[EHK] Springhengst met goede bewegingen en karakter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:27

Zoek is informatie over Radisson (Indorado x Nimmerdor x Joost x Courville xx) hengst met 3 super fijne gangen die giga kan springen en ook nog is super los door het lijf beweegt en een super karakter heeft. En Jackson (Equador x Renville x Amor) heeft uitstekend gepresteerd in het springen nationaal 1.35, hij heeft veel techniek is zeer voorzichtig en heeft een super instelling. Nakomelingen doen het zowel super in het springen als in het dressuur. Tevens ook een super karakter.

Of zoals al eerder is aangegeven, Diarado.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:28

First junior komt zeker niet bij deze merrie.. Dat botst langs alle kanten.
Van cicero is inderdaad waar, maar hij vererft wel soepelheid en een goede galop.
De merrie haar minpunten in haar gangwerk = te weinig soepelheid en slechte galop
Als hij dit dus kan verbeteren, zal gangwerk sowieso beter zijn als merrie.
Bovendien gaat springen altijd voor op dressuur bij ons en zitten er in de moederstam bijna allemaal springpaarden met goed gangwerk.
Haar volle zus kan immens goed bewegen en haar nakomeling v calvados ook meer dan voldoende.
Dus met name het gangwerk verbeteren doelen we vooral op meer soepelheid waardoor ze zich dus beter kan loslaten en ruimer ontspannender kan lopen en dat de galop verbeterd wordt.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 16:32

pyrrhus schreef:
Zoek is informatie over Radisson (Indorado x Nimmerdor x Joost x Courville xx) hengst met 3 super fijne gangen die giga kan springen en ook nog is super los door het lijf beweegt en een super karakter heeft. En Jackson (Equador x Renville x Amor) heeft uitstekend gepresteerd in het springen nationaal 1.35, hij heeft veel techniek is zeer voorzichtig en heeft een super instelling. Nakomelingen doen het zowel super in het springen als in het dressuur. Tevens ook een super karakter.

Of zoals al eerder is aangegeven, Diarado.

Radisson zal ik eens opzoeken. Jackson ken ik niet. Maar de merrie loopt zelf goed 1.35m en we willen graag het veulen verbeteren op springniveau. Doel is altijd om een 1.40m en hoger springpaard te krijgen (al is dat natuurlijk niet zo evident ;) ) maar dan gebruiken we liefst een hengst die zelf ook hoog genoeg gepresteerd heeft. Maar ik zal hem sowieso eens opzoeken, misschien dat hij toch aansluit bij de merrie.

Diarado is geen optie omdat ik niet weet hoe hij vererft en door zijn korte rug (die ook wat in de moederstam vd merrie zit)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:23

Karennnn schreef:
De merrie haar minpunten in haar gangwerk = te weinig soepelheid en slechte galop
Als hij dit dus kan verbeteren, zal gangwerk sowieso beter zijn als merrie.

Ik ga dit even toelichten, aangezien het niet echt duidelijk/logisch is.
De merrie beweegt opzich niet slecht maar mist veel soepelheid, mede door haar stressy karakter (houdt zich wat vast) en ook door dit stressy karakter "gebruikt" ze haar gangwerk niet optimaal (kort, stressy ~"springpaard" drafje..) en ook al trainen we er heel hard op het blijft er altijd inzitten.
Als het karakter wat koeler zou zijn en ze wat soepeler in haar lichaam zou zijn, zou ze dus ook een stuk beter bewegen. En ook haar galop is aandachtspunt (te kort, mede door slecht ontspannen). Daarom dat ik dus met Cicero op dat punt wel goed zit denk ik. (het moet geen bewegingswonder worden overigens!)

xKIMMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:56

Heey.
Ik ken Cicero zeer goed en uit ervaring weet ik dat Cicero op alle types van merries past.
Cicero zorgt altijd voor dat tikkeltje extra,
een soort van verbeterde versie van de moeder (in het algemeen)
Hij geeft zijn springvermogen door (zeker het uitzwaaien van de achterhand)
en de veulens hebben een lief karakter,
allen zijn ze zeer nieuwsgierig en ze leren snel.
In het algemeen zijn ze goed van maat en ook correct op de foto's.
Cicero voegt altijd vermogen toe.
Ik denk niet dat je ooit slecht kan zitten met Cicero.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:50

Hey karen,
U vindt ge ook overal terug é ;)
Wij zijn ook aant twijfelen om van Adorado te laten dekken....
Het enige wat ons tege houdt is dat Casa zelf ni super over de rug springt!
xxx

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:28

Dorien_Vdp schreef:
Hey karen,
U vindt ge ook overal terug é ;)
Wij zijn ook aant twijfelen om van Adorado te laten dekken....
Het enige wat ons tege houdt is dat Casa zelf ni super over de rug springt!
xxx

hier se hier se .. Dorien joh :) maakt da mee ;)
Ja dit is echt een kei leuk forum!! ;) Hier kunde me regelmatig vinde! (om niet te zegge dagelijks :P)
Bij jullie Casa zou ik daar ook wel wa voor twijfele, want die springt wa in de manier van Adorado vind ik: zeker goed genoeg vanvoor en vanachter, maar ietswat vast houden in de schoft-rug... Wij zitte er ook nog zwaar over te 'peize' zne ;)
Ik ben wel hard voor Cicero, maar ons pa dan weer totaal nie... Die neemt liever ne KWPN omdat die over het algemeen beter te beoordelen zijn qua exterieur met die hun systemen enzo! Tis nog al iets e, paarden fokken :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:24

ochoch we worden hier Westvlaams :D

Ik ga ook naar de hengstenshow van Breemeersen,dan vooral voor Crescendo..maar ik ga er dus niet de enige zijn denk ik,wordt druk...
Adorado is erg gegeerd aan het worden precies.. zit nog in twijfel ook,maar ik denk dat Crescendo betere bewegingen kan toevoegen.. Adorado zou ik dan wel weer willen omwille van de veredeling,mooiere hoofdjes..(mijn merrie is nog klassiek,en oudere bloedlijnen)
Ben benieuwd!

Ps wij hebben 2 jaar geleden al met een hengst van Breemeersen gedekt en ze zijn er inderdaad erg vriendelijk,nog een beetje boerenmentaliteit zoals ik dat noem ;)
Wij fokten toen met Escuro en dat veulen is verkocht aan de eerste die kwam bezichtigen. Die fokt mooie exterieurs en karakters,maar het springen wordt niet verbeterd dus dat zou ik ook niet meer doen.

Silly1972

Re: [EHK] Springhengst met goede bewegingen en karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:35