Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
matasja schreef:Hoi,
Rij geen sport recreatie, puur buitenritter recreatie, ik hoef dus ook niet persee een veulen met super papieren en koop ook niet bij voorbaat een veulen voordat hij of zij uberhaupt geboren is, ga rustig op mijn gemakje rondkijken, hoeft namelijk niet persee een veulen te zijn, oudere merrie mag ook. Prijsklasse kijk ik als ik een leuke zie staan, zoals ik al zij is er geen haast en ik zag er gisteravond meerdere voorbij komen op speurders die al bereden waren.
Qua ras zoek ik een zwaarder type, welsh cob bv , geen slanke beestjes.
Liefhebb68 schreef:Baron is dus voor mij de meest interessante, al zocht ik een Iberische hengst eigenlijk...maar AA voor agouti en dan ook nog in Nederland klinkt goed. Weet iemand hier hoe zijn bouw en gangen zijn, want dat kan ik niet zo goed zien op hun site. Dekgeld is trouwens best fors!
Margje schreef:Naar aanleiding van de hele discussie een (domme?) vraag: is het wel mogelijk om een valk te fokken uit een zwarte merrie? Voor zover ik weet is valk een 'verdunde' bruine, dus bruin x verdunningsfactor (cremello/palomino/valk etc.). Net zoals palomino 'verdund' vos is en je nooit een palomino uit een bruine zou kunnen fokken. Het gaat (ging..) hier om een zwarte merrie, kan daar wel valk uit komen?
Citaat:Mijn merrie is drachtig van een (95% kans) valkkleurig veulen uit McJonnas