Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Tooske schreef:Ze is zelf wel heel erg sterk hoor van achter.
Maar Houston is ook een optie of gaf die geen vervelende paarden?
Vervelend is alleen in het oog van de eigenaar. Het is maar net waar je mee om kunt gaan.
Zelf heb ik een aantal paarden meegemaakt (eerst voor verschillende eigenaren en nu in mijn eigen stal), waarvan nu de derde Houston onlangs is geboren. Houstons zijn eerlijk, ze hebben een correcte baas nodig.
Mijn 4 jarige Houston is oprecht het allerbraafste paard wat ik ooit heb gereden. Zeldzaam meewerkend.
Wat je van Houstons kunt zeggen is dat ze niet bang zijn. Ze zijn niet schieterig, ze zijn niet vluchterig. Ze zijn gewoon niet bang. En dus zijn ze af en toe brutaal en zullen ze je uittesten.
Maar ja, waarom zou dat lastiger zijn dan Jazz, Ferro of Gribaldi-bloed?
Van Houston weet je gewoon met grote zekerheid dat je een atletisch bespierd paard krijgt met een sterke achterhand. Welnu, zo'n paard kan het werk makkelijk aan en zal dus minder snel hoeven protesteren. Al eens geprobeerd om een Gribaldi op de achterhand te zetten?
Al die bloedlijnen hebben hun eigen nukken.
Op een schieterige merrie zou ik Houston waarschijnlijk zelf ook niet gebruiken. Maar uit ervaring weet ik ook: schieterige merries wil je helemaal niet mee fokken. Karakter krijgen ze toch voor een héél groot deel mee van de moeder.
Met Houston zul je wellicht niet vergroten.
Al heb ik zelden echte kleintjes van hem gezien terwijl ik toch in het Noorden woon en dus bakken met Houstons voorbij heb zien komen. Ook uit merries van rond de 1.63m.
Rhea schreef:Houston op deze merrie lijkt me niet verstandig, zowel qua type als karakter niet. Lijkt me vragen om problemen.
Dees schreef:Rhea schreef:Houston op deze merrie lijkt me niet verstandig, zowel qua type als karakter niet. Lijkt me vragen om problemen.
Kwa type kan Houston sterk verbeteren op deze merrie.
Als je een brave hengst wilt, dan heb je het knap moeilijk als je dat uit de moderne lichtingen dressuurhengsten kwpn wilt halen.
Ondanks alle PR op Bokt geloof ik niet dat Bon Bravour daarvoor het antwoord is. Vond de veulens in het type ook niet meevallen.
Voor Braaf: ZiziTop. Nog Veel Braver maar niet meer in NL: Rubiquil.
Rhea schreef:Wat is beter is jouw ogen? Volgens mij is jouw mening op dat gebied nochal afwijkend. Het komt vaak op 3 hengsten uit in jouw advies; Houston, Rubiquil of Royal Dance. Nu dan de eerste 2. Dat zijn totaal verschillende hengsten, hoe kunnen ze nu beide passen? De een geeft karakters met een gebruiksaanwijzing, korte verbindingen/types en een super achterbeen. De ander eenvoudige karakters maar slechte verbindingen en een slecht achterbeen...
Heb jij BB al irl gezien? Of schrijf je hem standaard af omdat hij door familie van een bokker gefokt is?
Kaja schreef:Tooske schreef:Mijn merrie is niet de braafste..
Anders kreeg ze geen veulentje maar reed ik lekker door.
Dus moet bijna de braafste hengst hebben die er is....
Dat snap ik dus niet...
Waarom zou je dan met deze merrie willen fokken?