[H] Indoctro of Contedro I voor Darco merrie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:05

Pacha_ schreef:
aah bij franke sloothaak.. misschien heeft ze een site

Bedankt .. :)

Franke Sloothaak is een man...

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:11

dat ben ik met je eens en alles je wilt fokken voor de topsport kan je heartbreaker gewoon gebruiken maar voor een amateur ruiter, als ze zelf het paard wil houden, zou ik het je niet adviseren.

Daarnaast is het sperma van heartbreaker gewoon slecht, mede door zijn leeftijd....

Voor de topsport heb je ook een top ruiter nodig, en die kan echt wel omgaan met Heartbreaker-bloed als het goed is...[/quote]

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:13

lord z heeft kuchengirl gegeven: olympische spelen, ek, aken.... Is toch wel een toppertje denk ik :) Heartbreaker niet voor de topsport wegens het karakter vind ik raar, ze hebben net alles te danken aan dat karakter :)

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:23

Het is niet gezecht dat ik het veulen zou houden , ik wil echt een goed paard fokken

wat moet ik hier uit besluiten ?
Lord z > Eventueel
Lux Z toch maar niet
Heartbreaker> eventueel
Utrillo> Misschien

Dus de keuze uit > Contendro / Numero Uno / Lord Z en eventueel heartbreaker of utrillo
Manmanman

En btw dan zou men niet met clinton mogen fokken (die heeft ook een moeilijk krarakter)
en ik ken een darco x heartbreaker , echt een schatje

merelhof

Re: [H] Indoctro of Contedro I voor Darco merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:31

een goed paard heeft veel karakter, dat maakt het verschil tussen een goede en een hele goede. Heartbreaker en clinton zijn net zo goed omdat ze veel karakter hebben.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:36

Utrillo kan ik misschien nog even afwachten
Maar heartbreaker zijn sperma is slecht en ik wil
wel een fijn veulen , hij is wel heel goed maar
ik schrap hem , Dus er is nog Lord Z Contendro en
numero uno..

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:48

En wat vinden jullie van Ustinov ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:01

Lord z Is een goede optie vind ik voor deze merrie ..ik heb zelf een Lord z merrie :http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=229989
Contendro I imo niet ..geeft ze vaak veel te beknopt en lijken niet echt door te dringen naar het grotere werk ..nu er 2 goeie waren met de laaste inschrijving van het Kwpn ..komt ie ineens weer bovendrijven ..
Verder zou ik Catoki overwegen voor deze merrie ..hengst dringt nu echt door naar hetgrote werk ,een super fijn springpaard met een hele goeie instelling en op de laatste bundeschampionaat proeven leken de nakomelingen erg goed
Adorado zou ook een optie kunnen zijn voor deze merrie vanwege zijn springen maar vooral de instelling van de hengst ..en het waardevolle Acorado I bloed !!
om Clinton en Heartbreaker te behouden zou je eveneens Cristallo kunnen overwegen ( dat is een Cornet Obolensky x Cassini x Polydor ) een grote belofte voor de sport maar hij doet het zeer goed bij de nu jonge nakomelingen ( zie laatste westfaalse HK )
Air Jordan zou ook geen slechte gedachte zijn ..alhoewel ik de hengst zelf niet het "liefst" zie springen doen de nakomelingen het heel erg goed !!
en dat is iets wat ik ook van bvb Crown z kan zeggen ..daar heb ik een paar fraai gemodeleerde en goed springende nakomelingen van gezien op jonge paarden proeven ..
zo hab je weer even stof tot na denken ..

bovenal heb je ook nog Nabab ..je gaat misschien niet de mooiste fokken maar een springpaard ALTIJD met Darco in de moederlijn ..iets chiquer zou dan Vigo kunnen geven
Ustinov heb ik zelf gebruikt op een langeglijnde Candillo merrie ..Merrie heeft zelf heel veel kwaliteit maar is een groot , lang paard met ook wel een hele lange hals ..daarom heb ik Ustinov gekozen vanwege het Libero h bloed en om iets beknopter in het model te komen en dati is aardig gelukt ;)

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:52

al ik er nog eentje mag aan toevoegen: kashmir van het schuttershof, geeft ze toch iets moderner dan nabab en zelfde kwaliteit op de sprong.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:48

hmmm lord z geeft een zeer goede bloedtoevoer , daar zou
het veuken 41,81 percent mee krijgen , maar voorde rest weet
ik niet veel over deze hengst , catoki en cristallo schakel ik
uit want ik zoek echt een bewezen hengst , nabab had ik wel
over gedacht maar ik zoek echt een hengst die toch wel
wat veredeld.. Dus die skip ik ook .. Over contendro
zijn de meningen verdeel dus wat doe ik daar mee
dan is er ook nog numero uno en misschien heartbreaker

