Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Minjon schreef:Hij is superleuk, maar ze wil echt een nrps..
ponyparadijs schreef:Met een goed gekeurde hengst van een ander europees stamboek kan ze gewoon papieren bij het NRPS krijgen.
Het zou dus nog steeds een overweging kunnen zijn om deze (of een andere hengst die is goed gekeurd bij een ander europees stamboek) te gebruiken als hij goed bij de merrie past!
.
Daar is mijn andere merrie mee gedekt (jaja ook weer duits bloed vanwege de rug en de koeligheid) ponyparadijs schreef:Ook ik ben niet te spreken over Caspertjes. Maar dat is ook persoonlijk. Inderdaad ook vanwege het karakter.
Moet zeggen dat de veulens die ik van Casper ken komen uit lieve merries en zijn toch niet al te makkelijk!
Rianneke schreef:Maar FS harry potter vind je bijvoorbeeld ook terug in de lijn van FS Ramzi HDaar is mijn andere merrie mee gedekt (jaja ook weer duits bloed vanwege de rug en de koeligheid)
)
_San87_ schreef:Die Devdan staat wel heel hoog op de benen zeg... korte rug, kort halsje met een onderhals. Het kleurtje is leuk, daar houd het voor mij mee op
Qua rug had hij van mij net een fractie langer mogen zijn maar het vertekent ook iets omdat de hengst heel veel massa heeft en de meeste NRPS-merries kunnen juist wel eens iets kortere en sterkere rug gebruiken. Wellicht dat hij kort oogt als je gewend bent aan die lange weke NRPS-ruggen, maar eerder werd er juist de Duitse Rijpony genoemd vanwege die betere ruggen, dus ik dacht dat Dev dan ook wel mooi in het plaatje zou passen. De hals is normaal van lengte en als hij iets niet heeft dan is het een onderhals, want hij is zonder meer het gemakkelijkste paard wat ik ooit heb gereden qua aanleuning. Hij kan zijn onderhals nog niet uitdrukken al had ie het graag.
Door zijn massa, nuchtere karakter en bovenlijn past hij juist heel goed op merries met Arabisch bloed. Verder is het echt een hele correct gebouwde hengst met een superbraaf, nuchter maar werklustig karakter en drie goede gangen, waar momenteel de stap op dressuurwedstrijden door jury's in het bijzonder gecomplimenteerd wordt. Hij heeft niet voor niets eerste premies op keuringen en in 2008 zelfs 'beste in Nederland gefokte hengst' van het NAS geworden. Het jurycommentaar van zijn goedkeuring als driejarige staat nog in het profiel van Neonlight, zie verder aldaar. Urielle schreef:_San87_ schreef:Die Devdan staat wel heel hoog op de benen zeg... korte rug, kort halsje met een onderhals. Het kleurtje is leuk, daar houd het voor mij mee op
Dat is jouw mening, die ik ook respecteer, maar Dev is gewoon qua bouw een echte Forrester om te zien en een heel fijn sporttype. Als het geen goede hengst was geweest, was ik er niet mee blijven rijden na het zadelmakmaken, klinkt misschien stom, maar dan had ik mijn centjes verdiend en de hengst terug gestuurd naar de hengstenhouderijQua rug had hij van mij net een fractie langer mogen zijn maar het vertekent ook iets omdat de hengst heel veel massa heeft en de meeste NRPS-merries kunnen juist wel eens iets kortere en sterkere rug gebruiken. Wellicht dat hij kort oogt als je gewend bent aan die lange weke NRPS-ruggen, maar eerder werd er juist de Duitse Rijpony genoemd vanwege die betere ruggen, dus ik dacht dat Dev dan ook wel mooi in het plaatje zou passen. De hals is normaal van lengte en als hij iets niet heeft dan is het een onderhals, want hij is zonder meer het gemakkelijkste paard wat ik ooit heb gereden qua aanleuning. Hij kan zijn onderhals nog niet uitdrukken al had ie het graag.
Door zijn massa, nuchtere karakter en bovenlijn past hij juist heel goed op merries met Arabisch bloed. Verder is het echt een hele correct gebouwde hengst met een superbraaf, nuchter maar werklustig karakter en drie goede gangen, waar momenteel de stap op dressuurwedstrijden door jury's in het bijzonder gecomplimenteerd wordt. Hij heeft niet voor niets eerste premies op keuringen en in 2008 zelfs 'beste in Nederland gefokte hengst' van het NAS geworden. Het jurycommentaar van zijn goedkeuring als driejarige staat nog in het profiel van Neonlight, zie verder aldaar.
En dat is mijn mening. Citaat:Die Devdan staat wel heel hoog op de benen zeg... korte rug, kort halsje met een onderhals. Het kleurtje is leuk, daar houd het voor mij mee op
Qua rug had hij van mij net een fractie langer mogen zijn maar het vertekent ook iets omdat de hengst heel veel massa heeft en de meeste NRPS-merries kunnen juist wel eens iets kortere en sterkere rug gebruiken. Wellicht dat hij kort oogt als je gewend bent aan die lange weke NRPS-ruggen, maar eerder werd er juist de Duitse Rijpony genoemd vanwege die betere ruggen, dus ik dacht dat Dev dan ook wel mooi in het plaatje zou passen. De hals is normaal van lengte en als hij iets niet heeft dan is het een onderhals, want hij is zonder meer het gemakkelijkste paard wat ik ooit heb gereden qua aanleuning. Hij kan zijn onderhals nog niet uitdrukken al had ie het graag.
Door zijn massa, nuchtere karakter en bovenlijn past hij juist heel goed op merries met Arabisch bloed. Verder is het echt een hele correct gebouwde hengst met een superbraaf, nuchter maar werklustig karakter en drie goede gangen, waar momenteel de stap op dressuurwedstrijden door jury's in het bijzonder gecomplimenteerd wordt. Hij heeft niet voor niets eerste premies op keuringen en in 2008 zelfs 'beste in Nederland gefokte hengst' van het NAS geworden. Het jurycommentaar van zijn goedkeuring als driejarige staat nog in het profiel van Neonlight, zie verder aldaar.[/quote]
En dat is mijn mening.[/quote]
gem schreef:Volgens mij gaat dit topic niet over de de plussen en minnen van Devdan, maar bedoelt Urielle uitsluitend te zeggen dat de minnen van NRPS'ers in zijn algemeenheid, mogelijk goed opgevangen zouden kunnen worden door de eigenschappen (of ze nu als plus of als min gesteld worden) van Devdan!
Het gaat er bij het fokken niet om welke de mooiste hengst is; het gaat erom welke het best vererft in combinatie met de merrie van TS.

lianne125 schreef:ik heb Djamai wel overwogen maar dan zit in met hetzelfde inteelt probleem. plus dat ik het fijn vind om KI te dekken. volgend jaar zien we wel weer met welke ik ga dekken en maakt voor mij niet uit of in de buurt is. als de hengst maar bij mijn merrie past.