Ik weet alleen niet of hij homozygoot is,

Zelf heb ik en homozygoot zwart bonte GGK hengst van 1.64m

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nuka schreef:die laatste zin is wel een beetje waar, het blijft altijd een gok, maar wat ik me afvraag is wat er belangrijker is, een goed paard of een leuk plaatje??
en nu is dit niet persoonlijk op jou hoor, maar in het algemeen dat je niet moet blindstaren op een keur, ik wou ook graag een bonte maar heb toen gekozen voor bonte willem, die is niet homozychoot maar vond het een goede hengst en passend bij mijn merrie.
nu heb ik de mazzel gehad dat die van mij wel bont is maar wil voor iedereen nog eens benadrukken dat een goed paard geen kleur heeft, maar dat het karakter absoluut het belangrijkste is, dat heb ik nu wel gemerkt met mijn hengst in vergelijking met mijn andere paard.
nogmaals dit is geen preek om niet naar heen homozychote hengst op zoek te gaan hoor, ik zou ook graag een bonte fokken, maar iedereen kijk verder dan alleen de kleur
Spookje schreef:@meggiemeg: ken ik niet, is hij homozygoot?
@ starjo: Helaas heb ik weinig aan jouw bericht aangezien ik geen tinker zoek, wel mooie hengst.
fargo schreef:http://barockpintostudbook.com/Hengsten ... esbont.htm
Hier staat dat hij homozygoot voor Agouti factor is. Whatever that may mean![]()
agerrits schreef:Heb van Coleance hier vlakbij een veulen gezien, had wel witte benen en een kolletje en sneb, maar verder donkerbruin. 100% garantie voor bont heb je zelfs niet met een homozygoot schijnbaar. Dat neemt niet weg dat de hengst geen kwaliteit heeft.
Barbie_Blue schreef:@gr_Roos Ik ken ook heel wat Sambers en die zijn allemaal bont
Ik zou zelf voor een hengst gaan waar Samberbloed in zit, zijn namelijk ook erg fijne paarden.
Barbie_Blue schreef:Ik zie hier trouwens dat jullie zeggen dat beide ouders bont moeten zijn om een homozygote hengst te fokken, dit klopt niet. 2 heterozygote paarden kunnen ook één homozygoot fokken, alleen is de kans hierop kleiner.