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:09

catoki staat bovenaan in de sprinindex in duitsland en loopt zelf de grote toer, zou dat niet echt onbewezen noemen. Nu ik denk dat je nog 100 hengsten kan vinden die kunnen gaan op jouw merrie, maar op een gegeven moment moet je je hart en gevoel volgen, en er voor gaan.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:32

Je hebt gelijk
Ik keek net bij breemeersen en die hebben nu
twee contendro I hengsten staan dus ik
kies nu tussen

Contendro Numero Uno Lord en Diarado

Vinden jullie diarado passen ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:45

en Diarado noem je dan wel bewezen :?
en als je ook nog een keer commercieel wil denken ..Nabab is hot en zal dat nog een hele tijd blijven en die veulens ben je zo kwijt ..
..Contendro heeft dat een jaar of 2 geweest maar is allang teruggezakt ..
als je aan de meeste springruiters gaat vragen wat ze verkiezen ..Nabab of Contendro denk ik dat je snel je antwoord zal hebben ;)
en Lord moet je toch oppassen ..mijn heeft wel veel bloed maar in type zeker niet bloederig en dat terwijl de fokker hem net had gekozen om meer bloed te krijgen op haar merrie ..en dat zie je heel vaak terug bij Lord Z
en Numero Uno ..tja daar lopen er zoveel van rond :7

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:27

met diarado zou ik oppassen. na zijn goedkeurig als dekhengst stond de dekgeld al waanzinnig hoog terwijl de oudste nakomelingen nog niet in sport lopen. die hengst kan zelf heel goed springen en heeft mooie bouw maar ik weet niet of die dat ook doorgeeft? ik zou nog afwachten.

Van nabab krijgt je zowiezo hele goeie nakomelingen. het is ook veelgevraagd. en dus nakomelingen zijn gemakkelijk verkoopbaar. hij is groffer gebouwd maar dat heeft geen invloed op springkwaliteit. met nabab ben je zowiezo heel zeker! met de zoon van nabab ook!

de lord Z nakomeling bij ons op stal heeft toevallig wel bloed. ik denk dat het doorgeven van bloed wel afhankelijk is van de merrie zelf. maar ze kunnen goed springen met goede techniek en nakomelingen zijn verkoopbaar.

met heartbreaker wel oppassen. hij kan zeer moeilijke nakomelingen geven maar kunnen allemaal super springen. geeft wel kans op kleine paarden. de heartbreaker bij ons op stal is wel klein 160 cm. zeer moeilijk in mond (houdt zijn mond nooit stil) en enorm heet. maar springt wel super (altijd goed hoog over). je moet wel een erg goeie ruiter zijn om met dat paard te kunnen springen.

ik ben wel fan van contender. ik zag onlangs een contenderzonen die me wel aanspreken:

Chepetto C:
http://www.yeguadacampos.com/_html/main ... e=hengsten
moederskant is volbloed en zou dus bloed toevoegen.

Cantos:
http://www.hbcstal.nl/index.php?core[navigationitemid]=1015&catalog[1][view]=item-detail&catalog[1][item]=1&catalog[1][category]=3

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:42

Als catoki dan zo goed is waarom kost de
dek dan 500 , dat wil toch ook iets zeggen ?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:04

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 17:20

Ik weet niet welke hengst nu goed is
de ene zegt ja en de andere nee

Ik wacht af tot er nieuws is van utrillo .. :)

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 17:20

dat van catoki was per dosis dat ik zag

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:30

Utrillo zal zowieso ook diepvries blijven ,dat was verleden jaar al zo en nu hij in de sport bij Sloothaak zal lopen zal dat zeker niet veranderen vermits de hengstenhouder uit frankrijk eigenaar blijft

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:55

catoki is per dsis, maar check eens met de holstenhoeve, waarschijnlijk is er een regeing mogelijk met merrie vol garantie.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:05

hmmm .. Bedankt

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:40

misschien is het handig dat je nog even op schrijft wat je fokdoel precies is om zo tot een betere afweging van de hengstkeuze te komen?

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:42

welke nakomelingen uit de molga stam heb je?

jou nakomelingen leiden naar de tak van hetty melgerd toch?
ik fok ook met de molga stam. een halfzus van elonie

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:59

robertjong schreef:
welke nakomelingen uit de molga stam heb je?

jou nakomelingen leiden naar de tak van hetty melgerd toch?
ik fok ook met de molga stam. een halfzus van elonie

ik had Wyolga ( goodtimes x Ramiro x Alonie ) die is verkocht en heb nu nog de Lord z x Ahorn x Ramiro
en 2 jaar terug hadden we Unymolga nog Corland x Nimmerdor x Molga , die hadden we als veulen gekocht bij Nieboer :j

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:09

wij fokken met paccalonie K(voltaire x nimmerdor) molga stam
en we hebben een merrieveulen van numero uno.

video van moeder en dochter
http://www.youtube.com/watch?v=knyM1quUtCc
Wat is de sportstand van wyolga?
ga je met het lord z merrie veulen verder fokken?