bonte dek hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Re: bonte dek hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:15

Wat ik begreep is Willem dit jaar niet beschikbaar voor de fokkerij vanwege voorrang sport. Zijn natuurlijk al we de nodige Willem zonen beschikbaar. Gezien TS qua fokdoel een fijn gebruikerspaard wil bekomen is een kijkje bij BPS hengsten, misschien handig. Zijn toch al aardig wat leuke hengsten, en wel 1 er tussen die ook goed aansluit op de merrie. Zie opzich gezien de bloedlijn van de merrie niet zo zeer een probleem om Samber ergens in de bloedlijn van de hengst te nemen. Overigens was de Apollo x TomTom veulen, echt wel een gaaf diertje. Samber is hier gewoon 2x vastgelegt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:02

Mo3 schreef:
Ja naar dezen had ik inderdaad zelf ook gekeken maar heb liever geen samber in.. wat het dus een stukje lastiger maakt..

Waarom zou je er geen Samber in willen!? Jouw merrie is Samber vrij en zo ongeveer alle grote namen in de sport die bont zijn hebben Samber bloed. Daarnaast is Ceasar ook nog eens heel braaf en ben ik over het algemeen wel gecharmeerd van zijn nakomelingen.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:15

hoi :) misschien bonte lotti? weet niet helemaal precies hoe groot hij is maar is wel een erg mooi getekende hengst die net zn ibop heeft gehaald. even googelen denk ik voor meer info.. succes iig,een veulen uit je eigen merrie is indd erg leuk om mee te maken en als je een fijne merrie hebt kan ik me voorstellen dat je er een kind van wilt :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:32

Ben het eens met janderegelaa, Samber geeft altijd hele fijne beesten! Lekker allround, werkwillig en perfect karakter :j uiteraard heb je er uitzonderen tussen, maar een veulen zelf opvoeden is natuurlijk altijd goed :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:32

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:41

agerrits schreef:
Maar gezien haar ouders zou ze wel degelijk een tobiano gen kunnen dragen. Dat is niet geheel onmogelijk.

Is wel degelijk onmogelijk, tobiano toont altijd, dus niet bont is ook geen bontgen aanwezig en kan het dus ook niet doorgeven.
Het kan een slipped tobiano zijn maar ook dan is het te zien aan het paard dat er wel bont aanwezig is (wit boven de knieen muv het hoofd)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:46

LiiNd_Y schreef:
Everij a is ook samber vrij geloof ik http://link.marktplaats.nl/654266962

Ed King Hill heeft Samber aan moeders kant, dus is niet Sambervrij.
Ik heb er een onder het zadel gehad van Everij A, was een groot fors paard, kon goed bewegen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:53

Er staat hier ook een Everij ruin, flinke buffel.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:57

Staat in Haaksbergen ook nog wel een Everij afstammeling hengst.
Staat wel in de bokt markt :j
Te koop en ter dekking, ook een grote