[H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:37

Misschien is Diarado wat. De hengst kan goed springen en heeft ook goede gangen en de kleur is Zwartbruin. Alleen het dekgeld vind ik persoonlijk veel geld voor een jonge hengst.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:41

Oeps, ik realiseer me nu dat je een KWPN goedgekeurde hengst zoekt, dit is Diarado niet.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:06

Diarado is ook een springhengst,zoek echt een dressuurhengst.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:40

Ik ken ook enkele dressuurfokkers die met Diarado hebben gekozen voor hun dressuurmerries. Interessante keuze, al vind ik het ook meer een springhengst.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:10

Je zegt dat je het goede springen van je merrie wil behouden in de keuze van een dressuurhengst.
De meeste dressuurhengsten hebben volgens de statistieken van het KWPN geen voldoende aanleg tot springen.
Misschien is het toch niet onverstandig om te kijken naar een springhengst welke zowel spring- als dressuur nakomelingen vererfd. Dan is de kans groter dat de springkwaliteiten van jouw merrie worden behouden, dan wanneer je kiest voor een dressuurhengst, lijkt mij.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 09:12

laantje98 schreef:
Je zegt dat je het goede springen van je merrie wil behouden in de keuze van een dressuurhengst.
De meeste dressuurhengsten hebben volgens de statistieken van het KWPN geen voldoende aanleg tot springen.
Misschien is het toch niet onverstandig om te kijken naar een springhengst welke zowel spring- als dressuur nakomelingen vererfd. Dan is de kans groter dat de springkwaliteiten van jouw merrie worden behouden, dan wanneer je kiest voor een dressuurhengst, lijkt mij.

Het belangrijkste is toch de punten van mijn merrie te verbeteren,gezien het dressuurgedeelte.
Ook moet de hengst dressuurgefokt zijn en mooi bij de bloedlijn passen.
En als tweede het springen pas,dit wil ik doen omdat je het paard dan voor meerdere doelen kunt gebruiken.Mocht het een slecht dressuurpaard worden,dan kan je nog altijd springen!!!
Daarnaast zijn er veel dressuurhengsten die redelijk kunnen springen.
Hoeven geen uitblinkers te zijn,maar wel een sprong kunnen maken.

en dan weet ik dat Jazz of een nakomeling daarvan al afvalt.

Zephz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:26

Zeoliet?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:47

Jazz moet je nog niet laten vallen want die geeft ook springpaarden! ik zie op internationale wedstrijden vaak paarden met in hun pedigree Jazz. en die kunnen mooi lopen en springen.

Anders is Warkant van Gestelhof een optie? (=Ferro'son) die geeft zowel springpaarden als dressuurpaarden. voorwaarde is wel dat je merrie wel struis moet zijn. gewone merries gaan ook. Geeft wel grote nakomelingen!
http://www.gestelhof.be/n/warkant.htm

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:23

Heeft iemand Rhodium (Ferro x Ramiro) nog niet genoemd? Daar ben ik verbaasd over....

Mooi zwart, hoogbenig, mooie koppies :+
Afgezien van ook dat feit ;) fijne goed bewegende sportpaarden, mooie modellen met 3 goede gangen, afdruk en goede buiging in de gewrichten.
Daarbij pas je mooi lijnenteelt toe in de 3e generatie (Ramiro!!!!)
Tevens komt Rhodium uit een bewezen moederlijn (met veel internationaal springtalent).

Tevens zou ook nog Metall (Ferro x Ramiro) kunnen (zelfde onderbouwing). Ik heb zelf enkele Metalls gereden, fijne werkbare sportpaarden, veelal hoogbenige types met front!

Citaat:
Rhodium is een rijtypische hengst en extra gemodelleerde zoon van Olympic Ferro, welke op de Olympische Spelen 2000 zeer goed presteerde. Rhodium heeft een rijke voorhand, aansprekend front en een sterke bovenlijn. Bewezen sportverervers met sportkwaliteiten komen voor in de moederlijn Moeder Larcona, van vader G. Ramiro is keur en heeft een goede test afgelegd. Verder komen we in de moederlijn de pref. Voltaire en de gewaardeerde volbloeds Exkurs en Courville tegen. Rhodium slaagde voor het verrichtingsonderzoek november 2001 te Ermelo met zeer hoge cijfers waarbij hij voor de galop het hoge cijfer 9 kreeg en als aanleg als dressuurpaard 8. Het onderzoeksrapport vermeld dat Rhodium veel bereidheid heeft om te werken. De stap heeft van nature veel ruimte. Rhodium draaft met veel afdruk en tact, terwijl hij in galop zeer veel ruimte geeft.

Rhodium toonde in 2003 een uniforme collectie rijtypische veulens met ras die voldoende tot ruim voldoende ontwikkeld zijn. Over de bewegingen wordt vermeld: De stap is zuiver, de draf is lichtvoetig, voldoende van ruimte met een goede buiging in voor- en achterbeen. De veulens hebben ruim voldoende tot veel houding en gaan ruim voldoende gedragen. De galop is lichtvoetig, ruim voldoende van ruimte met een goede afdruk.

Rhodium was bij de Nationale Veulenkeuring 2003 te Ermelo de hengst met de meeste inzendingen (9 met Broere Jazz), waarbij het hengstveulen Winston van fokker J. Muilwijk uit Groot-Ammers Nationaal Kampioen werd. Rhodium werd tijdens de finale 2002 van de Pavo cup 5e, waarbij hij een 9 kreeg voor zijn galop. In de hengstencompetitie 2002/2003 behaalde Rhodium een 2de plaats.

