Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 13:44

betadine schreef:
VDS schreef:
Ik heb net met de fokker van mij merrie gebeld.
zijn top 3;

* Cassini 1
* Toulon
* Cardento

Numero uno vind hij ook top maar hij heeft wat zijn twijfels dat we dan echt een "poppemieke" zouden fokken, een te fijn paard aangezien de mijne al enorm fijn is.
Hij zegt dat ik zeker niet groter mag fokken, maar wel met meer volume.

Wat vinden jullie ervan?

PS. Besita; ik zal direct wat foto's van mijn Corlandje hier plaatsen. Super beestje, maar daar mis ik dus wel de grote en zeker het volume ( is maar 1m62) is om te rijden wel zeker meer mijn ding aangezien ze veel compacter is..

Cardento is een van mijn favorieten. Hij geeft ook zijn mooie gangen door en dat is wel mooi meegenomen echt een wereldpaardje die Cardento. Van Cassini I zelf zou het me echt verwonderen dat je aan sperma geraakt, maar hij heeft genoeg nakomelingen die top-presteren en goed fokken.

Wat vind je zelf van Air Jordan ?

Ik zou eventueel met een beetje geluk via via er wel nog aangeraken.
Fokker waar mijn paarden staan heeft daar goeie contacten, maar dat zou ik dus eerst nog moeten navragen..

Air Jordan vind ik zeker niet verkeerd, maar ik ken niet veel nakomelingen van hem..
Dus dan zou ik eerste wat opzoekwerk moeten verrichten :)

Stakkato vind ik wel een toffe keuze en aangezien ik hier ergens las dat zijn nakomelingen echt wel naar de sprong trekken leek dit me goed.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:49

betadine schreef:
Ja dat weet ik wel dat dat een jonge hengst is, maar het type bedoel ik.
Ze heeft een hele leuke merrie en zou echt schrik hebben van het exterieur met de hengsten die jij noemt. Ze zoekt voorzichtigheid en wat meer bloed, maar ook een fijner paard en wat meer compact, dan snap ik niet dat je quick star noemt. Mischien wel die Stekato nakomelingen die je noemde, want stekato staat wel bekend voor dat hij veredelijkt. Zou ook niet pressé hengsten zoeken met bloed, want als je kijkt naar de hengsten van ts haar merrie, die zijn in het holsteiner binnengebracht voor het bloed en dat kan wel een generatie overslaan dus nog meer sf zou ik echt afraden net door het exterieur.

het is Stakkato :+
en ik weet niet of je Quick star nakomelingen echt kent ? als er iets is wat hij had en wat hij ook doorgeeft : voorzichtig , bloed toevoeg compactere types etc ..doe mij maar een Big star of een Vleut of Stella op stal ipv van een Cancara waar je 2 stallen voor nodig hebt ..
Cardento idem , prima sportpaard(en ) maar verdorie je moet nogal wat bloed hebben aan moederskant wil je geen karrepaard overhouden !!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:50

TS ..uit je lijstje zeg ik dan gewoon Toulon ..die voldoet aan je eisen en geeft ze ook nog eens mooier

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 13:51

Oke hier onder foto's van mijn 4jarige merrie ( Corland x Carthago).
Ik vind haar wel een tof type, maar mocht ook groter zijn en meer volume.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier onder staat mijn andere merrie ( Darco x Capitol).
En qua type wil ik eerder naar dit toe fokken.
Zei is niet te groot, niet te klein en is kwa volume echt goed.
Trekt goed naar de sprong. Ze is niet de mooiste.. Maar kwa grote en volume vind k ze wel zeer fijn om mee te rijden.
Al mocht ze wat eleganter zijn ;)
Wat ik er super aan vind is dat ze voor een meisje perfect te rijden is, je moet er niet teveel druk op zetten, ze neemt je zelf mee naar de sprong, en is enorm compact..

Afbeelding
Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:58

je Darco is ook echt tof :j ..zou zo maar een Quick star kunnen zijn :')
Van Corland is dat een feit ..hij veredeld vaak ..ik heb nu ook ongeveer hetzelfde typetje staan misschien wel iets groter maar ook zo'n bloederig ding ..
ik heb op ongeveer dezelfde merrie als je Quinar merrie -mijne was een Candillo - juist wel Ustinov genomen om korter in de rug en hals te verkrijgen en reflexen , ruggebruik te verbeteren ..Bij mij heeft dat echt super uitgepakt ..aan kwaliteit heb ik niets ingeboet , het is een echt springkanon maar met een korter lichaam en een hele goede galop :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:59

vergeet niet TS dat je Corlandje een echte puppie nog is , merries -zeker dat type - groeien heel vaak nog door tot 6 jaar en ze zal als ze nu in het werk zit nog best wat uitzwaren , heerlijk dier !!

s0173957

Re: Welke hengst voor merrie QUINAR x CONTENDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:06

De Corlandjes die ik ken (toegegeven, niet veel), zijn idd zoals Besita zegt echt nog mooi uitgezwar naar hun 5-6 jaar toe.
Als 4jarige wat fijner, maar mooi uitgegroeid. Wel niet heel groot.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

