[H] Welt Hit II x Kennedy x Vasco merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: [H] Welt Hit II x Kennedy x Vasco merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:57

Special fokt dat korte voorbeen nauwelijks door :)

En toch vind ik Valdez ook wel een intressante optie.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:02

Valdez is ook zeker nog niet uit the picture.

Maar Houston x Jazz.. Brr... :=

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:03

Dan zou ik toch eerder voor Special gaan. Komen erg leuke en fijne nakomelingen van. Hij staat voor onze Jazz merrie in elk geval hoog op het lijstje :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:03

En toch is hij zelf echt fijn :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:06

liliputter schreef:
Dan zou ik toch eerder voor Special gaan. Komen erg leuke en fijne nakomelingen van. Hij staat voor onze Jazz merrie in elk geval hoog op het lijstje :j

Nou daar zat ik dus net aan te denken :+ !!! Zou ook mooi gaan met Jazz!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:10

Waarom staat hij bij jullie Jazz op het lijstje?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:12

Karakter, behoud van het achterbeen, front, hoogbenigheid en we hebben een typische Jazz qua bouw. Dankzij hulp van zijn we op Special uit gekomen en lijkt ons ook heel goed te passen :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:13

Jij zegt het, ik denk het!

Volgens mij typ jij sneller als ik, want ik was net bij front en behoud achterbeen, whahaha!

Massa vind ik ook een pluspunt...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:19

Klinkt goed. Zou hij over voldoende souplesse beschikken?

Eentje welke ik nog mis in dit lijstje - en het topic van vorig jaar wel meerdere malen naar voren is gekomen- Johnson.. Wat denken jullie?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:23

Hmmm... ik ben niet kapot van Johnson en ook niet van zijn nakomelingen. MAar dat is persoonlijk...

Special D nakomelingen beschikken imo wel over voldoende souplesse, Ferro had natuurlijk ook veel gummi... De Specials de ik op de keuringen heb gezien hadden ook allemaal wel veel souplesse in het lijf. De hengst kan uiteraard niet toveren, maar hij geeft wel fijne bewegers en ik denk dat de combi Special (achterbeen) en Welt Hit (voorbeen) best mooi uit kan pakken...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:25

In theorie zeker, maar deze merrie heeft niet dat zuivere welt hit voorbeen hoor. De looks wel, beweging, neeh. :n

Special en Valdez staan zowiezo op mijn lijstje, en ga ik eens goed bekijken. :j Bedankt!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:26

Whahaha, ja die pech kun je natuurlijk hebben hahaha! Maar hopelijk heeft ze ook niet het typische Welt Hit II achterbeen?!?!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:30

lichtelijk :+ Maar gelukkig heeft opa kennedy ook nog wat in te brengen gehad :j

En ze is heeeeel werkwillig en bewerkbaar, dus er is een hooooop te kneden ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:19

ok, even een (voor mij) belangrijke vraag, wil je een heel fijn sportpaard fokken of een keuringspaard??? (en JA daar zit verschil in ;) )
voorbeeld: als ik bijv. volgend jaar met contango zou dekken weet ik dat hem niet op zijn 3e op de hengstenkeuring hoef voor te stellen want daar kijken ze toch niet naar MAAR het zijn wel vaak heeelll fijne sportpaarden, met een geweldig karakter :D (snap je?)

volgens mij is hij al eerder genoemd(????): wat vind je van westenwind?? (flemmingh x contango)

ik ben het nl met jullie vaak niet eens over ferro bloed wat souplesse geeft :S nou die moet ik nog vinden dan! over het algemeen echt niet en dat is bekend hoor ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:28

Vind dat Ferro's juist heel veel souplesse geven :j Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dat is bij elke hengst zo. Contango is opzich heel interessant bloed, dus heb je er een goede van zou ik een 3e bez. niet uitsluiten Es.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 14:56

Eerlijke vraag ;) . Ik wil een fijn sportpaard fokken, een misschien op het eerste oog geen spectaculair, maar wel een bruikbaar dier, met een functioneel achterbeen, voldoende souplesse welke correct in elkaar zit. Dus niet een pavo/keuringtopper.

