Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar voor dit jaar wordt het Houston. Ze komen hier aan huis insemineren
Zo van de foto, deze is wat oud, mis ik echt wat body, heb toch zeker enige nodig voor een dressuur paard, zeker als die voor het hogere werk geschikt moet zijn, combinatie van soeplesse, kracht en balans (even los van de instelling/karaktereigenschappen). Ben juist wel benieuwd naar een recente foto, kan zijn dat de advies hengsten dan juist wel of mogelijk minder geschikt zijn.
tevens is foktechnische houston en flemming geen succes formule. Mienez schreef:Oke, spannend! Houston is zeker een goed paard EN geeft een uitstekend achterbeen. Hij fokt wel wat klein meestal. Paarden blijven soms wat ponyachtig. Er zijn wel uitzonderingen, hopelijk telt ie er bij jou merrie nog wat bij op. Flink wat voer in stoppen dan, haha. Maar Houston is zeker een goed paard!
.Mienez schreef:Housten zal een goede keuze zijn.
Zag hier ook wat meningen over Valdez. Zelf ben ik er erg over te spreken. Het is een paard met misschien niet de meest spectaculaire bewegingen om te zien maar zeer zuiver en technisch zeer goed. De hengst beweegt zeer gedragen en is lenig. Dit zie je ook terug in de nakomelingen. Gekeken naar zijn beweging heeft hij een erg goede stap en galop. Dit zijn ook de gangen die in de basis eigenlijk het belangrijkste zijn. Ook het minst te bewerken. De draf moet natuurlijk qua basis ook wel correct zijn maar is het meest te bewerken. Valdez laat echter in de draf ook een erg goede gedragenheid zien. Qua exterieur is het een imponerend paard met een zeer mooi front. Dit geeft hij naast maat ook door aan zijn nakomelingen. Valdez is kort geleden teruggetrokken uit de sport wegens een terugkerende blessure. Hij liep Lichte Tour en won regelmatig. Ook in de Grand Prix zou hij het erg goed hebben gedaan. Hij zet geen stap verkeerd, is zeer zuiver in beweging en kan het hoge werk makkelijk aan. Waar je wel rekening mee moet houden bij Valdez is zijn karakter. Naast dat er Jazz-bloed inzit is hij zelf ook niet gemakkelijk. Dit geldt dacht ik ook voor Houston. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet terug te zien is in een nakomeling, en als de moeder fijn is kan dat natuurlijk ook meevallen. Kortom Valdez geeft maat, front, gedragenheid en technisch goede bewegingen.
Zelf heb ik een tweejarige hengst van Valdez uit een Prestige moeder. De eigenschappen die ik hierboven benoemd heb zijn bij hem goed terug te zien. Natuurlijk moet je het geluk ook een beetje mee hebben maar dat is altijd zo. Anders hadden we alleen maar Grand-Prix paarden en Elite/sport/preferend merries;-)
Hier enkele foto's van mijn Valdez nakomeling. Hopelijk heb je hier nog wat aan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
lisch schreef:Trouwens ik hoorde ook dat valdez ze juist braaf gaf! zelf geen ervaring met valdez nakomelingen maar wel anderen en die waren zeer te spreken!
.. Dus tsja, je weet het gewoon nooit.
Maar wel erg luxe. newt schreef:Zijn draakjes ken meerdere Houston x flemmings die niet zo makkelijk zijn. Houstons zijn toch paarden met karakter.

newt schreef:Ben zelf met een Johnson x nero x Houston (heet kikker) bij Lord Leatherdale geëindigd als fokkeuze, bijna zelde reden als de jouwe, massa body en voornaamst karakter. Heb er vorig jr een Metall van. Heeft dit ook toegevoegd. Nu de hengstigheid afwachten.
Met name die Nero kon daar nog wel eens heel veel mee te maken hebben.Vulina schreef:Zoals ik al aangaf, mis ik ook body, vandaar dat ik een hengst zocht die body geeft.
Ik wil beslist geen springbloed erbij, puur omdat ik dressuurpaarden fok en geen springers. Juist omdat Flemmingh beide geeft, kies ik voor dressuur bloed.
Je laatst zin ben ik het zeker niet mee eens, maar misschien kun je dat onderbouwen? Waarom zou Flemmingh met Houston geen succes formule zijn?
Wel wil ik even duidelijk stellen, dat mijn keuze vast staat. Dus eigenlijk was je post te laat/overbodig Agerrits..
Jessica_R schreef:Mienez schreef:Housten zal een goede keuze zijn.
Zag hier ook wat meningen over Valdez. Zelf ben ik er erg over te spreken. Het is een paard met misschien niet de meest spectaculaire bewegingen om te zien maar zeer zuiver en technisch zeer goed. De hengst beweegt zeer gedragen en is lenig. Dit zie je ook terug in de nakomelingen. Gekeken naar zijn beweging heeft hij een erg goede stap en galop. Dit zijn ook de gangen die in de basis eigenlijk het belangrijkste zijn. Ook het minst te bewerken. De draf moet natuurlijk qua basis ook wel correct zijn maar is het meest te bewerken. Valdez laat echter in de draf ook een erg goede gedragenheid zien. Qua exterieur is het een imponerend paard met een zeer mooi front. Dit geeft hij naast maat ook door aan zijn nakomelingen. Valdez is kort geleden teruggetrokken uit de sport wegens een terugkerende blessure. Hij liep Lichte Tour en won regelmatig. Ook in de Grand Prix zou hij het erg goed hebben gedaan. Hij zet geen stap verkeerd, is zeer zuiver in beweging en kan het hoge werk makkelijk aan. Waar je wel rekening mee moet houden bij Valdez is zijn karakter. Naast dat er Jazz-bloed inzit is hij zelf ook niet gemakkelijk. Dit geldt dacht ik ook voor Houston. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet terug te zien is in een nakomeling, en als de moeder fijn is kan dat natuurlijk ook meevallen. Kortom Valdez geeft maat, front, gedragenheid en technisch goede bewegingen.
Zelf heb ik een tweejarige hengst van Valdez uit een Prestige moeder. De eigenschappen die ik hierboven benoemd heb zijn bij hem goed terug te zien. Natuurlijk moet je het geluk ook een beetje mee hebben maar dat is altijd zo. Anders hadden we alleen maar Grand-Prix paarden en Elite/sport/preferend merries;-)
Hier enkele foto's van mijn Valdez nakomeling. Hopelijk heb je hier nog wat aan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wat een leukje! Net zo goed gelukt als mijn Valdez