Ts: Heb jou gezien op moorsele met dit paard :D

Ik ben het wel eens met besita, nee niet met die Toulon }> , maar over Cardento dat je dan toch wel serieus wat bloed nodig hebt langst moederskant. Alhoewel dat voor mij vermpgen veel belangerijker is dan bloed.
Heb zelf een merrietje staan waar cardento op zou passen http://horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=608572 :=

Ik zou dan op die cassini i blijven of nog wat verder zoeken

Leuke paardjes heb jij, wel spijtig dat je corland wat onder de maat is want vind het echt een leuk dier. Je kunt die wel niet gaan vergelijken met je merrie, zijn toch wel heel verschillend vind ik.
Laatst bijgewerkt door betadine op 08-03-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:12

besita schreef:
vergeet niet TS dat je Corlandje een echte puppie nog is , merries -zeker dat type - groeien heel vaak nog door tot 6 jaar en ze zal als ze nu in het werk zit nog best wat uitzwaren , heerlijk dier !!

Is wel spijtig eigenlijk dat je zo lang moet wachten voordat ze niet meer zo puppy zijn. Hoop dat die van mij dan ook flink doorgroeit tot haar 6de want ze is nu 4 en een echt damespaardje :\

HolsteinerM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:36

Numero uno lijkt me qua felheid zeker te voldoen(het is idd een mode hengst maar...)
Echte kastelen ga je er zeker niet mee fokken.
Als je daarnaast ook nog wat volume zou willen meegeven dan opteer ik ook voor de hier reeds vermelde acorado zoon.
Meerbepaald voor acodetto II(niet te lang in de rug)
Cardento vind ik het bloederigst doorvererven van de internationaal doorgebroken capitol zonen(ligt o.a aan de invloed van diens opa sacramento song denk ik) maar geeft ze meestal toch redelijk groot dus als je een kleinere nakomeling wilt...
Cassini of stakkato zou ik persoonlijk niet doen in combi met deze merrie.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 14:39

En wat denk je van Toulon?

HolsteinerM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:17

Toulon lijkt me nog één van de minst uniform fokkende van de reeds vermelde hensgten.
Mooie hengst, prestaties zijn er en de nakomelingen doen het goed.
Alleen groot, klein... hij lijkt me toch hard te strooien.
Kwam onlangs een site tegen van de Nederlandse stoeterij "Keystud" en wat me opviel is dat die mensen bijna al hun Holsteiner merrie's(en daar staat een waar arsenaal aan Holsteiner toppedigree's verzamelt) lieten dekken door numero uno... .
Vertrouwen hebben die mensen in ieder geval wel in uno.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:25

Dus zou je numero uno wel overwegen dan?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:31

:j

HolsteinerM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:39

Jup!
mijn top 3 voor jouw merrie

1. Numero Uno
2. Een Acorado zoon(ik denk dan aan acodetto)
3 cardento/ indoctro(vind ik qua maat ook minder uniform doorfokken same prob. als bij Toulon dus)

HolsteinerM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:55

Er schieten mij nog twee mogelijk interressante hengsten binnen.

Calido; heb er nog maar weinig gezien maar zou eerder klein fokken en mag ook tot het selecte clubje van topverervers gerekend worden.
Catoki; Niet echt van dezelfde categorie als numero uno, cardento, stakkato en alle reeds vernoemde verervers in dit topic.
Maar toch een interressante Holsteiner die zelf zeer goed gepresteerd heeft,over een mooi model beschikt en geen buffels geeft.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:08

Royal bravour is misschien wel wat? Wel helaas oud bloed maar ik weet wel dat de nakomelingen met veel bascule springen en snelle reflexen. Royal bravour is overleden maar er is nog diepvries sperma. Eric Lamaze springt tegenwoordig ook met een Royal bravour en ik heb er ook een aantal op mijn profiel staan.

B_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:18

Misschien Winning Mood vd Arenberg? Pittig genoeg en heeft voldoende vermogen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:48

:))

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:14

HolsteinerM schreef:
Jup!
mijn top 3 voor jouw merrie

1. Numero Uno
2. Een Acorado zoon(ik denk dan aan acodetto)
3 cardento/ indoctro(vind ik qua maat ook minder uniform doorfokken same prob. als bij Toulon dus)

Ik zou persoonlijk echt bij Cardento wegblijven voor deze merrie :o

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:37

En wat vinden jullie van de hengst Tornesch? ( Lux Z x Libero H)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:41

Ik zou de advies van de fokker van je paard maar ter harte nemen, hij kent de merrie het best.

Ga je ooit er wedstrijden mee rijden?

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:45

ik heb de merrie al 6j :)
gekocht bij de fokker toen ze 4j was, dus ik ken ze eigenlijk al langer..
Heb er zelf junioren mee gereden, nu mag ze gewoon eens jaartje rust omdat ze zelf al enorm veel bewezen heeft voor me :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:47

Nee ik bedoel eigenlijk niet in haar doen en laten maar in de foklijnen en papieren dat hij je merrie het best kent.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:49

oke,
maar ik wou even weten wat jullie van Tornesch vinden?