[H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 11:49

Montecristo met Doruto en Amor erin zou best op het Trakehner en volbloed van Saar kunnen aansluiten, daarnaast ben ik een groot fan van die hengst.

Dat men hem Gelders vindt is een andere discussie, die gaan we hier maar niet voeren :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:53

Ik ben ook een absolute fan van de hengst (ik heb hier nog stapels met foto's liggen). Die gaat ook zeker nog een keer op die van mij...als hij het nog doet. ;)

Ander sprongetje..

Farrington.. ook met Doruto erbij. Geeft ook massa en bot. Wel diepvries..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:57

Ik ben absoluut geen Montecristo fan. Ik vind het idd een gelderse bok. (sorry allemaal)
Maar goed, als je een bloederige merrie hebt die dito fokt.. tja zou kunnen. Fokker van Lotje heeft toen een tijd met Koss gedekt. Zijn toch op die stam wel een paar leuke merries uit gekomen. Moet wel zeggen dat ze in de tweede generatie leuker waren, dus een veulen uit de Koss merrie.

Jord

Re: [H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:08

Voor een rijpaard zou ik dan eerder voor Montecristo (of Alexandro) kiezen dan voor Koss maar goed persoonlijk. En hij heeft wat gelderse opdruk maar dat vind ik van Amazing Star ook en aangezien Saar die in haar begin post noemde kwam ik ermee en ook idd wat ze zelf zegt dat Doruto mooi aan zou sluiten op het trakenerbloed van de merrie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:08

Jord schreef:
Voor een rijpaard zou ik dan eerder voor Montecristo (of Alexandro) kiezen dan voor Koss maar goed persoonlijk. En hij heeft wat gelderse opdruk maar dat vind ik van Amazing Star ook en aangezien Saar die in haar begin post noemde kwam ik ermee en ook idd wat ze zelf zegt dat Doruto mooi aan zou sluiten op het trakenerbloed van de merrie.

Hm ja maar dan zou ik eerder voor Voice gaan. Of OOseven.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:09

Maar hou je dan dat sterke achterbeen waar ze niet op wil toegeven?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:10

Alexandro zou ik niet doen..Alexandro vererft zeer dominant een Gelders Type en dat is wat Sarabande beslist niet wil. Alexandro is van deze 3 ook echt het meest Gelders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:11

Jord schreef:
Maar hou je dan dat sterke achterbeen waar ze niet op wil toegeven?

OOseven fokt toch echt wel goed hoor. Ik ken er echt een crack van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 12:12

Nee ik wil absoluut niet Gelders type. Saar haar moeder was indertijd haar tijd vooruit qua model en beweging dat ga ik niet terugdraaien.
Jullie kletsen vrolijk door, ga ik even de zon in en stallen doen :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:31

Van Ooseven ken ik een paar uit bloederige merries; zijn ook bloederige (kleine) paarden geworden en daar ken ik ook een aantal van uit grootramige paarden en dat zijn ook 'gelderse' paarden geworden. Ik vind dat Ooseven erg strooit en zou het zelf niet op die merrie aandurven denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 16:48

LuvdaTossa schreef:
Van Ooseven ken ik een paar uit bloederige merries; zijn ook bloederige (kleine) paarden geworden en daar ken ik ook een aantal van uit grootramige paarden en dat zijn ook 'gelderse' paarden geworden. Ik vind dat Ooseven erg strooit en zou het zelf niet op die merrie aandurven denk ik.

Ja dat idee had ik ook, dus dat was al geen optie voor me, bedankt iig

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:25

sarabande schreef:
Montecristo met Doruto en Amor erin zou best op het Trakehner en volbloed van Saar kunnen aansluiten, daarnaast ben ik een groot fan van die hengst.

Is Ufo geen optie? Dan heb je ook nog een stukje Metall erbij ;) Ik roep ook maar wat hoor :D

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:39

Ben nou toch wel benieuwd welke hengsten je in gedachten hebt die nog niet zijn genoemd :D Ravel?? Winningmood?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:42

Charmingmood of Bon Bravour :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:53

Charming Mood heb ik genoemd, daar is ze helaas niet drachtig van geworden, die hou ik ook achter de hand.
Zijn vader heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht.

Ravel is diepvries, dat avontuur ga ik met Saar niet aan, daar heb ik mindere ervaringen mee.

Bon Bravour...ik zou het niet weten, maar ga hem even bekijken volgende week Ferro en Chronos in een ;) , alleen een beetje te veel Trakehner denk ik :D :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:02

Ben wel nieuwsgierig waarom je heel erg naar Charming Mood neigt terwijl prestaties en nakomelingen van een hengst hoog in het vaandel staan bij je hengstenkeuze? Als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:02

Beetje Trakehner vind ik niet erg :D

Welke hengsten heb je zelf in gedachten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:10

smeetjoew schreef:
Ben wel nieuwsgierig waarom je heel erg naar Charming Mood neigt terwijl prestaties en nakomelingen van een hengst hoog in het vaandel staan bij je hengstenkeuze? Als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? :)

Dat klopt, maar ik wilde dat vorig jaar toch proberen in de eerste jaargang, dat is niet gelukt.

Een van de hengsten die ik in mijn hoofd heb is overigens ook een nieuwe hengst

Het is altijd een keuze maken en ik realiseer me dat je gemakkelijk van een hengst waar je al wat van weet ook de negatieve punten laat prevaleren.
Zo vond ik het echt jammer dat de veulens van Amazing Star me niet aanstonden, als ik die niet gezien had had ik puur op bloed met hem gedekt.

Niet alles is te verklaren, het is vaak ook een gevoel en de kennis van je eigen merriestam, plus de dochters die er al zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:13

Lilliputter schreef:
Beetje Trakehner vind ik niet erg :D

Welke hengsten heb je zelf in gedachten?

Het wordt bij Saar een beetje boel, + ook nog zoveel volbloed in haar pedigree

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:19

winningmood misschien, mn vriendin heeft er een 3 jarige prok merrie uit. Op stand niet de knapste, maar als ze gaat bewegen dan vergeef je dr alles. Komt uit een Furst Henrich moeder. En heel koel in de kop. :j

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:01

Ik zou niet snel voor Jazz gaan maar eerder een paard uit de stam van Van Norel.
Wat dacht je van Carlton Hill? natuurlijk nog wel jong maar wel een hengst om in de gaten te houden denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:15

SantaCruz schreef:
Ik zou niet snel voor Jazz gaan maar eerder een paard uit de stam van Van Norel.
Wat dacht je van Carlton Hill? natuurlijk nog wel jong maar wel een hengst om in de gaten te houden denk ik.

Maar het gaat hier niet over waar jij voor zou gaan, maar wat mijn keuze zou zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:16

sarabande schreef:
SantaCruz schreef:

Maar het gaat hier niet over waar jij voor zou gaan, maar wat mijn keuze zou zijn.

Nou zeg.. mis ik hier wat? Ze bedoelt het toch goed?? :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:17

sarabande schreef:
SantaCruz schreef:

Dat is natuurlijk niet zo aardig van je, Saar := :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:20

Niks nieuws onder de zon daar ;)