Karennnn schreef:Davy: Hopelijk is je merrie vlot drachtig!
Merci, ik hoop het ook.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karennnn schreef:Dakario schreef:mss wel te laat maar ik denk dat deze hengst wel aan alle vereisten voldoet voor uw merrie: http://www.roshoeve.be/hengsten/Clarence.htm
Nog niet té laat hoorMaar Clarence gaat het niet worden. Het dient echt een commerciele hengst te zijn en Clarence is zo bekend nog niet, heeft zelf nog geen topprestaties geleverd en er is nog niet zo veel bekend van de nakomelingen. Daar ik het wel een leuke hengst vind, vind ik hem op deze merrie niet geschikt door zijn ietsbeperkte vermogen, daar de merrie net een hengst nodig heeft met tonnen vermogen
toch bedankt voor de inbreng, heb je hem op de hengstenshow van de roshoeve aan het werk gezien?
BigBen schreef:Citaat:Ik dacht dat Clinton net maat gaf?
Net omgekeerd.
Gemiddeld niet te grote, iets beknopte, vrij licht uitgevoerde paarden.
Moeder kan dat eventueel compenseren,
maar dat zal met jouw merrie (waarschijnlijk) niet direct het geval zijn.

Karennnn schreef:Dakario schreef:mss wel te laat maar ik denk dat deze hengst wel aan alle vereisten voldoet voor uw merrie: http://www.roshoeve.be/hengsten/Clarence.htm
Nog niet té laat hoorMaar Clarence gaat het niet worden. Het dient echt een commerciele hengst te zijn en Clarence is zo bekend nog niet, heeft zelf nog geen topprestaties geleverd en er is nog niet zo veel bekend van de nakomelingen. Daar ik het wel een leuke hengst vind, vind ik hem op deze merrie niet geschikt door zijn ietsbeperkte vermogen, daar de merrie net een hengst nodig heeft met tonnen vermogen
toch bedankt voor de inbreng, heb je hem op de hengstenshow van de roshoeve aan het werk gezien?
Davy: Hopelijk is je merrie vlot drachtig!
Karennnn schreef:Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar mensen met ervaring met Clinton nakomelingen.. De nakomelingen die ik over het internet terugvind zijn bijna allemaal paarden met voldoende maat en voldoende 'grof', maar door de inbreng van BigBen, zou ik hier dus graag wel verder naar zoeken...
Karakter is een aandachtspunt maar geen 'overheersende' daar haar halfzus dooodsbraaf was en ook haar nu net onder het zadel 3jarige zoon van electro is echt een abnormaal braaf karakter. Maat daarintegen is voor mij wel overheersend..
Graag daarom meningen van mensen die ervaring hebben met clinton-nakomelingen als die er hier zijn
Maar ze laat dit jaar slecht zien dat ze hengstig staat, dus nog niet gedekt.. We hopen ze binnen dit en 14dagen te kunne laten insemineren, afhankelijk dus van haar hengstigheid. davy schreef:Zondag mijn merrie afgeleverd bij Nijhof. Hopelijk snel drachtig van Clinton.
. En bij de laatste hengstigheid was het sperma van Clinton ook niet van de beste kwaliteit omdat hij weer problemen had met een doorgezakte balzak. Hij is er trouwens ondertussen aan geopereerd. Ik heb de merrie dan laten dekken door Eldorado (waar ik ook wel toekomst in zie) en ik hoop dat ze nu wel drachtig is (scan is voor 6/7).
Dorien_Vdp schreef:Dat is echt wel klote!!!
Hopelijk 3e keer goei keer...
Licari was bij ons ook pas na de 3e keer vol maar die heeft maar 1e eierstok en het is dus altijd moeilijker om haar te laten dekken. Vandaag komen ze een 6 weken controle uitvoeren en hopelijk is ze nog steeds drachtig (vorig jaar bleek er na 6 weken iets mis te zijn en is het veulen eraf gekomen & daarna niet meer vol gekregen) spannend dus!!! Bij ons is het wel niet van Clinton maar van Balou du rouet.

Karennnn schreef:Dorien_Vdp schreef:Dat is echt wel klote!!!
Hopelijk 3e keer goei keer...
Licari was bij ons ook pas na de 3e keer vol maar die heeft maar 1e eierstok en het is dus altijd moeilijker om haar te laten dekken. Vandaag komen ze een 6 weken controle uitvoeren en hopelijk is ze nog steeds drachtig (vorig jaar bleek er na 6 weken iets mis te zijn en is het veulen eraf gekomen & daarna niet meer vol gekregen) spannend dus!!! Bij ons is het wel niet van Clinton maar van Balou du rouet.
Tis nog maar de 2e keer, maar diepvries, dus weinig hoop
Hengstenhouder had vorig jaar blijkbaar maar 1 van de 6 merries drachtig die hij met clinton moest insemineren, toen ze overschakelden op andere hengsten waren ze dadelijk vol :s
Balou heeft goed sperma Dorien, dus ik duim mee! Is dat veulen voor jullie of Carlo?