Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 08:14

Cartier is weer dat contender bloezd dat ik wel super vindt maar niet voor op mijn merrie |(

Sammyoo

Re: Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:58

Ik heb er niet echt verstand van, dus misschien zeg ik wel iets raars, maar ik heb wel heel mooie allrounders van Orame gezien. Maat, massa, aansprekend hoofd.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:40

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:47

Dan kom ik nu even met een gek idee.. :Y)
Ik heb verschillende (iig 5) Johnsons al naar behoren zien springen wat paarden zijn met uiterst dressuur bloed.
Misschien dat een idee?
(heb pag2 niet doorgelezen weet niet of het genoemd is)

Zelf ben ik er niet een voorstander van om puur spring met puur dressuur te kruisen. Zeker met bepaalde lijnen vind ik dit "zonde" Maar tja als het voor je zelf is waarom niet?.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:08

Cosmeo zitten we weer bij het contender bloed, ziet er echt wel een fantastisch paard uit :o

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:06

eike schreef:
Cosmeo zitten we weer bij het contender bloed, ziet er echt wel een fantastisch paard uit :o

Je moet ook rekening houden met moederlijn van de hengsten zelf. Groot deel van verbetering komt van moederlijn. Dus het kan zijn dat Contender bloed weinig doorgeeft en moederlijn veel.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 13:09

hou ik zeker rekening mee hoor, en idd de moeder fokt niet de grootste paarden, dus blijf ik liever van het contender bloed af ;)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:27

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:02

En Ultimo? Venderbosch zelf gebruikt hem ook wel op Heartbreaker merrie's.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:56

Henkjan schreef:
En Ultimo? Venderbosch zelf gebruikt hem ook wel op Heartbreaker merrie's.

die ken ik niet zal hem is opzoeken ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:15

gewaagd maar misschien wel geslaagd :Namelus :j

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:33

Ik heb ook al aan namelus gedacht, maar durfde hem niet te noemen vanwege alle tegens... Maar kan zeker slagen!!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:52

Heb je al eens aan Quaterman gedacht ? Of Stedinger ? Stedinger geeft grote maat, springvermogen, super karakter én heel goede bewegingen mee ;)
Quaterman is veel beter dan Quaterback bvb.
Status Quo (Stedinger-zoon) is ook goed maar of die grote maat meegeeft weet ik niet.
San Amour (Schockmöhle) geeft ook maat, kwaliteit, karakter en massa, ook springkwaliteit.
Quattro B is ook zeker dik ok.
En wie je ook evtl zou kunnen overwegen is Wolkentanz II (Weltmeyer bloed en Weltmeyer kon zelf best aardig springen !) en geeft, in tegenstelling tot wat je zou denken, niet altijd vosjes (indien dat wat uitmaakt evtl !)

Conteur is een zeer goede keuze maar, zit je natuurlijk weer bij het Contender bloed hé ;)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:34

ulysse1 schreef:
Heb je al eens aan Quaterman gedacht ? Of Stedinger ? Stedinger geeft grote maat, springvermogen, super karakter én heel goede bewegingen mee ;)
Status Quo (Stedinger-zoon) is ook goed maar of die grote maat meegeeft weet ik niet.
San Amour (Schockmöhle) geeft ook maat, kwaliteit, karakter en massa, ook springkwaliteit.
En wie je ook evtl zou kunnen overwegen is Wolkentanz II (Weltmeyer bloed en Weltmeyer kon zelf best aardig springen !) en geeft, in tegenstelling tot wat je zou denken, niet altijd vosjes (indien dat wat uitmaakt evtl !)

Conteur is een zeer goede keuze maar, zit je natuurlijk weer bij het Contender bloed hé ;)

je maak het me niet makkelijk :o en nee de kleur maakt me weinig uit, alleen schimmel zie ik niet echt zitten teveel werk aan :(:)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:36

ulysse1 schreef:

allemaal zonde op een Heartbreaker merrie als je het mij vraagt :o

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:39

Quattro mss niet, de rest zou ik ook niet op deze merrie gebruiken.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:40

[/quote]
allemaal zonde op een Heartbreaker merrie als je het mij vraagt :o[/quote]
Het is natuurlijk wel een Haertbreaker die toch ook netjes dressuurloopt :+ en die lopen niet dik, heb er 2 springers uit en springen kunnen ze waarom is niet proberen in de andere richting......heb nog beetje tijd }>

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:41

Ik zou het eeuwig zonde vinden van zo'n goeie Heartbreaker-merrie. Ik denk dat veel fokkers graag zo'n merrie zouden willen, van dat geld kan jij een fijn jong dressuurpaard kopen misschien.

Edit: bedenk me dat je niet wilde verkopen. Dan zeg ik zet er een goede springhengst op die erg gewild is nu en verkoop dat veulen en spaar zo je geld bij elkaar voor een dressuurpaard :D
Laatst bijgewerkt door Blue9 op 30-05-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:47

ik weet wel dat je HB netjes loopt maar dan nog ..
imo fok je dan een paard dat in beide richtingen het net niet gaat "zijn of worden " en bovendien erg moeilijk te verkopen valt ( of dat je doel is buiten beschouwing gelaten )
er zijn zoveel hengsten voorhanden die geen afbreuk doen op de afstamming van je merrie en die ook nog eens heel best kunnen bewegen :j

Cardento
Namelus
Lordanos
...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:48

s0173957 schreef:
Quattro mss niet, de rest zou ik ook niet op deze merrie gebruiken.

de iets betere Quattro's in de springring zijn meestal klein en heet ..en veel kwaliteit

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:56

Je hebt er zeker een punt, maar de beste paarden zijn diegene waar je het niet van verwacht. Niemand had ooit gedacht dat de Hb dit ging kunnen....en vigo d'arsouilles is ook maar Wk geworden omdat die bij de juiste ruiter stond :( Fokken is toch nog altijd gokken hoor.
Het zou normaal niet voor de verkoop zijn maar puur eigen gebruik

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:01

misschien geen Wereldkampioen maar wel altijd een heel goed paard ..op zo'n kampioenschap of OS heeft het ook allemaal met de nodige portie geluk en vorm vd dag te maken ..en dat was hier gewoon het geval ..er is echt daar naar toe gewerkt maar voor hetzelfde geld valt er één balkje en ben je de titel kwijt ..

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:02

er lopen veel goede paarden, maar niet altijd bij de juiste ruiter.....en idd het geluk ligt op een klein plaatsje een balk is snel gevallen

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:23

Ik ben het met de rest eens dat het zonde zou zijn als je zou dekken bij een dressuurhengst. Maar volgens mij ben je zelf ook al zover toch?
Andere goed bewegende springhengst is Numero Uno, of een van zijn zonen. Unaniem? Er loopt hier een hele fijne tweejarige die niet onder doet voor een dressuurpaard qua beweging. En machtig fijn galloperen. Zou voor een dressuurpaard wel iets meer houding mogen hebben, maar daar is het ook een springpaard voor.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:14

ja normaal wordt het een springpaard, toch zou ik misschien eventueel toch nog durven als ik zelf 200% achter de hengst sta :+