[H][WB]dressuurhengst voor Fiderhit x Ravel Stv merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: [H][WB]dressuurhengst voor Fiderhit x Ravel Stv merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:27

Voor het NRPS stamboek is dat wel van belang. Paarden moeten minimum 12,5% bloed voeren dus met 18% zit je op de rand als je bij een eventueel merrieveulen wilt ermee fokken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:50

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:52

Abanos heeft een onzettend goed voorbeen. De hengst kan ook echt rijzen in zijn front. Hoewel hij zijn achterbeen wel goed onderplaatst mis ik buiging in zijn achterbeen. In het hogere werk, wanneer het niet om zijn "voorbeenwerk" gaat vind ik hem daardoor tegenvallen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:15

sarabande schreef:
Petraaken ik begrijp je hang naar Rubiquil, gezien de goede paarden die jullie erbij gefokt hebben.

Ik niet... ja behalve het brave karakter wat Peet goed past...

sarabande schreef:
Aan de andere kant, bekijk wat hij gebracht heeft sinds hij bij het KWPN goedgekeurd is, daar wordt je niet vrolijk van.

Nou echt niet... het andere topic van Peet, waar zij een hengst vraagt voor de Rubiquil merrie is imo een typische Rubiquil...
Braaf maar de tekorten komen rechtstreeks van de hengst!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:10

NOu breng dan even wat suggesties aan Kaja. Hoeft niet perse KWPN of NRPS te zijn. Bij ons is onbekend zeker niet onbemind maar dan moet ik toch op zijn minst een naam horen (nouja lezen) zodat ik kan zoeken naar info en eventueel beeldmateriaal. En mocht het niet te ver zijn een bezoekje te brengen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:00

Kaja schreef:
Ik niet... ja behalve het brave karakter wat Peet goed past...

Ik doelde op Radetsky. Ik heb hem in Weert gezien in een showblok van Rubiquil toen hij nog hengst was, en hij was het enige aantrekkelijke paard in die groep. Dat klopte mooi op die merrie er zijn ook nog andere goede producten heb ik begrepen.
Op deze merrie zie ik Rubiquil weinig kunnen toevoegen en zeker niet de eisen die gesteld worden.
Daarnaast zou ik met zon merrie niet fokken voor dat ze wat meer gepresteerd heeft, duidelijk is dat ze aan gezondheids eisen voldoet en wellicht hoger op exterieur kan scoren.

Je zou beter met de moeder van Radetsky fokken die zichzelf al bewezen heeft, maar dat is mijn mening

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:11

heb vorig jaar zelf met Rubiquil gefokt en heb er dit jaar een hele mooie merrie veulen van met een super achterbeen veel bloed en veel body het is maar hoe je het bekijkt de moeder staat zelf in het vierkants model wel sjiek en meet 1.66cm het veulen is een echte verbetering op de moeder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
denk wel dat dit veulen lengte body en een goed achterbeen gebruik heeft, bovendien staat ze hoog int bloed en is snel geleerd!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:17

Buiten dat dit off topic is, het gaat om de merrie van Petraaken, zou ik niet blij zijn met een veulen met zon bovenlijn en rechte schouder, hetgeen in de beweging terug te zien is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:29

wat denk je van don romantic?? is een don shufro, heb er zeer!! goede veulens van gezien met een heel goed karakter, heb er mijn lauries crusadorxx merrie nu ook mee gedekt, super mooi bloed (don shufro x romancier)

bron ijzerenman:
Don Romantic heeft zelf altijd weten te zegevieren. Hij was zelf “veulen van het jaar 1999”, keurings- en verrichtingskampioen. Tijdens de keuring in 2003 behaalde Don Romantic de kampioenstitel bij de vierjarigen, behaalde hij de Wanderpreis des Aage Ravns en veroverde hij eveneens de gouden fokkersmedaille; hetgeen slechts 3 keer in de geschiedenis van de Deense warmbloeden is gebeurd. Don Romantic won zijn verrichtingstest zowel in de totaalindex als in de dressuurindex met 885 punten (10.0!! voor galop en Rittigkeit en 9.5 van alle 4 de testruiters). Tijdens het DSA Championat voor 4-jarigen won hij soeverein de kwalificatie , de tussenronde en tot slot eveneens de finale in Vilhelmsborg, alwaar het jurylid Kyra Kyrklund de galoppade met het cijfer 10.0 waardeerde. Via zijn vader Don Schufro, Romancier en Mago xx is Don Romantic een doorgewinterde dressuurhengst. Alledrie deze hengsten kunnen terugkijken op een succesvolle internationale carrière met vele overwinningen op Grand Prix-niveau. Uit deze moederlijn komt eveneens het dressuurpaard Supermax Ravel/Anne Grethe Jensen. Een volle zus van Don Romantic werd tijdens de elitekeuring 2008 bekroond met de bronzen medaille. Op de hengstenkeuring 2009 in Herning zal Don Romantic met maar liefst 6 zonen vertegenwoordigd zijn.

http://www.bluehors.net/cms/index.php?i ... ngelang=2#
staat een video op
lees ook even de info eronder over zijn nakomelingen, minstens net zo belangrijk :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:22

idd al geweldige nakomelingen van gezien, maar geeft ook veel kleintjes en heb al gehoord over problemen om het sperma te verkrijgen, ook via De Ijzeren Man.