Westenwind is het vorige topic ook aangehaald inderdaad, ben hem toch ook gaan bezichtigen maar ik vond hem als hengst wat missen.. Ik kon er niet echt mijn vinger op leggen, maar het is niet zo dat ik echt blij van hem werdt zeg maar.. Maar wellicht heeft hij zich veel ontwikkeld in een jaar, dus kan hem nog wel 's een keer gaan bekijken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:07

Hoe denken jullie over Citango? Contango x Jazz?

(zowiezo iets wat mij heel blij maakt, volgens hengsten.kwpn.nl -> fokregistratie:
aantal dekkingen t/m 2008 : 118
aantal veulens t/m 2008: 115. Da's 't hoogste van alle hengsten die ik tot nu toe bekeken heb, en na het afgelopen jaar voor mij toch ook niet geheel onbelangrijk!! )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:11

die wilde ik eerst noemen :D :D :D (citango) ik vind m heel mooi gefokt! en zal denk ik wel iets toe kunnen voegen, ik ben het met je eens over westenwind dat heb ik idd zelf ook!!! maar dacht misschien vind jij het passen :) zou er idd nog eens naar gaan kijken als ik jou was!

veel nakomelingen van citango heb ik nog niet gezien om daarover te oordelen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:20

Haha dan zitten we mooi op één lijn ;)

Hij's inderdaad heel mooi gefokt, beetje jammer van het korte voorbeen, maar ruimte heeft hij genoeg, meer nog als Special. Vind hem wel wat weinig uitstraling hebben als hengst, maar dat heeft mijn merrie weer genoeg, en da's ook niet het belangrijkst. Ga me eens even verder verdiepen, ik meen dat ik een tijdje terug een link heb gezien van de afstammelingenkeuring van citango, dus misschien moet ik die nog maar 's gaan bekijken dan.

Westenwind ga ik ook nog 's bekijken. :j

Bedankt weer voor het meedenken!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 16:34

Hmm ik heb net nog eens goed gekeken naar de filmpjes van valdez en citango + de filmpjes van hun afstammelingenkeuringen.. en dan ben ik toch meer te spreken over Valdez.. Hoewel er bij Valdez echt héule beste merries naast liepen, en bij Citango er toch heeeeeeel wat mindere merries naast liepen, waren de valdezjes over het algemeen veel krachtiger, vlugger en hadden meer souplesse. + De citango's waren af en toe gewoon éng steil terwijl de merries dat niet waren.

Voor nu neig ik toch meer naar Valdez.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:41

Het is al vaker geroepen, maar ik zou idd ook voor Valdez gaan :)

Heb zelf een inmiddels ruim 2 jarige Valdez uit een Vasco merrie en moet
zeggen dat ik er erg tevreden over ben ;)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:49

Citango vind ik idd niet bijzonder fokken. Voor dat bloed kan je beter bij Tango zijn :)

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:50

Ik heb Citango een paar keer zien lopen ( als jonge hengst ),
en toen was hij echt niet braaf.
Verschillende keren dat hij zijn bit vast nam, en naar de andere kant van de bak spurtte.
Ik weet niet hoe hij zich ondertussen verder ontwikkeld heeft en hoe zijn gedrag nu is,
maar wat ik toen zag, zie ik toch niet graag.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:27

Heb je een betere suggestie dan?

Als jonge hengst zie ik ook niet graag dat ze simpel hun rondje rondsturen eerlijk gezegd. Laat ze maar een keer idioot doen, hoort bij de leeftijd én de hormonen. Bovendien is bit vast pakken imo veelal een technisch probleem. Daarnaast valt over iedere hengst vast wel zoiets te zeggen. We moeten wel realistisch blijven kijken naar zon dier. Het zijn geen wonderhengsten, het zijn gewone, simpele jonge hengsten, die net als ieder ander jong beest een keer idioot doen. Daar zijn ze tenslotte jong voor.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:00

Er is een verschil tussen idioot doen en idioot doen.....

Ik dacht dat karakter een aandachtspunt was, daarom deze vermelding van Citango,
maar als jij dit niet erg vindt, des te beter en dan blijft hij in de running voor kandidaat hengst voor jouw merrie he ;)

Verder heb ik het hele topic doorlezen, en ik denk idd dat Valdez geen verkeerde optie is.

Voor front en souplesse denk ik ook aan Lord Leatherdale ( braaf karakter trouwens ),
maar dan denk ik dat je merrie wel voldoende sterk moet zijn achter.