[H][wb]Hengst voor Krack c x Gribaldi merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: [H][wb]Hengst voor Krack c x Gribaldi merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:17

Special D gaat de lengte in het voorbeen niet verbeteren, Metall doet dat op deze merrie wel :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:27

Special geeft idd vaak wat korte voorbenen.

Maar als ik jullie veulen zo zie zou ik lekker terug dekken!

Donders, wat een fijn veulen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:28

Dat is inmiddels de jaarling, 12 april verwachten wij het tweede veulen van Metall. Na 2x willen we toch iets anders, al is dit een passende combi. Echter zijn er meer hengsten dan Metall :) Vind ik dan...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:31

Ow :o?
Was het een oud topic?
:P

En je wilt echt kwpn he?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:32

Topic is al wat ouder ja :D Heb het even omhoog gehaald omdat we nu denken over een andere hengst.

Liefst binnen het kwpn ja, ook omdat deze merrie meer achterbeen mag hebben en dat vind je bij de buurtjes niet snel!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:23

Lilliputter schreef:
We denken nu aan Ufo. Dan blijven we wel in de lijn van Metall, maar Ufo had op zijn 10 veulens een super rapport en kan denk ik veel verbeteren op deze merrie. Ook viel hij me erg positief op afgelopen woensdag op de show.

Ik heb zelden een veulen afstammelingen keuring gezien die zo gemanipuleerd was. Alleen maar goede predicaat volle merries die stuk voor stuk niet verbeterd werden.
Als je het vervolgens alleen over de veulens hebt geeft dat een nogal vertekent beeld

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:30

dat heb ik niet gezien dus kan ik niet over oordelen maar vond ufo zelf heeel positief veranderd (en niet alleen ik vond dat)
ik vind het iets overdreven hoe je het beschrijfd aangezien als je op een goede merrie een "slecht fokkende" hengst zet hij nooit zal verbeteren maar verslechteren.. dus ik vind niet dat je het allemaal op de merries kan zetten dat alleen DIE goed waren..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:42

Ja dat kan je wel vinden maar ik was erbij en heb indertijd die beschrijving ook op bokt gezet. Het is al vreemd dat een hengst alleen maar veulens uit minimaal ster, maar merendeels merries met hogere predicaten toont.
En als de merries beter zijn dan de veulens, heeft de hengst weinig inbreng gehad. Dat vond ik trouwens niet alleen maar ook 2 KWPN juryleden die naast me stonden en zich net zo als ik verbaasden

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 16:27

Van die info was ik niet in zijn geheel op de hoogte. Ik heb het gisteren nog even overlegd, maar aangezien niet iedereen weg is van Ufo wordt dat hem in elk geval niet.

Mochten we er niet uitkomen gaan we weer terug naar Metall, maar na 2x vonden we dat eigenlijk wel genoeg.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:00

Misschien dat Tango een goede keuze voor de merrie is. Ik vind het hele fijne nakomelingen geven en hij voegt in mijn ogen erg veel kracht en souplesse toe.

Daarnaast zou Quaterback ook een goede keus zijn (als je ook een niet KWPN hengst zou willen gebruiken). Ik ben niet weg van zijn eigen achterbeen, maar zijn nakomelingen lopen over het algemeen met heel veel lossigheid en wel een goed achterbeen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:10

zo, dan wil ik me toch ook hier heel eventjes bemoeien......
Als je een trage zweefteef wil fokken zou ik vooral voor Quarterback gaan, maar ik gok dat dit niet het doel is van LP en dus zal die wel afvallen :=

Waarom niet alsnog voor Ziësto gaan dit jaar?

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:34

Pardon, een trage zweefteef? Ik ken een aantal nakomelingen van Quaterback uit zijn eerste jaargang (2007) die in Duitsland staan. De eersten daarvan zijn net onder het zadel en zijn juist hele fijne, bewerkbare paarden die juist kracht met veel lossigheid en snelheid combineren. Daarnaast hebben ze ongelofelijk veel balans.
Maar dat is slechts mijn mening. Misschien had ik net een stel verkeerde nakomelingen voor me.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:51

Q. geeft zover ik weet ook geen trage nakomelingen. Heb de hengst zelf bekeken + een aantal nakomelingen, maar we blijven toch het liefst binnen het kpwn. Dus helaas valt hij af.

