Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Lord Leatherdale zou echt heel mooi passen imo..die verbeterd het front en het voorbeen en voegt lengte en maat toe..precies wat je merrie nodig heeft.Jouw merrie oogt beknopt met een heel goed achterbeengebruik maar kort,stekerig voorbeen,en heel weinig "nek".
Casca schreef:Everdale heb ik ook bij zitten kwijlen, wat een gaaaaf dier. Die was ik ook van plan om te bekijken tegelijk met LL.
Sorento had ik nog niet aan gedacht, ken 1 nakomeling van hem en heb slecht verhalen gehoord over de vererving van een niet recht gaand voorbeen.
Wat vinden jullie van Chagall? Is dan wel een directe Jazz, maar ik zal toch ergens een consessie op moeten doen.
Grappig trouwens, ik had verwacht dat vivaldi ook wel genoemd zou worden
Casca schreef:Nee, maar dat is het andere uiterste van wat ik graag wil...
Heb je misschien nog aanvullingen?
Pletje123 schreef:@TS: ik begrijp dat een leuk kleurtje de voorkeur heeft, maar een goed paard heeft nog steeds geen kleur
Casca schreef:Mooi verwoord [***], bedankt!
Ik ben ook van mening dat er ook een zeer goed passende voshengst te vinden moet zijn. En ja, eengoed paard heeft geen kleur, en ik ga ook zeker ook naar de bruine hengsten kijken, maar vos heeft een streepje voor!!
Serano gold heb ik even op gezocht, ik vind dat ze hem heel raar op de standfoto hebben gezet. Vanavond zal ik nog wel even beter kijken, sandro hit bloed geeft wel mooie halzen, maar of het achterbeen van mijn merrie genoeg goed kan maken?..
Qua LL lijn vind ik Everdale de mooiste hengst. LL spreekt mij niet zo aan, maar aangezien hij zo vaak genoemd wordt ga ik hem wel in het echt bekijken.
Ik zou het jammer vinden om nu van de dressuurlijn af te wijken door een gelderse hengst te gebruiken. Wellicht in de toekomst een keer want ik vind er erg mooie types tussen zitten, maar nu een dressuurhengst.
Sorry dat ik over de suggestie van vivaldi heen heb gelezen
[***] schreef:Pletje123 schreef:@TS: ik begrijp dat een leuk kleurtje de voorkeur heeft, maar een goed paard heeft nog steeds geen kleur
Zulke clichés word ik altijd zo moe van. Alsof rekening houden met de kleur geen onderdeel van een goed fokdoel kan zijn. Er zijn tientallen goed fokkende voshengsten waar een passende uit gekozen kan worden. Voskleur meenemen in het uiteindelijke besluit als je graag een palomino wilt lijkt mij heel verstandig, qua eisen van de ts maar ook qua waarde van het evt veulen. Het is een enorme plus als je een fokmerrie hebt met een bijzonder kleurtje.
Als iemand vosfactorvrij zoekt of een donkere dressuurhengst wil hoor je daar ook niemand over.
Ik persoonlijk ben trouwens bepaald geen fan van LL bloed. Ik snap dat ze populair zijn om hun donkere kleur en lossigheid maar je hebt er wel een sterk bewegende merrie voor nodig, vooral achter en zo correct zijn ze ook vaak niet. Let eens op de stap.
Tjah. Ik heb liever een goede bruine dan een mindere palomino. Gek? Lijkt mij niet
Ik wil alleen maar aangeven dat ik de TS aanraad een goede bruine niet te laten staan vanwege zijn kleur. Maar dit is een onbegonnen discussie, want we kijken er denk ik heel anders tegenaan.