branka16 schreef:Dus in principe zeg je, dat als we goedkopere paarden fokken/verkopen da geen goeie gezonde fijn bewerkbare paarden met goed karakter zijn?
Puur alleen omdat de hengst geen papieren heeft?
En de recreant mag zo te lezen ook geen paard met bloed en super voor ouders?
Die zijn alleen voor de wedstrijd ruiters?
Een (onervaren) recreant wil ze braaf. Chin Chin geeft super springpaarden, maar vaak wel heet een gecompliceert.(ik weet er genoeg heuse last pakken van)
Je mag voor recreanten paarden met super voorouders fokken maar hou er rekeneing mee dat karakter erfelijk is.
Het karakter wordt middels sport en het, daar is ie weer, het verrichtingsonderzoek getest. Op die manier weet een fokker of de hengst met de super afstamming zelf tenminste een bewerkbaar karakter heeft.
Citaat:Ik kan me herinneren dat er een paar paarden geweldig goed in de sport liepen zonder een papier of voorouder geschiedenis van te kennen.
Zegt vrij weinig denk ik.
De "ongelukjes in de wei" paarden zijn vaak ook geweldig te rijden dieren vaak uit kruizingen waar van je het nooit in je hoofd zou halen te proberen
Nou welke ongelukjes waren dat dan. Want de echte stamboekloze, paarden met onbekende afstamming die in de Grand prix doorbreken zijn echt heel zeldzaam. (Okidoki is een door een zeer kundig fokker en paardensportman bedachte combi, dat was geen ongelukje. Tel daarbij op dat Jodokus best heel wat gedekt heeft en Okidoki de enige was die het zo ver geschopt heeft)
Citaat:Ik vind je mening nogal kort door de bocht.
Mensen weten toch wat ze kopen/verkopen, de keuzes zijn gemaakt naar hun eigen mening/inzicht, en daar zou je respect voor moeten hebben en zelf doen wat jij juist acht
Hoezo geen respect voor kopers. Waar haal je dat vandaan?
Maar weten wat ze kopen? Kom op zeg.
Onervaren mensen kopen een paard waar een registratie B papier bij zitten. Denk jij dat ze weten dat Bacardi II een niet goedgekeurde hengst is? De meeste weten niets maar dan ook niets over fokkerij.
Waarom zouden ze ook. Ze gaan ervan uit dat een fokker een hoogwaardig product probeert te fokken. Niet zomaar een veulentje en dan hop verkopen.
Kort door de bocht mijn mening. Nou ik fundeer mijn mening tenminste. Van deze hengst krijgen we niet eens te horen wat voor een soort ongeluk hij heeft gehad. We moeten maar geloven dat het niks genetisch is.
En nee hij is niet correct gebouwd. Kijk die rugliijn, croupevorm en onderstandig.