[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:23

Oo dat was een mooie kans geweest bedankt voor de tip!
Helaas zit ik dan net een dagje in duitsland...

Spruit

Re: [H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:25

Dat is jammer! Ik denk dat ik er wel heenga, zal goed opletten ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:27

Als je een filmpje zou kunnen maken (A) (hinthinthint) haha

Wat vinden jullie trouwens van Rousseau? Of past deze totaal niet bij mijn merrie?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:35

Dan ga je echt de dressuurkant op. Staat hij nog in NL eigenlijk?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:38

Dacht van niet, wel beschikbaar via dv.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:44

Ik zou geen Rousseau gebruiken op zo'n fijn gefokte springmerrie. Zonde van de lijn!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:45

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:56

Rousseau is beschikbaar in duitsland.
in zijn verrichtingsverslag staat
Rousseau is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap heeft een goede ruimte en is actief en zuiver. In draf heeft Rousseau ruim voldoende ruimte. Hij heeft een goede houding en goede tact. Rousseau heeft in draf ruim voldoende souplesse. In galop heeft de hengst een goede ruimte en een goede houding en balans. De afdruk is ruim voldoende. Rousseau laat zich goed sluiten. Als dressuurpaard heeft Rousseau ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
Als springpaard heeft Rousseau voldoende afdruk. Hij heeft voldoende techniek. Hij lijkt voorzichtig en toont over voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Rousseau voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig tot voldoende gevoel.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:00

phin phin weet ik het niet zo. Mooie hengst maar niet helemaal mijn type ook zijn stap is stug en hij is nou ook niet erg groot hij laat zich ook wat lastig sluiten wat ik ook weer een min puntje vind..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:02

Padinus is dood en Heartbreaker bloed...... als je wilt verongelukken zou ik die combi zeker proberen!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:03

hoogendroog wat vind jij van Rousseau? Vind je het zonde van haar lijn?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:03

Staar je niet teveel blind op de verrichtingstesten maar kijk vooral ook wat er eventueel al als nakomelingen rondlopen en wat daar het beeld van is.

Het overlijden van Padinus heb ik helemaal niet meegekregen :o
Heartbreakerbloed heb ik zelf hele goede ervaringen mee maar ik heb er wel verhalen over gehoord....

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:07

Nog een suggestie: Tangelo van de Zuuthoeve?
Rousseau is zeker niet verkeerd, maar ik zou op jouw merrie gewoon een goeie springhengst zetten!
Je bent geen Anky (sorry, en dat bedoel ik niet beledigend, maar de Grand Prix zul je net als ik niet gaan halen), dus waarom zou je zo'n dressuurgeval willen fokken? De meeste paarden kunnen allemaal tot aan de Z dressuur gereden worden, kort voorbeen en korte stap of niet. De ruiter is in de meeste gevallen de beperkende factor. Ik zou in jouw geval even lid worden van KWPNstallion, en daar eens op je gemak gaan rondneuzen.
Je hebt een heel leuke merrie en daar moet je een goed bewegende springhengst voor kiezen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:11

En tja, Lucky Boy blijft toch ook maar omhoog komen. Hij had een geweldig goed veulenrapport en fokt zulke bloedjes van peerden! Mooie koppies, lekker bewegen en ze kunnen springen! En ze zijn zeer fijn in de omgang.
Ben echt een fan van deze hengst.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:14

Van Tangelo van de Zuuthoeve heb ik teveel paarden gezien die toch graag op de kop willen lopen en dat sluit niet helemaal aan bij de dressuurwens van de TS.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:15

Wat vind je van EC Canturano? Dan heb je beweging en maat, ik vind dat hij aansprekende veulens heeft, wel met wat bloed. Er zijn al verschillende veulens op veilingen verkocht.

Tangelo zou ik ook niet pakken, ga je idd niet verbeteren op dressuur.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:59

In de Gelderse richting is Alexandro P misschien een optie, lekker modern, goed bewegen en veel maat.
Voor een alround paard is JetSet D ook een overweging waard, deed het naast de dressuur ook niet onverdienstelijk in het springen. Denk dat hij qua model zeker iets toe kan voegen en het karakter is top!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:09

Ik zou het echt zonde vinden om op zo'n merrie een gelderse of dressuurhengst te zetten. Het is mooi springbloed, wat je zou zuiver mogelijk moet houden vind ik.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:11

Dat hangt er vanaf wat ze er mee wil, verkopen of aanhouden als eigen "opvolger" en een fijne alrounder......

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:12

Ik zou ook echt niet voor een dressuur of gelderse hengst gaan in dit geval. Daarbij is Jetset ook niet direct een hengst die fijne karakters doorgeeft.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:40

ik wil er ook geen echte dressuurhengst opzetten en wil ook geen anky zijn (snap dat het niet beledigend bedoelt is) ik wil geen dressuurgeval fokken volgens mij was het wel duidelijk dat ik een allrounder wil.
Ik snap en vind zelf het ook zonde om er een dressuur hengst op te zetten maar ik wil de dressuur kant ook wat versterken daarom ben ik opzoek naar een fijne allround hengst.
Het veulen is inprincipe niet bedoeld voor de verkoop maar gewoon voor mezelf ik wil er fijn mee kunnen dressuur op m/z niveau en super graag mee springen (want dat vind ik leuker dan dressuur) ook wil ik er mee de SGW sport in zoals ik ook van plan ben met mijn merrie.

Ik ben blij met mijn merrie ze doet het tot nu toe super goed in de dressuur en het springen kan ze zeker weten. Ook heeft ze al even aan de cross mogen snuffelen en dit deed ze helemaal super.

Ik zoek een hengst die bij dit plaatje past die haar dressuur een beetje kan versterken maat toevoegd en super kan springen.
Een hengst als Kasparow maar dan een hengst waarvan jullie vinden dat die wel wat aan mijn merrie toevoegd.

Ik hoop niet dat ik bot uit de hoek kom maar dat is ongeveer wat ik zoek. Als dat niet bestaat nou jammer dan koop ik gewoon een fijn veulen.

het veulen dient dus als de "opvolger" (zoals BKS dat zo leuk zegt :P ) van mijn allround merrie.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:56

Ik vind trouwens Chello III wel een erg interresante hengst kent iemand 1 van zijn nakomelingen??
Ik zet hem op mijn lijstje :P
Ook Contango lijkt mij interresant is dan wel gestorven maar er is nog diepvries sperma beschikbaar.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:06

Chello stond dit jaar op 900, geen nakomelingen van gezien verder, wel mooi gefokt!
Contango, mooie hengst maar niet voor deze merrie.
Laatst bijgewerkt door isverwijderd op 20-10-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:06

Chello is 4.. Dus je weet nog niet hoe de nakomelingen zijn. Contango is een super dressuurhengst maar zou ik niet doen ivm papier. Contango x Numero Uno is in mijn ogen een beetje zonde, zou gewoon bij de springpaarden blijven.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:08

Ja je hebt gelijk dus geen Contango.. pff lastiglastig