[H]KWPN dressuurhengst geeft sterk achterbeen en soupless

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Re: Welke KWPN dressuurhengst geeft sterk achterbeen en soupless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:10

en gribaldie dan?? die heeft toch een sterk achterbeen?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:10

Pletje123 schreef:
sigrid1182 schreef:

onzin!

Onzin? Goodtimes staat nou niet bekend om de super makkelijke paarden die hij geeft... :=

ik vind dat kul verhalen..zegt meer over de eigenaar of berijder die hij heeft gehad naar mijn idee.... ik geloof er niet in....

bij sommige mensen wou ik dood nog niet eens paard zijn.....waarom moet een paard alle sh-it maar accepteren die hij over zich heen krijgt.....en als hij dat niet doet , ligt t aan t karakter....

zo ken ik van elke hengst wel een rotzak..

ik heb bij mijn niet brave karaktervolle en hete merrie 2 maal goodtimes en 1 keer jazz gehad....

de goodtimes nakomelingen zijn de braafste die er zijn...met een heel leuk karakter, ze hebben humor....

en de jazz is ook een fijn paard....waarvan de eigenaar, me vroeg of ik nog meer jazz nakomelingen uit deze merrie had..

nou en dan heb ik het hier over de hengsten waar sommige mensen van zeggen dat ze rotkarakters fokken...

heb je al eens met goodtimes gefokt, pletje123?

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:01

criollolover schreef:

Is dit bedoeld als grap :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:21

sigrid1182 schreef:
ik vind dat kul verhalen..zegt meer over de eigenaar of berijder die hij heeft gehad naar mijn idee.... ik geloof er niet in....

bij sommige mensen wou ik dood nog niet eens paard zijn.....waarom moet een paard alle sh-it maar accepteren die hij over zich heen krijgt.....en als hij dat niet doet , ligt t aan t karakter....

zo ken ik van elke hengst wel een rotzak..

ik heb bij mijn niet brave karaktervolle en hete merrie 2 maal goodtimes en 1 keer jazz gehad....

de goodtimes nakomelingen zijn de braafste die er zijn...met een heel leuk karakter, ze hebben humor....

en de jazz is ook een fijn paard....waarvan de eigenaar, me vroeg of ik nog meer jazz nakomelingen uit deze merrie had..

nou en dan heb ik het hier over de hengsten waar sommige mensen van zeggen dat ze rotkarakters fokken...

heb je al eens met goodtimes gefokt, pletje123?

Ja ieder zijn mening en ervaring :)

Als ik nu zeg dat ik er niet mee gefokt heb, dan zeg jij zeker dat ik dan me mond moet houden? :+ :D

NB: ik denk dat je in je post een ander en meer algemeen probleem naar voren haalt. Sommige mensen krijgen het voor elkaar om van het meest fijne en brave paard een soort monster te maken..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:33

Ik hoor dit van Stedinger ook zeggen (hier op bokt), dat die moeilijke karakters geeft. Ik ken er nu enkele (de oudste is nu 5) en daar is geen enkele moelijke of ambetante bij...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:56

Daar is inderdaad al een discussie over in deze pijler.Goodtimes geeft inderdaad super fijn bewegende paarden! Ik zie ze ook graag,alleen kan ie weleens een kleintje fokken.

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:33

Gribaldi wordt het zowiezo niet dan krijgen we inteelt aangezien dat Gribaldi en Polansky dezelfde vader hebben. :D
Goodtimes, heb een aantal nakomelingen gezien. Mijn ervaring is dat ze braaf zijn in de omgang en onder het zadel
willen ze graag werken.
Maar ik ga liever voor een echte dressuurhengst. :P

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:45

Paddox is ook een zoon van Ferro. Daar heb ik nu een vijfjarige van lopen, sterk achterbeen en supergalop. Ik heb deze merrie zelf gefokt, is opgegroeid met andere jonge paarden in de opfok en had haar minimaal 2 keer per maand in handen. Inrijden was geen enkel probleem en ik heb er nu een superleuk dier aan! Koel karakter. Succes met zoeken voor je merrie!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:36

het hangt ervan waar je voor fokt...

als je fokt voor merrie als opvolger in fokkerij, dan is Goodtimes als VM bij verdere dekkingen, interresant....elke 4 genraties meot je in de drs fokkerij een springhengst/genen toevoegen, anders hou je geen sterk achterbeen/souplesse em galop over...

als je fokt om te verkopen...dan moet je drs hengst nemen....

