Hengstenkeuze bij united x Balzflug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:26

Horsea_nl schreef:
ik ben verliefd geworden op de merrie.. vind het een plaatje en vind haar kleur vos ook mooi.
wil alleen liever een bruin paard. dus als ik dat eruit kan fokken heel graag.. lukt dat niet dan is dat zo..

heb uit een indoctro x nimmedor (vos) een vos veulentje gevangen die schimmel wordt. dus het hoeft geen vos te worden toch..

Dat vind ik heel knap! Altijd gedacht dat Indoctro een donkerbruine was :o

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:37

Ik zou Sandro Hit bloed (dus ook Sandreo) vermijden, ook al heeft je merrie een goed achterbeen.. dat wil je graag zo houden toch. Valdez wordt genoemd, dat lijkt me een passende combinatie, hij is groot, opwaarts, veel body, schijnt zelf een erg fijn karakter te hebben! Ik heb een jonge Valdez, ontzettend veel ''go'', heel graag lopen/werken maar heel nuchter en dapper, heel fijn beest, en groot. Wel een vos, met veel wit ;)

nuka

Re: Hengstenkeuze bij united x Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:48

ik sluit me aaok aan bij valdez, mooi paard, fijne nakomelingen, mooi los door het lijf bewegen.
wij hebben op stal een valdez schimmel staan.

ik las eerder dat je ook nadacht over Metall..... niet doen, ken er een behoorlijk aantal, geen van alle makkelijke beestjes, wel goede paarden, maar niet voor iedereen, en zeker als je merrie al niet makkelijk is zou ik die afraden :))

vind het overgens wel een schitterende merrie die je hebt!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 20:01

lastig joh! zal me eens verdiepen in valdez.

lijstje is groter geworden.. het moet een wat langer paard zijn. sterk voor en achterbeen. groot paard en het liefst zonder vos factor.

ja ben erg blij met haar :) alleen tis me der wel een hoor!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:07

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:39

Ik ken zelf een United merrie die sprekend op de merrie van jou lijkt, ook qua beweging. Een hele mooie techniek in de benen en een super fijn achterbeen, maar wel wat de kracht missend in het achterbeen. Daar komt bij dat ze naar mijn mening meer lossigheid en veer zou mogen hebben.
De United merrie die ik kende heeft een veulen van Rousseau gehad. Zij hadden Rousseau gekozen in de hoop dat hij kracht en meer vermogen tot dragen toe zou voegen, maar het veulen wat uit die combinatie kwam is niet helemaal geslaagd. Veulen was veel minder dan de merrie zelf.

Ik denk dus dat je naar een hengst moet neigen die vermogen tot dragen toe gaat voegen. Ik neem aan dat ze een hele fijne galoppade heeft? Wat dat betreft zou je goed zitten met Gribaldi, maar aangezien die vrij duur is en alleen DV-sperma zou ik naar Painted Black gaan, echter weet ik niet zeker of hij meer maat toe gaat voegen. Maar lossigheid en Schwung gaat hij zeker toevoegen.
Verder sluit ik me ook aan bij de rest, Valdez. Hij gaat zeker maat toevoegen, en bij hem ben je verzekerd van een goed, krachtig achterbeen, of Houston zelf natuurlijk, waarvan al veel meer bekend is wat betreft de fokkerij.
Daarnaast zou ook Negro een goede combinatie kunnen vormen met je merrie. Hij fokt paarden met veel kracht in het achterbeen en vermogen tot dragen. Daarbij kan hij maat en een ongecompliceerd karakter toevoegen.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:48

Bij Painted Black ben je alleen niet erg verzekerd van een fijn karakter, ik ken er meerdere die ik niet op stal zou willen hebben. Bloedmooi maar behoorlijk losse benen (als jong paard) en als ouder paard onder het zadel 0 werkwilligheid, maar misschien ken ik alleen minder leuke en is verder zijn karakter wel goed, ken er maar een paar natuurlijk.
Negro schijnt wel een heel fijn karakter te hebben, sterke bovenlijn, goed achterbeen, maar misschien te popperig in combinatie met deze merrie.
Tsja, Valdez <3