In de Hengstencompetitie 2003/2004 klasse M behaalde Rhodium een 3e plaats in Weert en Zuidbroek en een schitterende 2e plaats in Goes. In de eindstand werd Rhodium 2e. WK Verden 2004 jonge dressuurpaarden 6e plaats 6 jarigen. Hengstencompetitie 2004/2005 Klasse Z-ZZ Licht 1e plaats Hengelo, Weert en Goes. Den Bosch winnaar finale wedstrijd en winnaar competitie.

Dekgeld: € 865. - bij verzenden: € 915. - Bij gust retour: € 615. -
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 12-01-10 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:25

Dakario schreef:
Jazz moet je nog niet laten vallen want die geeft ook springpaarden! ik zie op internationale wedstrijden vaak paarden met in hun pedigree Jazz. en die kunnen mooi lopen en springen.

Anders is Warkant van Gestelhof een optie? (=Ferro'son) die geeft zowel springpaarden als dressuurpaarden. voorwaarde is wel dat je merrie wel struis moet zijn. gewone merries gaan ook. Geeft wel grote nakomelingen!
http://www.gestelhof.be/n/warkant.htm

indriss schreef:
Voor 2010 ben ik opzoek naar een passende hengst voor mijn 8-jarige merrie.
Het moet een KWPN hengst zijn ivm eventuele keuringen.

En Jazz gebruiken om er een paard mee te fokken dat kan springen :n

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:37

Ik weet dat Jetset D als dressuurhengst op het verrictingsonderzoek hoge cijfers kreeg voor de dressuuronderdelen, maar dat hij ook zeker niet slecht scoorde op de springonderdelen.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:43

Nou Jazz kan totaal niet springen,om eerlijk te zijn heb ik nog nooit in het echt een nakomeling van Jazz redelijk tot goed zien springen!!!En ik heb er al veel gezien.

Ja Rhodium heeft niemand voorgesteld.Ik heb een Rhoduim gekend maar die was klein en iel.
En bewoog niet bijzonder...Ook hoor ik niet zoveel van zijn nakomelingen.
Heeft iemand nakomelingen van deze hengst? En wat is de mening hierover van de rest?

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:44

voyou schreef:
Ik weet dat Jetset D als dressuurhengst op het verrictingsonderzoek hoge cijfers kreeg voor de dressuuronderdelen, maar dat hij ook zeker niet slecht scoorde op de springonderdelen.

Ja Jetset x Havidoff is ook een veelgebruikte combi.

Waar kan ik deze hengst vinden?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:59

ik heb EEN ENKELE jazz redelijk zien springen maar om een veelzijdig paard te fokken moet je niet bij jazz zijn
ik heb zelf een rhodium en heb er nog een aantal gehad voor de verkoop en gereden op de pavo cup, fijne beesten, de meesten zijn wat sensibel en soms zeikerig, mooie types maar ik vind het geen spectaculaire keuringspaarden
voor een gewoon mooi leuk sportpaard kan je er wel mee dekken vind ik

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:02

indriss schreef:
Ja Rhodium heeft niemand voorgesteld.Ik heb een Rhoduim gekend maar die was klein en iel.
En bewoog niet bijzonder...

Weet je uit wat voor moeder deze komt, dat zal de bepalende factor zijn geweest ;)

indriss schreef:
Ook hoor ik niet zoveel van zijn nakomelingen.
Heeft iemand nakomelingen van deze hengst? En wat is de mening hierover van de rest?

Zijn oudste nakomelingen zijn met een W uit 2003 en worden nu in januari dus 7 (in de basissport doen ze het goed hoor!)
Daarbij blonk de nafok van Rhodium de eerste jaren uit op de keuringen ;)

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:05

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:40

Een hengst die zeer goeie (nog wel alleen jonge) dressuurpaarden geeft en zelf ook super kan sringen is Daddy Cool.
Don Davidoff x Calido x Sandro, uit de beste springstam van Schockemoehle. Heeft z'n 70dagen test zowel in dressuur als springen gewonnen.
Wel alleen maar te verkrijgen via DV, ik denk bij Schockemoehle.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:58

Jetset gaat het niet worden,die had een 7,5 voor de stap.Blijkbaar zijn slechtste gang.
En omdat er in de moederlijn Le Mexico zit.Inteelt.
Ik wil niet teveel volbloed op deze merrie.Ze mag absoluut niet heter worden,is zo precies genoeg.

vlaaia

Re: [H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:19

van jetset komen geen bloederige paarden maar grote royale paarden.wel vaak heel veelzijdig. dus daarvoor hoef je het niet te laten. rhodium geeft moeilijke karacters weg maar heel wisselend in de maat of heel groot of heel klein.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:29

En Jetset zijn kinderen zijn makkelijk???

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:09

Waarom zouden ze moeilijk zijn? Ik ken er genoeg waar je zo mee wegloopt. Natuurlijk zijn ze niet allemaal even makkelijk, maar die karakter geven Jazz, Gribaldi en noem maar op ook welleens door.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:41

Ik reageerde op het feit dat iemand Jetset aanraadde als vererver van makkelijke paarden, nou dat is gewoon niet zo.

On Top moest met 3 man vast gehouden worden zodat de amazone erop kon stappen, om maar een bekende zoon te noemen

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 05:33

een goed paard is niet helemaal goed wijs dat is nou eenmaal zo?
,maar van jetset komen er over het algemeen zeer fijne gebruikerspaarden?

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:09

Ik zoek een hengst die enkele punten kan verbeteren bij mijn merrie,
waaronder de stap.Denk niet dat Jetset dat kan doen.

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:56

ik rij er op dit moment een meer zeer goede stap. kun je toch niks van zeggen.
maar je moet gewoon een hengst nemen waar jezelf een goed gevoel bij hebt. en bedenken of je het veulen wilt houden of verkopen. want als je wilt verkopen moet je commercieel dekken. wil je het houden maak het helemaal geen zak uit?