Ziësto is alleen op het station ter beschikking en helaas hebben wij nu de mogelijkheid niet om daar naar toe te gaan.

Van Tango heeft deze merrie al een veulen gehad. Heel fijn veulen, maar had hele kleine hoefjes en dat blijft toch een aandachtspunt. We hebben hem overigens wel op het lijstje staan!

Het blijft onzettend lastig!!

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:38

Wat vind je van UB40? veel tritt in de benen, genoeg bloed!

Maar als ik het topic zo volg willen jullie alleen maar vers sperma denk ik? UB40 is alleen DV!

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:39

Valdez heeft veel souplesse en houding, maar ik vind te weinig afdruk en beweging!

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:41

Wynton? veel afdruk en bewegingstechniek, sterk achterbeen!

Je merrie lijkt genoeg front te hebben?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:51

oneway:U V W, nu de Z dus???

Het gaat ook om een combinatie en niet in het wilde weg allemaal hengsten opnoemen

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:07

sarabande schreef:
oneway:U V W, nu de Z dus???

Het gaat ook om een combinatie en niet in het wilde weg allemaal hengsten opnoemen

Ik noem zelf 2 hengsten UB40 en Wynton en reageer op de suggestie van Valdez!

dat is niet in het wilde weg hengsten opnoemen!

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:09

Daarbij noem ik 2 hengsten die nog niet eerder genoemd zijn in dit topic, ik neem aan dat de TS dit wel op prijs stelt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:36

Ik stel alles op prijs, mits met goede beredenering. Wynton vind ik tot nu toe qua nafok niet zo heel apart en dat willen we toch even afkijken. UB40 is inderdaad DV en Valdez gaat ook een compacter veulen geven (wat ik er tot nu toe van gezien heb) en dat heeft deze merrie eigenlijk juist niet nodig.

Toch bedankt voor het denken, maar we hebben zelf licht Oscar in onze gedachten.

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:59

Ik wilde net Oscar roepen, maar ik zag in je laatste bericht dat je die ook al in gedachte had.
Zou wel eens goed kunnen passen. Komen fijn paarden van die ook achter sterk zijn en goed dragen.
Lijkt me ook een slimme keuze wat betreft bloedspreiding.
Ik zou niet zomaar voor een hengst met Jazz erin kiezen, aangezien je dan én Jazz én Krack in de pedigree hebt.
Met Oscar erin wordt het een interessante afstamming.
(Er is een kans dat wij ook Oscar op onze Jazz x Ulft gaan gebruiken om dezelfde redenen.)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 23:02

Dat ook, behalve dat Oscar dit jaar ook gruwelijk veel zal gaan dekken. Mits de combinatie passend is heb ik hier geen problemen mee. Binnen het kwpn krijg je steeds minder keuze en als je niet voor een duitse hengst wilt gaan...

Het enige wat Oscar toe zou moeten voegen is de lengte, souplesse en achterbeen.

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:13

dat klopt nafok van wynton lijkt nog niet direct heel veelbelovend, ik heb er zelf wel een mooie 2 jarige van, die mijns insziens toch wel verbeterd heeft op de merrie!

En Wynton is natuurlijk een supersportpaard maar inderdaad als vaderpaard is hij nog niet bewezen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:55

Van Wynton zijn er zeker veelbelovende nakomelingen :j Dat zul je mij ook niet horen zeggen, maar persoonlijk vind ik hem nog te weinig overtuigen. Hoop dat ik mijn mening snel bij kan stellen :j

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:36

Ik heb vanochtend een topic geopend in familiebanden, over wynton nakomelingen, misschien kun je die volgen ben benieuwd!