Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dees schreef:Kijk, zomaar even 2 topverervers van tafel geveegd
Dol2006 schreef:Ik wil nog even toevoegen dat je in het Duits bloed best wegblijft van Weltmeyer als je wilt vergroten. Geeft meestal wel verbetering op de beweging, maar maat fokt hij niet.
Rubinstein vind ik zelf één van de slechtste hengsten, bijna al zijn paarden zijn kapot vanachter, (ik zeg BIJNA al zijn paarden).
Furst Romancier is een toffe hengst, maar oppassen voor het vererven van ocd (chips). Zit heel vaak in die lijn.
Ik zou zelf gaan voor First Dance (Florestan I x Donnerhall x Aarking), superleuke hengst! Beetje ouderwets type, maar zeer sterk bewegen. Geeft maat en verfraait het type wel. Geeft ook altijd een mooie oprichting...
Heb zelf een 5jarige nu en deze doet het zeeeer prima!
Daarnaast vind ik Don Frederico ook een super hengst, alleen durft hij ook wel eens klein fokken, dus niet standaard zo dat hij maat fokt. Dusja...
s0173957 schreef:De 2 Rubinsteins die wij gehad hebben / nog hebben waren beide perfect op de foto... maar ja, ik zal dan net de correcte kennen zeker?
Dol2006 schreef:s0173957 schreef:De 2 Rubinsteins die wij gehad hebben / nog hebben waren beide perfect op de foto... maar ja, ik zal dan net de correcte kennen zeker?
In tegenstelling tot alleen mijn eigen producten te bekijken, kijk ik ook veel verder... Ik laat me daarnaast ook omringen door mensen die er veel meer verstand van hebben dan ikzelf.
Als professionele fokkers mij waarschuwen voor ocd bij FR en waarschuwen voor de achterhand bij Rubinstein. Dan neem ik die raad ter harte.
Cijfers zijn hier idd niet van neen, het is een soort van ongeschreven weetje in de fokkerswereld.
Daarnaast wil ik zeggen dat beide hengsten allebei wel goeie producten hebben gegeven. En ik ben blij voor jou dat jouw producten daarbij horen, ik wil hier gewoon even mijn kennis meedelen. Daar is het ook een forum voor.
Ik wil ook nog even toevoegen dat ik niemand zijn paarden wil afbreken é, iedereen mag van mij fokken met de hengsten en merries die hij of zij wil.