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:11

Floortje_89 schreef:
Bij Painted Black ben je alleen niet erg verzekerd van een fijn karakter, ik ken er meerdere die ik niet op stal zou willen hebben. Bloedmooi maar behoorlijk losse benen (als jong paard) en als ouder paard onder het zadel 0 werkwilligheid, maar misschien ken ik alleen minder leuke en is verder zijn karakter wel goed, ken er maar een paar natuurlijk.
Negro schijnt wel een heel fijn karakter te hebben, sterke bovenlijn, goed achterbeen, maar misschien te popperig in combinatie met deze merrie.
Tsja, Valdez <3

Bij Painted Black niet verzekerd van een fijn karakter? Ik hoor juist hele goede verhalen over zijn nakomelingen, en ze worden steeds positiever. Neem bijvoorbeeld zoon Bon Bravour, ik denk niet dat je snel een meer bewerkbare en werkwillige hengst zult vinden..

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:58

Bon Bravour lijkt me een droompaard, daarover geen twijfel. Ze hebben natuurlijk ook allemaal een moeder(lijn) met invloed en zoals ik al zei ken ik misschien enkel de niet fijne beesten, ik zou het alleen zelf aan de hand van wat ik weet niet durven op een merrie die zelf niet de makkelijkste is.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:00

ik ben eruit welke hengst ik dit jaar voor haar kies! het wordt Voice!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:33

Omdat..? :) Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Ik vind Valdez een goeie optie om reeds genoemde redenen!
Houston zelf geeft ze nog wel eens klein en Negro ook.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 21:53

omdat hij maat fokt. wat langer is en omdat hij vosvrij is.
fijn karakter. paard spreekt me aan!

meerdere die mijn merrie kennen raden mij deze hengst ook aan

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:51

Leuk! Fijn paard is het!
Vraag me alleen af of je genoeg bot krijgt. Voice kan wel eens een beetje damespaarden geven en je merrie is ook wel damesachtig. Niet dat dat perse een minpunt hoeft te zijn :D
Maar ik ben benieuwd!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 18:18

ja vond het zo moeilijk. je weet toch nooit zeker wat eruit komt.

we zien het wel. hoop op iets moois :D

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:27

okay maar kies je Voice alleen vanwege de kleur? Want met Balzflug achter jouw paard is de kans groot dat er juist geen vos uitkomt.

En inderdaad van Voice komen ook veel damespaarden. Als jouw paard niet zo groot is dan zou ik niet voor Voice gaan.

TS: wat vind je van de adviezen van de mensen die met je meedenken tot zover?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 20:44

ik vind de adviezen goed! en heb alles bij elkaar overwogen en kies nu voor deze hengst!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:13

Horsea_nl schreef:
ik vind de adviezen goed! en heb alles bij elkaar overwogen en kies nu voor deze hengst!

Voice is een prima keuze, zeker als je naar de toekomst kijkt die ze met hem voor ogen hebben. Of je maat krijgt is een tweede. Rohdiamant heeft met de Dodonalijn en daarna AA niet voor maat gezorgd.
Voice is ook 6 cm kleiner dan zijn vader en vergroot zelf maar 0.48 cm.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 21:30

ik zit met een klein probleempje.. mijn merrie was een keer geinsimineerd door voice.. moest een tweede keer en toen kreeg ik te horen dat hij voorlopig niet dekt! reden weet ik niet! en hij zal waarschijnlijk binnenkort niet dekken.

wat to do? moet op zoek naar een andere hengst..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:23

Wat heeft de hengsthouder nog meer staan?
Daar wil je dan een fikse korting op :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 22:25

ik heb nog niks betaald en dat ga ik dus ook niet doen.. ben er ook helemaal niet blij mee, had me echt ingesteld op Voice :=

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:26

Offtopic.ik heb zelf ook een united x balzflug
prachtig bloed.hoop dat je een mooie hengst vind!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 22:28

heb je een foto van dat paard?

LiJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:42

Afbeelding

Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:58

Mensen die aan kleurtjesfokkerij willen doen, moeten gewoon een veulen kopen :Y) kwaliteit gaat neem ik aan voor kleur....

Verder sluit ik me aan bij de post van misterA, ik zou voor een bewezen hengst gaan welke maat, bot, lengte en een werkwillig/braaf karakter doorgeeft.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 22:59

ik wil niet aan kleuren fokkerij doen. ik zou het mooi vinden als het een hengst is die vos factor vrij is.

ja bewezen hengst lijkt me een goed idee. iemand nog ideeen naast valdez?

mooi paard! weer heel anders dan mijn merrie vind ik