Maar is idd een zéér interessante hengst!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:43

sarabande schreef:
Buiten dat dit off topic is, het gaat om de merrie van Petraaken, zou ik niet blij zijn met een veulen met zon bovenlijn en rechte schouder, hetgeen in de beweging terug te zien is.

ja inderdaad daar gaat het hier niet om zoals ik al zei is dit veulen een enorme verbetering op de moeder en naar ik weet fokt de moeder toch het meest van haar door en de bewegingen van dit veulen zijn goed genoeg ze werd door de jury beoordeeld met een 8 op haar draf en een 8.5 op haar galop denk dat dit ruim voldoende is. Dit veulen komt ook uit een springmerrie misschien een moeilijke vergelijking gelukkig ben ik heel blij met dit veulen en vindt Rubiquil wel een goede keuze ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:00

Met de ijzeren man werk ik liever niet meer als er andere mogelijkheden zijn. Heb er niet zo'n fijne ervaring mee met dat station. Daarbij baart de bovenlijn van Don Romantic mij een beetje zorgen. Deze merrie heeft voor ons de bijna ideale bovenlijn en dat willen we graag zo houden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:38

s0173957 schreef:
idd al geweldige nakomelingen van gezien, maar geeft ook veel kleintjes en heb al gehoord over problemen om het sperma te verkrijgen, ook via De Ijzeren Man.

Maar is idd een zéér interessante hengst!

ik heb helemaaal geen problemen gehad met sperma via de ijzeren man.. hoor het wel vaker maar bij mij was het perfect geregeld, en super sperma (heb het zelf ook gezien onder de microscoop :D )
ben ook errrg benieuwd wat er uit komt haha :D over het kleine maak IK mij geen zorgen aangezien de merrie kastelen fokt dus het voor mij erg fijn zou zijn als het een keer een iets kleinere word :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:05

essiesilly schreef:
ik heb helemaaal geen problemen gehad met sperma via de ijzeren man..

En dan nog, is het (ik heb het al eens eerder gezegd) niet zo netjes om jarenlang deze negatieve ervaring te ventileren zonder je op de hoogte te stellen van de huidige situatie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:07

Ik ga het hier ook niet open en bloot vertellen daarbij gaan we dan te ver offtopic.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:19

Laatst bijgewerkt door N_jumping op 22-10-09 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:21

Omdat?????????????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:40

Ik ga echt niet opnieuw naar Sandro Hit bloed met deze merrie. Haar halfzus heeft ook Sandro hit als grootvader en dat is ook al zo'n sensibel ding. Dus geen lijnenteelt op deze merrie wat Sandro Hit betreft.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:42

Verstandige keuze, heb je inmiddels wel al een hengst in gedachte?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:50

Niet echt. We hebben gelukkig nog wel een paar maandjes dus we blijven uitkijken en de hengstenkeuring volgen. Mogelijks ook dat we wat hengstenshows gaan bekijken. Zat net Voice te bekijken. Ga dan terug op de Roumadour II lijn (en die zit ook in Rubinstein I) wel maar nog liever die dan dat er opnieuw Sandro Hit bij komt.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:08

Welk bloed spreekt je totaal niet aan? Dan kun je dat vast uitsluiten. Sandro hit valt af...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:13

Jazz bloed ben ik ook totaal geen fan van.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:19

Armani zou je kunnen pakken op maat en front, je merrie moet wel een goed ruggebruik hebben.

Verder zou om Jazz te vermijden Oscar of zijn zoon Uphill zoals eerder genoemd misschien een optie zijn. Zou ik nog eerder voor Oscar gaan.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:32

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:54

Mischien niet een erg bekende hengst, maar ik denk dat hij wel aan je eisen voldoet:

Harmony's Baroncelli
Afbeelding

http://www.hanoverian-stallions-pape.de ... 34024.html

Laat je overigens niet misleiden door de foto's in de link, maar kijk vooral naar het filmpje

Ik heb een zoon van Baroncelli, en die heeft echt een superkoel en rustig karakter, zoals veel van Baroncelli's nakomelingen