[H][KWPN]hengst voor mijn merrie van Osmium x Zeoliet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [H][KWPN]hengst voor mijn merrie van Osmium x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:21

Ik heb een Winningmood x Zeoliet veulen, sprekend haar vader! Ze is echter nog maar 9 maanden dus nog te jong om iets definitiefs te zeggen, al zie je wel al dat ze goed beweegt (voor zover je daar iets over kan zeggen bij zo'n uk). Winningmood is dus zeker een aanrader, ook qua karakter. Dat heeft ze duidelijk van papa geërfd.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:45

Ik heb ook een winningmood veulen, zeker niet te veel massa. Komt uit een Duitse merrie (Fürst Heinrich x Davignon) en die heeft heel veel massa. Maar het veulen is juist heel chique. Als je nakomelingen zou willen zien moet je naar van Norel zelf gaan. (daar staan uphill en oscar ook) die heeft genoeg nakomelingen. Ook op Youtube staan nakomelingen van Winningmood (moet je wel opletten dat het niet de springhengst is)

Van United heb ik inderdaad ook een aantal hele fijne paarden gezien (vooral merrie heb ik gezien) Zijn meestal paarden met een fijn model met krachtige beweging, goed vanuit het achterbeen.

Dat Vivaldi 'gereden' is dat ben ik helemaal met je eens, heb hem niet als driejarige op de keuring gezien dus over het feit of hij het van nature heeft kan ik weinig zeggen. Maar wanneer een paard een minder krachtig achterbeen heeft dan rij je dat er niet in. Er zal aanleg in zetten (alles mijn mening hoor)
En front dat heeft hij zeker, want dat hebben zijn nakomelingen stuk voor stuk.
En ja vivaldi is zeker duur...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:30

Vivaldi moet je eens bekijken als ie in z'n stal staat en door een stalruiter gereden word.Kwaliteiten als sportpaard heeft ie zeker,maar helaas krijg je HP er niet bij.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 21:41

vivaldi valt sowieso af vanwege de prijs

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:59

Het eerste wat bij mij in me opkwam was Tuschinski, fokt hele chique, vlugge en qua ext. goede veulens! Iets wat deze merrie zo op de foto te zien zeker mag hebben.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:38

de foto's vertekenen wel, aangezien ze super schraal is gekocht en daarom ook meer hoekig dan nu. Zal binnenkort nieuwe foto's maken, maar ze staat niet in mijn buurt ;-)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:34

Dat heb je inderdaad snel met foto´s, denk dat Tuschinski toch geen verkeerde optie zou zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:21

Alleen oppassen met de maat bij Tuschinksy,maar hij geeft zeker goede paarden.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 15:42

merrie is ruim 1.70m

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:56

Zou dus zeker een hele goede optie kunnen zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:33

Inderdaad,lijkt mij ook een goede optie

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:53

Ben benieuwd wat jij vind Pantarhei!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:40

Tus vind ik ook leuk, maar United ook, en unaniem en valdez, kortom nog even nadenken. Ook even aankijken wat de markt gaan doen, veulen fok voor de worst is ook beetje zonde

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:54

Jouw merrie mag vind ik wel wat meer bloed hebben en denk dat dat dit geval Tus iets meer zal geven...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:24

Tus geeft ze het meest bloederig ja,maar het is wel verstandig om niet voor de worst te fokken.Mischien kun je de merrie eerst in sportconditie brengen en voor de keuring brengen ofzoiets.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:38

Predikaten zou ik altijd eerst proberen te behalen, maar als advies zou ik Tus zeker aanraden!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 08:35

Paard wordt nu in sportconditie gebracht en dat ziet er al heel anders uit ;-)
Indien haalbaar gaat ze ook in mei/juni voor de stamboekkeuring. Ook wil ik haar foto's laten beoordelen op PROK kansen. Dus daar denk ik wel over na.
Punt is wel dat de economie achteruit gaat en dat je dan met leuke sportpaarden als veulen mogelijk niet makkelijk weg komt. Ik heb er nu al twee en geen eigen grond, dus dat is mede de overweging. Echte toppers verkoop je altijd, maar ik ben realistisch genoeg om te denken dat ik die niet ga fokken

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:28

pantarhei schreef:
Paard wordt nu in sportconditie gebracht en dat ziet er al heel anders uit ;-)
Indien haalbaar gaat ze ook in mei/juni voor de stamboekkeuring. Ook wil ik haar foto's laten beoordelen op PROK kansen. Dus daar denk ik wel over na.
Punt is wel dat de economie achteruit gaat en dat je dan met leuke sportpaarden als veulen mogelijk niet makkelijk weg komt. Ik heb er nu al twee en geen eigen grond, dus dat is mede de overweging. Echte toppers verkoop je altijd, maar ik ben realistisch genoeg om te denken dat ik die niet ga fokken

Heel verstandig! Ach je moet maar denken, als je naar de keuring bent geweest en je hebt foto's laten maken, weet je al heel wat meer, en volgend jaar een veulentje fokken kan altijd nog!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 13:03

Merrie gaat eind april naar de adviesdag van het kWPN voor zowel keurings als dek advies.

Ik moet sowieso gaan kijken naar een hengst die wat korter en sterker in de rug is, de merrie is wat lang in de rug.

Vind Valdez nog steeds goede optie, evenals Tuschinski en mogelijk zelfs een van de nieuwe volbloed hengsten zoals ALbaran XX
blijf het moeilijk vinden, zeker gezien ook de economie op dit moment, raak zo'n veulen nog wel kwijt voor normaal geld of moet er dik geld bij.

OVerigens bij Greve laatst ook mooie jonge hengst van Du Moulin gezien, wat een plaatje en wat een gummi en souplesse, pfff