de maat. Kan een pony-achtig uiterlijk geven. (Net als Cocktail destijds.) En ik ken ze ook als niet makkelijk onder het zadel. Johnsons' kunnen ook best rillerig (of op zijn zachtst gezegd wat eigenaardig) zijn, maar als je ze hebt, doen ze wel alles voor je. Ik zou denk zelf eerder kijken naar het Duitse bloed (geen Trakehner verder) voor je merrie, wellicht richting Holstein (langbenig, werkwillig, maat). Wil je Ferro-bloed, dan zul je ook rekening moeten houden met een kans op pittige karakters en ook Ferro strooide met maat (en zijn nakomelingen soms ook).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:43

Anoeska27 schreef:
Nee, loopt in Zweden. Ik heb het 2 seizoenen geprobeerd, maar kreeg mijn merrie niet drachtig. Hij schijnt nu wel vers beschikbaar te zijn, maar het dekgeld werd me te hoog. Hierbij het recentste filmpje voor zover ik weet. http://www.youtube.com/watch?v=95V8S9AMlEA

Edit: video toegevoegd.

Dank je!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:14

Overigens zou ik Ampère niet gebruiken op jouw merrie. Maar dat is mijn persoonlijke mening.