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:41

snoepie12 schreef:
criollolover schreef:

Is dit bedoeld als grap :D

hoezo?? heeft gribaldi volgens jou geen sterk achterbeen??

chrissy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:35

Heb je al eens gedacht,aan Zambuka een hoog edel bloed gemaakt paard ScandicxBiotop met een super achterbeen,en nieuw bloed in je lijn

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:19

criollolover schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- toch nog wat grappigs op de avond... hahahah

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:00

essiesilly schreef:
criollolover schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- toch nog wat grappigs op de avond... hahahah

Ik geef der niet volledig ongelijk....heb eens een trap gehad van een jonge Gribaldi....die was behoorlijk sterk vanachter...!!!!! #) #) _O- _O- :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:52

hahahahaha ja dat kunnen ze dan weer wel:P en ze zijn ook heel goed in de bak slepen!! ook altijd handig!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:23

essiesilly schreef:
hahahahaha ja dat kunnen ze dan weer wel:P en ze zijn ook heel goed in de bak slepen!! ook altijd handig!

Vind ik een beetje kort door de bocht maargoed...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:12

F-AM --> EHK

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:14

Bij een sterk achterbeen denk ik ook niet direct aan Gribaldi. Maar slecht is het zeker niet, dan weet ik nog wel een paar andere voorbeelden.
De galop met name is niet zijn sterkste punt. De stap en de draf vererft hij wel goed.
Ik ben altijd wat terughoudend geweest wat Gribaldi betreft, hij heeft ook veel hele matige nakomelingen
gegeven..
Maar de top uit zijn eerste jaargangen is van een ongekend hoog niveau.
Ik kan niet zo gauw een hengst bedenken die ook zulke toppers heeft gegeven. Hij is vanwege zijn uitstraling en kleur op alle mogelijke merries gebruikt en dat speelt hem wel parten.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:09

liliputter schreef:
essiesilly schreef:

Vind ik een beetje kort door de bocht maargoed...

ja dat vind ik eigenlijk ook wel..... heb een bijna 3 jarige, vader sturdy fellow, zoon van gribaldi, nou als je die haar achterbenen ziet bewegen.... pffffff wat een sterk en souplesse vol achterbeen....

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 23:22

Zambuka vind ik ook zeker interessant, moooie bloedlijn en het is wat anders als flemmingh, jazz en ferro.
Nog even de nakomelingen afwachten van het voorjaar.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:36

misterA schreef:
Bij een sterk achterbeen denk ik ook niet direct aan Gribaldi. Maar slecht is het zeker niet, dan weet ik nog wel een paar andere voorbeelden.
De galop met name is niet zijn sterkste punt. De stap en de draf vererft hij wel goed.
Ik ben altijd wat terughoudend geweest wat Gribaldi betreft, hij heeft ook veel hele matige nakomelingen
gegeven..
Maar de top uit zijn eerste jaargangen is van een ongekend hoog niveau.
Ik kan niet zo gauw een hengst bedenken die ook zulke toppers heeft gegeven. Hij is vanwege zijn uitstraling en kleur op alle mogelijke merries gebruikt en dat speelt hem wel parten.

Ben het helemaal met je eens, vind alleen deze merrie qua bouw en model ook niet zo geweldig...
Ik zou toch echt voor een modellen verbeteraar gaan die ook goed bewegen doorgeeft. Jammer dat je Houston zo afkapt; ik heb alleen maar goeie ervaringen met Houston nakomelingen, nu ook weer bij mijn niet zo makkelijke merrie; ik heb nog nooit zo'n makkelijk KWPN veulen gehad.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:00

Suus86 schreef:
Zambuka vind ik ook zeker interessant, moooie bloedlijn en het is wat anders als flemmingh, jazz en ferro.
Nog even de nakomelingen afwachten van het voorjaar.

Zambuka is zeker interessant.
Maar ik ben het ook eens met Lante, jammer dat je Houston bloed afserveert. Jouw merrie kan wel een hengst met een dikke kont gebruiken, om het maar plat te zeggen! :+ :D :+

Valdez:
Afbeelding

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 11:19

Houston durf ik niet aan, vind het een mooie hengst hoor maar ben bang voor het karakter.
Zeker in combi met Polansky. Ik zoek gewoon een brave hengst die model en beweging geeft.
Lante: Aan welke hengst(en) denk je aan?

Suus86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 15:16

Heb net Zambuka bekeken. Het aanparingsadvies is dat de merries opwaarts gebouwd moeten zijn.
Dat is mijn merrie helaas niet. Jammer een mooie hengst en fris bloed.
Heb gehoord dat Sir Sinclair ook een optie zou kunnen zijn, veel souplesse en sterk achterbeen.
Heb gezocht waar hij ter dekking staat maar kan niets vinden, wel dat hij in Amerika staat.
Is hij uberhaupt nog beschikbaar?

pantarhei

Re: [H]KWPN dressuurhengst geeft sterk achterbeen en soupless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:38

Lord leatherdale zou nog een optie kunnen zijn of valdez

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:34

Wil je perse in het kwpn bestand blijven? kwpn is nu niet echt bekend om het geweldige achterbeen gebruik... voor goed achterbeen gebruik en model (meer lijf) zou ik eerder richten holstein, oldenburg gaan kijken. Hengsten als Stedinger, San Cisco, Florencio etc kunnen volgens mij jou merrie een stuk verbeteren. Is maar net of je duitsbloed ook wilt overwegen?!