[H] Geschikte hengst gezocht voor JazzXBelisar merrie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: [H] Geschikte hengst gezocht voor JazzXBelisar merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:59

sorry, maar wat de hengstenhouder je vertelt is ook geen feit maar een mening. Hij kent inderdaad zijn hengst het beste, maar dat wil niet zeggen dat hij alle slechte punten opnoemt.

rubiquil is ook goedgekeurd bij het kwpn, via http://hengsten.kwpn.nl kun je verrichtingscijfers en ook nakomelingenrapporten nazoeken.
nakomelingenrapport van rubiquil bevestigt dat zijn nakomelingen zoals reeds genoemd niet uitzonderlijk presenteren, het noemt inderdaad het holle voorbeen wat de hengstenhouder je verteld heeft, maar itt wat hij zei geeft het kwpn aan dat het wel degelijk vaker voorkomt bij nakomelingen en ook dat de stap kort is en het achterbeen sabelbenig. natuurlijk heeft geen enkele hengst het perfecte afstammelingenrapport, en zijn de beoordelingen ook gekleurd door de fokdoelen ten tijde vh onderzoek, maar het geeft wel een indicatie.

Citaat:
Afstammelingen 2003 (september; veulens)
Rubiquil toonde een wisselende collectie voldoende ontwikkelde veulens, die voldoende tot zeer rijtypisch zijn, veel uitstraling in het front hebben en voldoende tot ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is zeer sprekend, doorgaans klein met een mooi oog. De nek heeft veel lengte en is goed gevormd. De hals heeft voldoende tot ruim voldoende lengte, is goed gespierd en staat er goed op. De schoft is ruim voldoende van lengte en zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is soms week. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe heeft voldoende tot ruim voldoende lengte, is goed gespierd en wisselend van vorm. De broekspier moet langer doorlopen. Het voorbeen is wisselend van lengte, correct gesteld, meermalen steil gekoot. De hoeven zijn smal. Het achterbeen is correct gesteld, in enkele gevallen wat sabelbenig. Het fundament is wisselend van ontwikkeling en van ruim voldoende kwaliteit.
De stap is doorgaans zuiver, ruim voldoende tot goed van ruimte en souplesse. De draf heeft veel afdruk, met een goed gebruik van het achterbeen. De veulens hebben veel houding, tonen veel balans en kunnen goed schakelen. De galop is ruim voldoende van ruimte, houding en afdruk. De veulens galopperen makkelijk aan.

Er zijn 13 geprikte en 4 door de eigenaar geselecteerde veulens getoond. Eén geprikt veulen is voor de beoordeling gestorven. Eén thuis geïnspecteerd veulen wijkt in negatieve zin af van de collectie, er is een bolspat geconstateerd. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 17 (+1) veulens uit 73 in 2002 gedekte merries.

Afstammelingen 2007 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Rubiquil voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Rubiquil blijft sterk achter met het aantal behaalde predikaten. Zowel in zijn exterieur- als bewegingsindex scoort Rubiquil met resp. 98 en 96 onder het gemiddelde. Met name het holle voorbeen, het sabelbenige achterbeen en de korte stap zijn bemerkingen. De hengst heeft succesvol in de Grand Prix gelopen. Meerdere kinderen, geboren in de periode dat Rubiquil nog niet door het KWPN was goedgekeurd, presteren succesvol in de dressuursport. Om deze reden is geadviseerd Rubiquil te handhaven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:00

fok je voor jezelf of voor de verkoop?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:02

Bedankt. :)
Ik denk dat Rubiquil is wat ik zoek. ;)

Fokfanaat: Nee, en ik denk dat dat hier het misverstand is. Ik hoef geen paard te hebben dat straks grand prix gaat lopen.. Ik hoef niet te dekken met totilas, ik wil gewoon een leuke hengst.
Ik fok voor mezelf, mijn ruin is nu 15 jaar en dat gaat ooit ook een keer stoppen. :)

fokfanaat

Re: [H] Geschikte hengst gezocht voor JazzXBelisar merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:03

ik zou wel een beetje op gaan schieten, het seizoen is al in volle gang, en als ze nu een keer niet pakt, kom je al snel laat in het jaar te zitten/

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:40

Rubiquil heeft top sperma in ieder geval.
Zal zo eens wat foto,s plaatsen van de rubiquils van de fokker waar ik voor rijd.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:46

Dit is Racoon, 5 jaar oud.
Afbeelding
En dit is Replay nu 3 jaar oud
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 18:49

fokfanaat schreef:
ik zou wel een beetje op gaan schieten, het seizoen is al in volle gang, en als ze nu een keer niet pakt, kom je al snel laat in het jaar te zitten/

Weet ik. Zondag moet ze als het goed is weer hengstig worden. ;)

En manueelje: Wat een geweldige plaatjes! Haha. :+:

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 01:49

Die Replay is echt heel gaaf geworden.
Zal eens kijken of ik van de week een foto van hem kan maken.